FAUNA

Fattern og jeg er kjent for gode diskusjoner – og har tidligere tatt opp spennende temaer som for eksempel “KICK OFF“. For litt tilbake var jeg i Stockhom med Fattern, og på veien hjem igjen filmet jeg samtalen vår idet vi diskuterte et svært viktig og spennende tema; nemlig fauna. Hvor blir det av den svenske faunaen? Er den blitt et offer for sentraliseringen av Sverige – og videre blitt en del av hipsterkulturen? Vil dette føre til en kollektiv depresjon blant svensk fauna? Hvordan kan vi forhindre at det skjer – og hva stemmer egentlig frosker på? Min far og jeg prøver å sette svar på de mange spørsmålene i filmen du nå skal få se – det åpnes for videre diskusjon i kommentarfeltet. God fordøyelse.

Hva er dine tanker om fauna? Jeg minner om at jeg fortsatt har en innsamlingsaksjon for en del av verdensfaunaen; tigeren. Sjekk det ut HER – og del gjerne videre.

7 kommentarer
    1. Søsteren min er biolog, hun var på maurseminar i helgen. Jeg skal ta opp problemstillingen med henne. Hun er stor tilhenger av fauna, spesielt maur.

    2. “Kjære Halvor.”
      Du er så utrolig pen, sterk og kul!
      Er helt enig i det du sier om faunaen, virkelig. Har ikke sett så mye fauna i det siste jeg heller.

    3. Nei og NEI! At vi som nordmenn skal bruke våre gode og vellutviklede resussjer på den svenske fauna er helt uakseptablet. Den norske faunan vil da bli underprioritert og vi vil mest sannsynlig oppleve flere hendelser som da en av våre mest elskede faunaer, albinoelgen, Albin ble skutt.
      At Sverige ikke satser på faunaopplysning er selvfølgelig noe som burde endres på, men når vi her i blå-Norge begynner å kjøre rundt med segwayer, er det særdeles viktig at vi satser ENDA mer enn vi hallerede har gjort.
      Dersom vi plutselig har all vår faunastyrke i de svenske skoger, når den utspådde faunakrisen brer seg over vellferdsstaten, Norge, er det kjørt!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg