HØST

Man trenger ikke være meteorolog for å ha fått med seg at det ikke er varmt lenger. Stilongssesongen er her for fullt (jeg bruker stilongs fra oktober til mai) og julebrusen er i hyllene igjen (jeg har allerede drukket rundt 10 liter). Jeg er jo ingen vinterentusiast, men det er lite man kan gjøre for å forebygge det (bortsett fra å pushe på med mer global oppvarming, da). Dette er et avsluttende kapittel for varmt-sesongen. PS: Jeg har en buseskorpe i nesa som erter meg.

Mens det fortsatt var varmt gikk jeg tur med Anders og Christine. Vi liker å gå tur sammen. Mens vi drikker. Jeg har på meg bobleplast. Når det er varmt kan man godt kle seg i bobleplast. Bobleplast er hverken et kaldt eller varmt plagg. Bobleplast er temperaturnøytralt.

Så gikk vi inn på en fest, og så tvang jeg alle på festen til å høre på Elverhøj minst 4 ganger etter hverandre. Et fantastisk, klassisk stykke med sine røtter i det danske nationalskuespillet. Passer perfekt på fest, trening og alt annet.

Så ble jeg kastet ut.

Mens det fortsatt var varmt kunne jeg sitte langs Akerselva og drikke øl med folk jeg møter hvert år mens det fortsatt er varmt (langs Akerselva).

Og så måtte jeg og Rambo på do. Jeg og Rambo er som to venninner. Vi går alltid på do sammen.

Også syklet jeg rundt i hele Oslo på bysykkelen min fordi det er sunt å trene året rundt. Og fordi det er gøy å sykle etter at man har drukket fernet under en bro på Skøyen.

Dagen etter våknet jeg med et vagt minne om å ha møtt en hyggelig brostein. Som hilste på meg med et solid håndtrykk rett i ansiktet.

Men så kom jeg meg til hektene etter å ha drukket en halvannen liter med gul Farris, og så klappet jeg katten.

Jeg har prøvd å gi Rambo gul Farris i flere måneder nå, men han nekter å drikke det. Han har åpenbart ikke ferdigutviklet smaksløkene sine.

Mens det fortsatt var varmt kunne jeg gå en rolig tur rundt på Briskeby uten å være redd for å bli drept av spontanforfrysning.

Og så kunne jeg dra på standup-kveld på Josefines. Det kan man gjøre når det er kaldt også, men oddsen for å dra ut hjemmefra er generelt lavere når det er kaldt ute.

På vei hjem fra Josefines fant jeg en kattepus. Jeg ville ta den med hjem, men så kom jeg på at Rambo hater absolutt alle andre dyr i hele verden, så jeg lot den bli igjen. Men jeg møter kattepusen stadig vekk når jeg går tur gjennom Lallakroken. Lallakroken er den koseligste kroken i verden.

Så gikk jeg og Rambo på do igjen. Noen ganger når vi sitter på do sammen, så snakker vi om livet og de store spørsmålene. Hva er meningen med livet? Hva skjer når man dør? Er det mulig å leie inn Richard Dean Andersen til å bo hos meg og være MacGyver hele tiden?

Mens det fortsatt var varmt tok jeg bilder med en jente jeg ikke kjenner fordi hun ba meg gjøre det. Jeg er svak. 

Ikke svak for jenter, men sånn generelt. Jeg er fysisk svak i både muskler og ledd. Men jeg drikker i det minste mye tran og gul Farris.

Mens det fortsatt var varmt koste jeg med Rambo midt på dagen fordi jeg ikke har jobb. Fortalte han at jeg likte å se på han mens han sov. Han freaka ut av det, og så jagde han en kork.

Mens det fortsatt var varmt gikk jeg tur og møtte noen hyggelige barn. Kjenner dere igjen barna? De kaller meg for onkel Halvor.

Og så dro jeg på besøk til Anders. Jeg vet ikke hva som skjer på dette bildet, men jeg synes det er fint. 

Jeg og Anders har hengt masse sammen. Noen ganger, mens det fortsatt var varmt, så pyntet vi oss og dro på bysykkeltur sammen. Jeg sykler mye fortere enn det Anders gjør.

Og så hadde Ida og Maria bursdag, og jeg var den eneste mannen der. Bortsett fra noen karer som minner mer om damer enn menn, da. På dette bildet er det allikevel nesten bare vanlige damer.

Etterpå dro vi til Emil & Samuel. Det er et forferdelig utested i Oslo som bare ekle mennesker drar til for å føle seg kule. Jeg var der i omtrent 30 minutter, og så dro jeg hjem. Jeg liker ikke å dra ut av Briskeby lenger, så det var et dårlig valg å dra på det utestedet jeg hater mest i hele Oslo. Men jeg har min egen kattepus, og den kan jeg bruke som pute. Hele året – ikke bare når det er varmt.

Og så ble jeg glad igjen, og danset litt for meg selv mens jeg hørte på Elverhøj 4-5 ganger på rappen.

Med det takker jeg farvel til de siste månedene med norsk varme (altså 18 grader), og ønsker nok en depressiv mørkeperiode velkommen med en vond smak i munnen. Neida. Munnen er full av Hamar og Lillehammer-julebrus, så det går sikkert bra.

20 kommentarer
    1. Da jeg gikk på barneskolen hadde vi noe så fint som et menneskebibliotek i en uke. En av menneskebøkene var en transperson som fortalte om hvordan det var å være mann i en kvinnekropp. I lang tid etterpå var jeg overbevist om at også jeg var født i feil kropp, kun på grunn av at jeg aldri hadde noe ønske om å gå på do med de andre jentene. Når jeg tenker meg om har jeg egentlig fremdeles den overbevisningen, mest fordi jeg egentlig aldri har utviklet pupper.

    2. Kjære Halvor, du er den morsomste jeg vet om! Skulle ønske jeg var like kul som deg, men det er jeg desverre ikke.
      Har du forresten smakt Berentsens julebrus? den er bedre en Hamar julebrus, til og med bedre en gul farris.

    3. jeg orker ikke skrive kjære halvor, har ikke fått nok snaps enda. og jeg tror nok jeg sykler fortere enn deg og han anders til sammen. klem <3

    4. Kjære Halvor, du er kjempesterk (selv om du ikke mener det selv). Husker du nevnte at du bare brukte 14 merker i et tidligere innlegg, hvilke er disse? Bare lagt merke til Lacoste, Fred Perry og Polo hittil.

    5. Halvor(sen)! Kjekken! Jeg liker å høre at du tvinger folk til å høre på den musikken du vil høre !! Ikke noe som er så boring som å høre den musikken andre velger… også 4 ganger, må si du har satt deg i respekt… :))

    6. I natt drømte jeg om deg og Linnea. Jeg sykla bortover, også satt dere på en benk, eller Linnea satt og du sto, så jeg måtte smyge meg forbi dere. Så sa du “Linnea, ingen sa hei til deg!! Haha du er ikke kjent mer” Så snudde jeg meg, og sa HEI LINNEA KAN JEG FÅ ET BILDE MED DEG?! Og Linnea smilte masse, og dere var kjempekule. Så la du ut bilde av meg på bloggen din så kalte du meg noe helt annet enn det jeg het. Det var en fin drøm.

    7. Ja, også kjære Halvor; du har også en fascinerende evne til å få folk til å følge dine befalinger, jeg tror dette er fordi du er så pen, sterk og kul.

    8. Kjære Halvor. Vil bare si at jeg synes bloggen din er utrolig morsom! Skulle ønske du blogget oftere, er innom hver dag for å se om du har lagt inn et nytt innlegg. Blogg mer! 🙂 Du er utrolig pen, sterk og kul ;))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg