Gratis ting på Øyafestivalen

Jeg har jo klagde en del på prisene når det gjelder Øyafestivalen – og synes fortsatt (selv om det per dags dato er ferdig for i år) at 70 kroner for en festival-øl er svindel. For ikke å snakke om de 125 kronene jeg betalte for “sushi“. Derfor tenkte jeg å bruke årets siste Øyainnlegg til å vise hvilke ting man hadde muligheten til å få gratis.

Dersom du tagget instagrambildet ditt med #Øyablikk, så ble det automatisk printet ut i boden til DNB. Her står jeg og sender bildet mitt. Det koster dog penger for mobiltelefon og mobilabonnement, men eller ar det hele gratis.

Her står jeg foran bildeveggen og venter på mitt bilde. Dessverre ble bildet mitt tatt av andre hele tiden.

Hos Hafslund fikk man gratis solbriller. Jeg fikk nye solbriller flere ganger om dagen. Jeg har en sekk full av grønne solbriller nå.

Det var litt dumt at hun søte Hafslundjenta ikke ville være med på bildet mitt bare. Da hadde hun kanskje sett at jeg kalte henne søt på internett, og så flyttet inn med meg og pus.

Vi fikk masse potetgull også, men jeg spiser ikke potetgull. Jeg spiser spaghetti, taco, pizza, burger, brødskiver med et bredt utvalg pålegg og noen andre ting.

Gule Sider hadde ørepropper. Jeg skal bruke mine når telefonselgere ringer meg.

Hei! Er det Halvor? Ja? Hei. God dag, ja. HALLO? Har du internett? Vil du ha en lommebok med navnet på katten din gravert inn i glidelåsen? Hallo? Haaaallooooo? Liker du å onanere hester mens du spiser frokost?

Telefonselgerørepropper. Genial idè.

Så dro jeg tilbake til DNB for å se etter bildet mitt. Fant det ikke. Men jeg fant et annet ett, med bilde med meg selv på. Tok det.

Mens jeg først var inne på DNB igjen, så fikk jeg meg også litt gratis sminke.

Og så fikk jeg foundation til å fikse uren hud og rynker senere. Men egentlig håper jeg at hun søte sminkejenta kan bo hos meg og sminke meg med foundation for resten av livet. Vil du det sminkejente? (Fattern kan betale for det.)

Nok sminking. Her er et anbefalt tips til de som synes 70 kroner for en slapp øl er i meste laget.

Hint: Stjel øl. Ikke kjøp billett, du kommer ikke inn med medbragt. Hopp over gjerdet med øl. Antall kroner spart for 12 halvlitere? Omtrent 3500 kroner. Ulempen er at du må gjemme deg for bola vakter hele tiden og sånn. Personlig velger jeg å kjøpe ølen min til 70 kroner, men det er bare fordi jeg er pinglete, og veldig glad i øl.

Jeg dro og kjøpte en øl til 70 kroner, og så gikk jeg på tok etter flere gratis ting. Hi-Fi klubben hadde gratis posevesker. Jeg tok med meg 15 stykker for å ha noe å fylle i den første.

I en annen bod hadde de gratis blader.

Jeg tok med meg et blad om noe jeg ikke skjønte hva var, et blad om vin og et blad om fluefiske som jeg skal gi til kompisen min, Ove. Bladet med vin skal jeg lese når jeg sitter på do.

Også hadde de gratis tegneserier i tegneserieboden! Jeg er veldig glad i å lese tegneserier på do, men droppet å ta det med siden jeg allerede hadde fått meg doblad om vin. Det går an å værra litt real selv om det er gratis.

Så fikk jeg gratis tatovering og baby lotion.

Og bleie.

De hadde gratis ting i grønnsaksboden også, men der var det ingen. Jeg ville heller ikke ha, men det er kun fordi jeg bare liker spaghetti, taco, pizza, burger, brødskiver med et bredt utvalg pålegg og noen andre ting. Kanskje sminkedamen kan lære meg litt grønnsaksdisiplin når hun flytter inn hos meg. Det gleder jeg meg til.

Partyhatt og enda mer briller. VG gir det folket vil ha – billig dr**!

Gratis vann. Det var aldri kø i gratis vann-køen.

Så fikk jeg plutselig telefon av DNB! Først hørte jeg ikke hva DNB-damen sa, men så tok jeg ut telefonselgerøreproppene og hørte alt. De hadde printet ut instagram-bildet mitt på nytt – og spart på det! Jeg spurtet bort til DNB-huset og ble svært glad.

Bilde av bilde. Meta.

Håper folk hadde det fint på Øyafestivalen, og at den massive, relativt ufrivillige bruken av penger bidrar til et alkoholfritt liv frem til tirsdag i hvert fall. Det er i morgen.

Hilsen Halvor (meg).

22 kommentarer
    1. Nå har jeg lest denne boken, eller innlegg, for mine venner på Skype. Ja, jeg har venner. Og de liker at jeg leser for dem. Jeg leser faktisk opp alt jeg skriver her til mine venner på skype. De er ganske stille og sier ingenting.
      Liker du å onanere hester mens du spiser frokost? Ja, det gjør jeg. Der gjør også mine to skype venner som egentlig ikke hører på hva jeg skriver nå. Skal forresten hilse fra dem til deg. Ivertfall fra han ene som gidder å høre på hva jeg sier over skype.

    2. Jeg var ikke på øya, jeg 🙁 I tillegg er jeg ikke gammel nok til å kjøpe øl, så det hadde ikke trukket ned på karakteren. Men jeg var med i ånden. Og på internett. Det er mye bra med internett. Som at man kan se på Karpe Diem der. Og The Black Keys. Du er veldig kjekk 🙂 Hilsen Ida (ikke deg)

    3. Kjære Halvor, jeg elsker festivallooken din!!!!! Og hvor er bagen din fra, er den gammel? Jeg tror broren min hadde en sånn når jeg var liten.
      Er det faren din det er intervju med på siste siden i Drammens Tidene i dag, han hadde samme etternavn som deg og mellomnavnet var Halvor, det syns jeg var litt kult 🙂
      P.S. Jeg pleier ikke lese avisen altså.

    4. Dette var et dårlig innlegg!! Man fikk jo sånn kjølegreie til ølkoppen gratis! og DNB delte også ut gratis sitteunderlag. Gulesider delte også ut gratis pledd, sydvester og regnponcho! Stimorol ga gratis tyggis ved inngangen. Folk gikk rundt med rosa ikeapledd også, så tipper at det også var gratis. Utlendinger finner alt som er gratis. np.
      jo! DNB hadde også gratis pastiller

    5. Kjære Halvor (deg). Hvis det virkelig er sant at du har en sekk full av grønne solbriller, hadde jeg ikke hatt noe i mot å fått et par i posten. Du er sykt pen, sterk og kul. Hilsen Oda (meg).

    6. Om du vil ha gratis alkohol en helg må du komme på festene jeg inviterer deg på. Alltid masse gratis alkohol. Er fremdeles skuffet over at du ikke kom på den forrige, selv om jeg inviterte deg mens jeg allerede var full, kvelden før. Noe som også er tilfellet i skrivende stund, men det er en annen historie.

    7. drit kule Bilder, jeg er stor fan av deg og jeg elsker deg rett og slett sir……. <3 du er konge asss digger deg mere enn rompa mi kis, du er konge som faaan!!!! hakke ord sir, you¨re so hottey

    8. Kjære Halvor. Kan vi være bestevenner? Vi kunne tatt på matchene klær og syklet rundt i byen og kjøpt is med masse strøssel på, for å så spise habbis uten ost. Jeg foretrekker chicken salsa på MacDonalds.
      MVH, tini (sivilsingel; singel)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg