Like før jeg dro til Afrika ..

.. tok jeg siste toget ut til Drammen uten å vite helt hva jeg egentlig skulle der. Jeg hadde allerede vært på pub med bestemoren min, og vurderingsevnene mine blir så lite gjennomtenkte når jeg har drukket. Dermed virket natttoget til Drammen som en god idé.

Jeg endte opp på Goggen, en middels alkoholisert sportspub med verdens fineste veggmalerier på do. Jeg liker sånne doer – selv om de gjør det svært vanskelig å utføre den oppgaven man kom dit for å gjøre. Jeg er så enkel.

Etter at Goggen var stengt ble jeg kastet ut av toalettet og ut på gaten. Jeg visste ikke hva jeg skulle gjøre, togene hadde sluttet å gå, og jeg hadde ingen steder å sove. Så jeg bestemte meg for å stå litt på skøyter for å få tiden til å gå. Vurderingsevnene mine, også videre.

Det var litt dumt at jeg ikke hadde skøyter tilgjengelig, da. Men det gikk ganske fint barbeint også, selv om det var litt kaldt.

Jeg skjøt fart, sto på ett bein, og tok piruett. Jeg er faktisk blitt veldig flink til i å stå på skøyter barbeint. Mulig jeg setter opp noen kurs når jeg kommer hjem fra Afrika.

Jeg har vasket klær. 

Jeg har rakk aldri å brette sammen klærne, da, så akkurat der har jeg en liten jobb å gjøre når jeg kommer hjem. Det er greit å ha noe å gjøre, ellers blir livet jaggu kjedelig. Med mindre man er på ferie i Afrika, da. Bortsett fra å passe meg for malaria og aids, så gjøre jeg jo egentlig ingenting her. Jeg bretter i hvert fall ikke klær.

Jeg gikk en tur på do og slappet av litt. Koste litt med katten. Tok noen selfies.

Også har jeg vært hjemme i Asker en tur. Der har folka mine anskaffet seg noen stilige bokstaver til å pynte bibelsamlingen med. Interiørdesignet hjemme i heimen er det altså ikke noe å si noe på.

Jeg avholdt julekalender for Henri Lloyd på Instagram. Sjekk ut profilen HER – jeg legger ut mye fjas der. Også kan man vinne en del stæsj, og sånn.

Like før jeg dro til Afrika hadde jeg en gjeng hjemme hos meg som lagde et videointervju av Rambo.

De kom fra Ålesund, men var faktisk veldig hyggelige. Jeg spiste pizza så lenge – og vartet opp filmteamet med pepperkaker og sprit under innspillingen. Veldig spent på hvordan resultatet blir.

Etter at de hadde dratt spiste Rambo opp resten av pizzaen. Han elsker Dr. Oetker.

Her sitter han. Kjendiskatten min. Det er jo ikke så rart at jeg er stolt over ham, og alt det han har fått til i løpet av de siste tre årene.

Jeg og pus er bestevenner. Om morgenen, hver dag egentlig, så koser vi med hverandre i sengen min.

Først kiler jeg han på magen, under haken og på nesa. Etterpå maserer han meg på ryggen og nakken. Jeg har vært så stiv i nakken de siste dagene de siste syv årene.

Selfie i speilet! 

Målet mitt etter opppussing (som jeg har planlagt i syv år nå) er å ha minst ett stort speil i alle rom for å skape litt variasjon i selfiene mine. Det er faktisk et gjennomgående ilandsproblem dette her med lite variasjon i selfies.

Uansett.

Like før jeg dro til Afrika spiste jeg sushi med Oma og fettern min, Jonas. 

Det jobbet en dame på denne sushien (sushi og wok) som jeg egentlig ble litt forelsket i, men hun bustet meg i å lyve da jeg skrøt på meg svart belte i judo, karate og capoeira, og da turte jeg ikke å snakke med henne mer. 

Jeg har demonstrert litt.

Og kost enda mer med Rambo.

Dessuten har jeg også fått ekstra mye kos i det siste. Og pannekaker med spinat inni, som jeg ikke har turt å spise enda. «All You Need Is Kos», var det en mann som sa en gang.

Så dro han på partyferie til Hellas, fikk hiv på Grabbarna Grus og døde. Det skal ikke jeg gjøre. Jeg vil bare være glad. Kreativ og glad. Nå er jeg bare veldig varm. Det er 30 grader her, og jeg har svelget veldig mye saltvann. Og dykket med delfiner i Indiahavet. Og blitt venn med en kreps. Jeg skal skrive om Afrika bittelitt senere.

Ha det fint hjemme i Norge, mennesker.

Ballvor.

6 kommentarer

Siste innlegg