Svar på spørsmål #5

Over 130 spørsmål. Det var hyggelig. Jeg har brukt alt for lang tid på svare, men det tar jo litt tid. Dette innlegget har jeg brukt ti dager på å strukturere. Jeg er så teit! Alle bildene er tatt av fotograf Ingrid Reigstad. Sjekk ut siden hennes HER!

Hvor mye tjente du på hjemmesiden din i fjor?
Under 15 000. Er det slitsomt når alle prøver å være morsomme selv om du legger ut seriøse ting på internett? Ja og nei. Men jeg har satt meg selv i den posisjonen. Hvor kommer det navnet “Herzog” fra? Navnet er tatt fra den tyske filmregissøren Werner Herzog – mest fordi det hørtes kult ut, og litt fordi Werner er en legende. Hva skjedde med Endelig TirsdagDet kommer tilbake igjen, i litt annen form, litt senere! Trykk HER for å se gamle Endelig Tirsdag-episoder. Hva ville du bli da du var liten? Produktutvikler for LEGO. Har du jobb? Jeg freelancer. Det betyr at jeg gjør hva som helst for penger. Jeg kan skrive, lage film, selge kroppen min, eller dekorere noe for deg. 

Hvilken videregående skole gikk du på, og hvilken linje? Jeg begynte på Formgivningsfag på Bleiker. Sluttet etter 3 måneder. Rettskrivningen din og ordforrådet ditt er virkelig imponerende! Var du flink på skolen som yngre? Jeg var klassens bråkmaker, og ble plukket ut av timene hele tiden. Jeg har lært meg å skrive og snakke “riktig” fordi jeg har hatt det som hobby de siste årene. Sjekk de første innleggene mine. Flere skrivefeil enn i søknadsfeltet til Paradise Hotel. Hvor mange ganger har du tenkt “hva er det jeg driver med” under innspillinger av dine legendariske hjemmevideoer? Jeg tenker det hver eneste dag. 

Hva er adressen din? Hva er nummeret ditt? Jeg gir ikke ut nummer og adresse, nettopp fordi jeg ikke vil bli ringt eller oppsøkt hjemme. Send meg mail om det er noe. 

Halvor, leser du bloggene på topplisten? Nei. Hva inspirerer deg? Folk som får til ting, samtidig som de er kule og åpne for å inspirere. Hvilken materalistisk gode kan du ikke leve uten? Ark og penn. Hvordan ville et liv uten internett sett ut for deg nå? Jeg ville prøvd å finne meg en vei inn i mediebransjen og filmindustrien. Det er med andre ord det samme som jeg gjør nå, men internett har utvilsomt hjulpet meg langt på veien når det kommer til å bli kjent med viktige folk. Hva bruker du mest penger på? Øl, mat, klær og regninger. I den rekkefølgen. Hvor ofte spiser du? To ganger om dagen. Skal du på noen festivaler i år? Tror ikke jeg orker. Det festivaler ga meg før, gir de meg ikke lenger. Men jeg vil gjerne på Øya, da. Hvordan liker du å ligge i sengen når du sover? Jeg sover på magen først. Så litt i fosterstilling mot venstre. Så litt mot høyre. Til slutt ligger jeg på ryggen, tvers over sengen. Hvilket kamera bruker du? Fortsatt disse to.

Hva er ditt syn på innvandringspolitikken? Alle er mennensker. Alle har den samme retten på jorda. Det krever at alle har et ønske om å skape menneskeverd  det skaper man ikke ved å sperre seg inne og klage over at krigsflyktinger og fattige mennesker kommer hit fordi Norge er verdens beste land å bo i. Er du kommunist eller sosialist? Jeg tror ikke jeg er noen av delene, men har egentlig ikke peiling. Ville du helst vært FrP-tilhenger i ett år, eller flyttet inn hos Siv Jensen i ei uke? Definitivt flyttet inn hos Siv Jensen. Da kunne jeg ødelagt livet hennes.
Hva synes du om Siv Jensen? Hun er et passe forjævlig menneske. Hva hater du aller mest i verden? Folk som hater alt mulig, uten å kunne begrunne det. Jeg hater mye. Kan begrunne alt.

Er du lett å bli kjent med? Kommer helt an på personen, og humøret mitt. Har du blitt en anelse høy på deg selv etter at du ble så “kjent”? Nei, men jeg har lært meg å bli mer direkte de siste årene – noe jeg har jobbet med uavhengig av at jeg har blitt “kjent”. Har du alltid vært så selvsikker, eller er dette noe som har kommet med alderen? Jeg har blitt mer selvsikker med alderen, men er på ingen måte et orakel. Det er mange situasjoner der jeg føler meg totalt unyttig. Det hjelper på selvsikkerheten å bli god i ting. I løpet av ungdommen og frem til nå har jeg blitt god i en del ting. Dette bruker jeg for å støtte meg selv. Har du noen tips for å bli mindre sjenert? Du må bare bestemme deg for å ikke være en stille mus lenger. Lukk øynene. Syng en sang i klassen. Om du faktisk ønsker den oppmerksomheten, da. Er det noe du angrer på? Ja, mye rart, men det er umulig å gjøre noe med. Hvis du kunne gått tilbake i tid og sagt noe til deg selv som yngre, hva ville det vært? Kjør på med de tingene du liker. Hvor mange venner har du, som du kan ringe om det er noe viktig? Jeg kan navngi flere gode venner som jeg setter stor pris på. De vet hvem de er – og de er viktige for meg. Hvorfor har du vanskeligheter med å stole og åpne deg for mennesker? Fordi det er naivt å sette seg i en sårbar posisjon ovenfor hvem som helst.

Hvordan har du det? Jeg er sånn som har det bra, og så kjipt, og så bra igjen. Hver time.

Kan du fortelle litt om hvordan det var å studere film på NKF (Norges Kreative Fagskole), og om du anbefaler det? Begynn på en annen skole. NKF er ikke bra.

Har du kjæreste? Nei. Hvorfor får du deg ikke dame? Fordi jeg er alt for opptatt med å prøve å gjøre noe med livet mitt. Dessuten har jeg kattepus. Kattepuser krever veldig mye av tid av et menneske. Hvor mange kjærester har du hatt? 3. Hvordan var ditt forrige forhold? Kort og rotete – men ikke negativt. Jeg stod for kort og rotete. Er du en damemagnet? Jeg har ikke problemer med å møte jenter. Hva er den idelle høyden og hvorfor? Lavere enn meg. Helst. Rumpegutt eller puppegutt? Jeg er svak for en fin rumpe. Men enda svakere for en fin hjerne. Tror du at du skal gifte deg og/eller få barn når du blir litt eldre? Det er godt mulig – jeg må bare finne livet mitt først, og det har jeg ikke tenkt at skal skje før jeg er minst 30. 

Har du kyssa en venn? Jeg kysset fetteren min engang da jeg var 16. Har du noen gang tvilt på seksualiteten din, eller lurt på om du var homo? Nei. Og jeg tror ikke det er slik at man går gjennom en fase der man finner ut om man er hetro, homo, bi eller en katt i menneskekropp – dette er ting man forstår. Det er media som hauser opp dette som et “valg” man tar under puberteten. Dersom man er usikker på seksualiteten sin, så ligger problemet et annet sted. Ville du giftet deg med en morsom jente eller en sexy jente om du måtte velge? Høres slitsomt ut å skulle dele livet med noen du ikke synes er smart, eller sexy. Begge deler! Beste retten du har laget til ei jente? Halvors spesialspagetti! 

I en tidligere spørsmålsrunde skrev du at du ble påkjørt en gang. Kan du fortelle om det? Jeg ble nesten påkjørt i 2005, men klarte å hoppe vekk før bilen smadret scooteren jeg satt på. Slapp unna med en skrue i foten. Dere kan lese hele historien HERNår du svarer på disse spørsmålene, kopierer og limer du inn, eller skriver du alle spørsmålene på nytt? Jeg kopierer, men korrekturleser og rettskriver alt. Kan du ha spørsmålsrunde oftere? Ja, hvis det blir etterspørsel på det, men det spørs om det er nødvendig. 

Hva slags rase er Rambo? Han er perser. Er Rambo kastrert? Ja, han ble kastrert før jeg fikk han. Hvordan holder Rambo pelsen din så fin og blank? Jeg må gre han ofte.
Hvordan klarer du å opprettholde ditt gode vennskap med Rambo? Jeg gir han kos. Han gir meg kloremerker. Sover Rambo i senga sammen med deg om natten? Det hender han gjør det. Har Rambo kjæreste? Han var egentlig sammen med Bella, katten til Ida Wulff, men har helt sluttet å ta kontakt. It’s complicated. Beste minne med Rambo? Det må være sommeren han jaktet ned og fanget spurv i hagen.

Rambo er bestevennen min.

Jeg skal kjøpe meg hamster og vil gi deg æren av å bestemme navnet. Hva skal den hete? Halvor, selvsagt!

26 kommentarer
    1. Kjære Halvooooor!! du kan bli korrekturleser? eller være en person som leser over artiklene til VG-journalistene! Eller så kan du bli journalist selv, noe som jeg tror du kunnet passe til, for du kommer til å spørre de spørsmålene vi lurer på, noe som mange journalister ikke gjør idag.
      Er ganske pen, sterk og kul selv, så siden du neppe kommer til å skrive det til meg, så skriver ikke jeg det til deg.

    2. Kjære Halvor.
      Vil først takke deg for et saklig og informativt innlegg. Jeg setter stor pris på din seriøsitet.
      Du virker som en utrolig bra fyr! Hadde jeg vært 6 år eldre, kunne vi gjerne vært venner.
      Jeg syns kanskje ikke du er spesielt sterk, pen eller kul (ok, greit du er kul, jeg digger deg), men med dine sterke meninger og åpne syn på samfunnet, ser jeg et enormt potensiale i deg til å bli noe stort. Å si at du er mitt eneste store forbilde er ikke å overdrive engang!
      Ønsker deg fortsatt lykke til på veien mot det store du en dag kommer til å bli. Jeg har tro på deg!
      Mvh Thomas.
      PS: takk for at du favoriserte tweeten min en gang. Er fortsatt stolt den dag i dag.

    3. Kjære Halv- nei.
      Jeg syns det er jævlig bra at du er såpass intelligent som du faktisk er, uten videregående. Skal godt gjøres.
      Jeg digger deg uten å helt vite hvorfor, du virker bare som en sykt bra fyr.

    4. Ikke fortell meg hva jeg skal skrive, ok? 😉
      Jeg vet bare at jeg elsker deg. Men ok da siden det er så viktig for deg:
      Kjære Halvor, du er pen, sterk og kul.

    5. Kjenner du Jan F Grøndal Henriksen. Mener vi har vært på fest sammen før, skjønner du. For leeeenge siden. Eller han, hva het han igjen, rart etternavn.. Konings?

    6. Altså, er du sikker på at Rambo er en renraset perser? De pleier liksom å være hakket mer.. most midt i ansiktsregionen. Har så inderlig lyst på min egen kloning av pelsballen din! Vakreste kattekreket som finnes!

    7. HALVÅR. Vi har så mye til felles..at det er creepy. Jeg har også en hvit katt..også er jeg Strafferettslig utilregnelig. Politiet holder litt øye med meg. Men jeg vil jo bare folk godt liksom. Fakk Janteloven. Du er best, elskede <3 Er fornøyd med å være hemmelig beundrer..men vi kan sikkert prate litt på facebook kanskje? Opp til deg kjære Halvor. Du er pen, sterk og kul 🙂

    8. Er enig i at NKF ikke er bra. Med unntak av en linje som faktisk er ok. Du blir ruinert for å lære ting du allerede visste, hvis du ikke allerede visste det så passer du rett inn!

    9. Kjære Halvor. Siden du er (en kul) freelancer, betyr det da at man kan leie deg inn til å feste med oss, på for eksempel en tirsdag, siden du er så pen? Dessuten er du sterk. Koz og klemz fra Ani.

    10. hei.
      du virker som en veldig intellektuell fyr, hvorfor velger du og fremstå som mer eller mindre dum på denne bloggen? (til de fleste tider i hvert fall)
      du burde har flere seriøse innlegg for mange av disse folkene som er innom her kunne trengt det.
      tørre og vise litt mer av den sårbare siden din, åpne deg bare litt mer.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg