RAPVALG!

Da jeg var yngre (november 2004) hadde jeg en drøm om å bli rapper – men jeg kom meg aldri så langt. Jeg begynte på en tekst, men skjønte raskt at ingen ville gidde å høre på en raplåt om plastikkposer fra Rema 1000. (Heter det Rema 1000 lenger?) Jeg la dermed rapkarrieren min på hylla, og endte opp med å bli en boms som legger ut flatterende bilder av kroppen sin på internett. 

I ettertid har jeg lurt litt på hvorfor jeg aldri plukket rapkarrieren min ned fra hylla igjen. Kan det ha vært på grunn av at det faktisk ikke ér fysisk mulig å legge en karriere på en hylle – og at det som skjedde egentlig var snakk om god gammeldags latskap? Jeg tror nok det. For jeg er en sinnsykt lat fyr. Helt til nå – da jeg plutselig fikk en mail med informasjon om noe som heter Rapvalg.

Jeg har aldri hørt om Rapvalg tidligere, men det er altså en landsdekkende musikkonkurranse der man deltar ved å sende inn en egenprodusert låt om et samfunnsrelatert/politisk tema. De 30 beste låtene plukkes ut av en jury, og lastes opp på Rapvalg.no slik at alle (alle i verden!!!) kan stemme frem de beste bidragene. Deretter blir det avholdt finale på Blå i Oslo (trendy utested) – og vinneren av 100 000 kroner blir kåret. Det er ingen nedre aldersgrense for å melde seg på Rapvalg. Øvre aldersgrense er 35. 35. 35 år. Det betyr at jeg kan delta også – og vinne 100 000 kroner. Kanskje sangen min om plastikkposer er mer relevant i dag med klimakrisa og sånne ting? Kanskje dette er min mulighet til å få til noe i livet! 

Eventuelt, så bare anbefaler jeg konkurransen videre, og tar noen nye bilder av meg selv mens jeg smører inn den nakne kroppen min med ketchup. Det finnes ingen grenser for hva man kan gjøre for å få tiden til å gå!

Altså! Konkurransen er åpen for alle sjangre, og både gutter og jenter kan delta. Lag en fet låt med et samfunnsrelatert tema – det betyr i prinsippet hva som helst, men ikke om plastikkposer – det er min idé! Man registrerer seg her: http://rapvalg.no/registrer/ For mer informasjon om konkurransen; sjekk ut nettsiden rapvalg.no. Det er cirka en måned igjen av konkurransen.

PS: HVis du vinner, så håper jeg du bruker et par hundre kroner av premien til å kjøpe en kasse Farris til meg, som takk for tipset. Lykke til, youngstas! 

4 kommentarer
    1. Du kan jo sikkert spørre kompisen din fra Joker i hatten om han kan hjelpe deg å utvikle plastposelåta til noe fett og samfunnsrelatert?
      Forresten så er det tilbud på kiwi nå, tre flasker farris/bris(æsj, bris) til 30,- ! Tips fra en trofast, selvutnevnt venn (:

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg