Lille julaften, Liten hjerne

I går var jeg ute i Oslo og drakk øl. Det var omtrent like ålret som alle de andre dagene denne uken hvor jeg har vært ute i Oslo og drukket øl.

I dag (lille julaften!!!) våknet jeg av en ekkel drøm som handlet om at jeg har bodd alene i 6 år, men fortsatt ikke hadde noen ordenlig jobb, fått meg masse venner, eller lært meg å rydde. Jeg stod opp av senga og forstod at det bare var en vond drøm. Jeg har det veldig fint, jeg! 

Rambo er enig. Her er han fullt opptatt med å grave en liten korridor gjennom sengen min som for øyeblikket er kombinert med klesskapet. Meget praktisk.

Men det var andre ting som ikke stemte. Blant annet var stuevinduet knust. Det var ikke knust i går. 

Min første tanke var at vinduet knuste etter et massivt press av et ukontrollert morgenbrød tiligere i dag. Men så målte jeg tissen, og den var ikke lang nok til å kunne ha stått for dette hærverket helt fra soverommet. Jeg målte Rambo sin tiss også, men den var ikke lang nok til å komme over kanten på toalettet engang. Det er nok derfor katter bruker en boks med sand, i stedet for å gå på toalett som vanlige folk.

Så kastet plutselig Rambo opp all julematen jeg foret han med i går. 

Etterpå var han litt trist, men jeg trøstet han selvsagt og fortalte han om koselige historier fra da han var liten.

Så gikk inn på badet for å ta bilder av meg selv til instagram, da jeg oppdaget at hendene mine var fulla av små flis (treflis, ikke baderomsfliser). Det var betent rundt flisene. Jeg kan ikke huske å ha puttet flisene der selv, så dette var veldig rart. 

Flis er ganske dritt, for det gjør ganske vondt, men ser ikke tøft ut. Dersom man har et knivsår i ansiktet, så ser man i det miste råtøff ut. Sånn sett er jeg litt skuffet over konseptet flis. Ingen liker at noe gjør vondt, uten at det er tøft. Tatovering: Vondt og tøft. Piercing: Vondt og tøft. Knivsår i ansiktet: Vondt og tøft. Flis: Vondt og teit.

Skuffet!

Jeg klarte å nappe ut noen av flisene med pinsett, og bestemte meg for å benytte meg av toalettet. Da oppdaget jeg det desidert verste med denne finurlige morgenen. Noen hadde byttet side på dorullen min, og plassert den INN mot veggen. INN!!! Hva for slags sjuke mennesker er det som gjør slikt mot folk? Det er jo ikke riktig klokt!

Jeg ble naturligvis sjokket.

Så fikk jeg et følelsesladet utbrudd i badekaret. Hvordan kunne dette skje? Hvordan kan folk gjøre slikt mot andre? Også i mitt trygge hjem. Dette var den verste lille julaften noen sinne!!!

Etter en times tid tok jeg meg sammen og bestemte meg for å gjøre noe med den knuste ruta. Jeg fant frem litt teip, og så teipet jeg slik jeg aldri hadde teipet før.

Da jeg var ferdig med å teipe komme jeg også på den geniale ideen om å tegne litt på teipen, på samme måte som man teiper på gipsen til folk som har brukket armen.

Først skrev jeg noen faktopplysninger om Rambo.

Så skrev jeg noen faktaopplysninger om meg selv.

Etterhvert synes jeg det var SÅ gøy å tegne at jeg tegnet på nesten hele vinduet.

Også lagde jeg noen fine figurer.

Nesten synd at vinduet må byttes ut, for jeg ble ganske fornøyd med dagens kunstverk.

Dette er også et slag i trynet på alle som sier at taggere skal tagge hjemme hos seg selv, i stedet for å tagge ute på gata. Men jeg gjør jo det, så da kan jo alle som sier det bare holde kjeft og bruke tiden sin på noe annet enn å hate på de som allerede ligger nede og har fått dorullen sin snudd inn mot veggen!!! BITCHES!!!

Slapp av, Halvor. Ok, Halvor. Jeg er glad i deg! Deg og, kompis. God jul, da!

Etter en tung formiddag satte jeg og Rambo på litt kul musikk for å kose oss litt. I dag skal jeg på konsert med Yoga Fire på Rockefeller, og det burde du også! Da kan vi dra ut i Oslo og drikke øl!

I morgen blir det julaften (det er derfor det heter lille julaften i dag!). Det blir ålreit. Da skal jeg hjem til Fattern og de andre, og sove og spise. Jeg er underernært med omtrent 500 timer søvn, og 730 kg mat. 

9 kommentarer
    1. Kjære Halvor. Du er pen, sterk og kul. Jeg liker deg. Du er tøff, selv uten knivsår i ansiktet. Jeg er absolutt ikke sikker på hvorfor jeg kommenterer dette eller hva som i bunn og grunn skulle stå her, men sånn kan det gå. Eller kan det? Jeg vet ikke helt. Jeg må få meg et liv. Hade.

    2. Herregud Halvor du er teit og pen og sterk og kul<3<3 Halvor er veldig sniiiiill Halvor har mange vennerrrrr tralalanajdbofs klarer han å snuse en tepose? ja det gjør han for han har veldig fine tenner HAaaLvOooR god jul

    3. Kjære Kjekke , sexy , flisete Halvor!! Tragiskt det med dorullen… masse empati her aaaltså…Håper du fikk snudd den litt brennkvikk!!

    4. Kjære Halvor. Du ser veldig pen ut i den solo-capsen. Du er heldig som har en sånn og hvor fikk du tak i den? Sånn jeg også kan få en sånn.
      Og det var leit med den dorullen, håper ikke det var Rambo fordi det er typisk mine katter å leke med dorullene..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg