Svar på spørsmål #6

Fortell litt om hvordan du ble kjent? Jeg startet med å skrive fjas, her, for over fire år siden. Etter det har det ballet på seg en del. Men jeg begynner å bli jæskla lei av å sirkulere rundt på sosiale medier nå, og vil gjerne få muligheten til å gjøre noe nyttHva har gjort deg mest kjent? Jeg har nok bare fått en jevn strøm med oppmerksomhet fra samtlige sosiale medier som jeg er på. Hvor ofte bruker du sosiale medier? Så og si hele tiden. Det er jo ikke alltid jeg legger ut ting selv – noen ganger blir jeg bare sittende og skrolle i det andre har lagt ut. Er du avhengig av å bruke sosiale medier? På en måte ja, men jeg hadde overlevd fint uten. Det er dog tvilsomt om jeg hadde fått de samme mulighetene jeg har fått (og forhåpentligvis vil få) uten å ha brukt min kjære venn #SoMe. Kan du lage flere videoblogger? Det blir flere filmer. Jeg har bare et litt variert fokus om dagen – viktig for meg å ikke kjøre meg fast i videoblogging.

Har du hatt andre kjæledyr enn Rambo? Jeg har hatt marsvin, katt, hetterotter, fugl og en gullfisk før jeg fikk Rambo. Nesten som Ace Ventura! Hva kostet Rambo? Rambo ble omplassert – jeg betalte ikke for han. Hvordan fikk Rambo navnet sitt? Han het det fra før, og da ville jeg ikke bytte navnet hans.

Hvor høy er du? Jeg er 1.84. Er du fornøyd med utseendet ditt? Jeg bryr meg ikke så mye om utseende. Det bør ikke du gjøre heller. Men for å svare på spørsmålet ditt: Jeg har ingen umiddelbare problemer med hvordan jeg ser ut, selv om jeg ikke ville sagt nei til noen ekstra kilo og struktur på treninga.

Hvor mye kostet tatoveringene dine, hva betyr dem og hvor har du gjort dem? Tatoveringer trenger å bety noe, men de ender ofte opp med å ha subtile betydninger likevel. Tigeren på høyrebeinet er dedikert til Rambo. På venstre bein har jeg et portrett av Edvard Munch – mest fordi jeg synes det er et kult motiv, og jeg driver selv med maling. Begge disse er gjort hos Marius Meyer. På ryggen har jeg Mark Renton fra filmen Trainspotting. Det er den første tatoveringen min, og jeg tok den på gamle House of Pain som lå like ved Bogstadveien. Filmen har hatt mye betydning for meg opp gjennom. NY Fatcap’en på leggen tok jeg hos Morten Transeth på Blue Arms. Jeg synes den er kul. Og bak leggen har jeg Alex fra Clockwork Orange – gjort hos 9th Circle i Krakow. Jeg likte motivet, og er stor Kubrick-fan. Totalt har de kostet rundt 15000 – det koster omtrent tusen kroner per time.

dUtPIbngsI

hRzzt2N5Sb


Gjør det vondt? Jeg har ikke slitt nevneverdig med smerte under noen av mine tatoveringer som hovedsakelig sitter på beina og ryggen. Jeg har hørt at mage og bryst er ganske pain, men det varierer nok fra kropp til kropp. Jeg vil uansett ikke anbefale noen å rushe avgårde til nærmeste tatoveringssjappa uten gode ideer og ikke minst en dyktig tatovør. EXTREME COOL TATTOO i kjellern under Domus i Valdres er IKKE et sånt sted. Få tips på nett, følg gode tatovører på Instagram, finn ut hvilke stiler du synes er kult, og hva slags motiver som kunne vært noe for deg.

Trivdes du på ungdomskolen? Ja og nei. Jeg sluttet på Borgen Skole i Asker etter åttende klasse. Med kraftige konsentrasjonsvansker var ikke det noe for meg. Jeg fullførte niende og tiende på Sjøskolen i Asker der læring gjennom praktisk arbeid stod i fokus. Vi seilte, bygde og reparerte – og jeg gikk ut av ungdomskolen med to svært gode år, og gode karakterer. Hvordan var du som 16åring? Da jeg var 16 var jeg aktivt inn i graffitimaling, øl på glass og en stadig voksende musikk- og filmsamling mens jeg jobbet på et elektronikkverksted i regi av kommunen. Når mener du at livet virkelig begynner? Livet begynner dagen du blir født. 

Er du glad i å reise? Ja, men jeg er ikke spesielt bereist. Det er først i senere tid jeg har fått muligheten til å komme meg litt rundt. Kunne du bodd i utlandet? Sånn umiddelbart kunne jeg nok ikke det. Jeg føler meg ikke hjemme andre steder enn i Oslo. Hva vil du bli, dersom du fikk bli hva som helst? Regissør, forfatter, fotograf, skuespiller og kunstner med full støtte og et system rundt meg. ja. Det høres riktig ut. Også vil jeg spille i band på fritiden! Hvilke jobber har du hatt før? Jeg har jobbet i platesjappe, på Video Nova, hos Japan Photo, FotoKnudsen og .. én dag delte jeg ut iskrem for Ben & Jerry’s.

Hvordan vil du beskrive personligheten din? Jeg er rastløs og surrete, men har mange ideer og planer. Jeg slapper aldri av. Men jeg er snill og tråkker ikke over folk, selv om jeg ofte kan føle meg overkjørt selv. Hva er dine beste ferdigheter? Jeg har motivasjonen og evnen til å gjennomføre ting. Jeg tror ikke det er noen andre som gjør like mange ting som meg uten å være etablerte. Jeg jobber på tomgang, uten særlig inntekt, men bruker likevel all tiden min på å prøve å få til filmer, skriverier og andre kreative produksjoner. Sove kan man gjøre senere. Har du noen svakheter? Jeg lar meg fort overkjøre av andre og sier for ofte ja. Hvordan er det å være 25 år – det er jo faktisk halvveis til 50? Fint spørsmål. Jeg merker at stresset etter å “få til noe” er større nå enn for bare noen år siden. Ikke bare med inntekt og yrke, men også når det kommer til fremtidsutsikter med familie og sånne ting. Jeg føler mye ansvar på skuldrene mine, men jeg har ingen planer om å stresse noe, og enda opp med å bli en som gjør ting halvveis.

Favorittklesmerke? Adidas Originals. Fred Perry. Henri Lloyd. Lacoste. Går med mye annet også, da. Jeg vet hva jeg liker. HL er et fett merke. Sjekk det ut! Hvor kjøper du Adidas Originals-klærne dine? Alt fra Nordbysenteret og Ebay, til Urban og Fretex. Adidas Originals har ikke vært godt etablerte i Norge, men nå har de endelig begynt å slå seg opp litt skikkelig her og. Jobber du for Henri Lloyd? Vi samarbeider litt, ja. Jeg hjelper dem blant annet med å bli bedre på Instagram.

Er det mulig å få møte deg? Jeg eksisterer, så det er i hvert fall ikke u-mulig. Hvis jeg ringer på døra di – slipper du meg inn? Nei. Ikke oppsøk meg hjemme, kjære dere. 

Har du noen gang vært deprimert? Jeg tenker for mye til å ikke være deprimert. Sliter du med angst, eller er det bare noe du sier? Jeg tuller med mye, men det meste har røtter i virkeligheten. Angsten sitter som is langs ryggraden min, men jeg vil ikke si at jeg sliter med det. Hva gjør deg lykkelig? Når jeg gjennomfører noe. Eller føler meg inkludert. Hva skal det bli til av deg? Det var det, da. Jeg vil skrive og lage film, jeg. Blant annet. 

Beste melding du har fått på Tinder? Dette er favoritten min. Nå har jeg for øvrig sletta Tinder – etter å ha overdosert på bilder av jenter som hopper strikk eller fallskjerm.

Hvor mange kjærester har du hatt? Hmm. Fire. Eller fem. Forholdene mine blir bare mer og mer diffuse jo eldre jeg blir, merker jeg. Er du beskyttende overfor jenter? Jeg er tillitsfull overfor jenter. Det har gitt backfire, men føles bedre enn å være en sånn kødd som tror noe er galt hele tiden. Da er det bedre å droppe det. Hva ser du etter i ei jente? At hun ikke er en robot. Hvordan ser kjærlighetslivet ditt ut akkurat NÅ?

Er du trofast? Ja. Jeg er ikke utro mot jenter. Jeg holder avtaler. Jeg ditcher ikke venner. Jeg tar ikke imot pils, penger og mat uten å betale tilbake i penger, pils eller mat. Bare sånn for å sette det på spissen. Skal sies at jeg er glemsom da og rotete, da. Men jeg er ikke en drittsekk.

Kuleste norske kjendis? Kommer litt an på hva som menes med “kjendis”. Hvis det innebærer at Se og Hør skriver om deg, så finnes du mest sansynlig ikke kul. Jeg liker folk som skjønner hvilken verden de lever i, selv om de på en eller annen måte er blitt kjente for andre mennesker.

Hvor oppholder du deg når du ikke er hjemme? Jeg er nesten bare hjemme, men jeg liker å spise sushi og burger i Frognerveien (Asia Village og Grills Ville) og drikke øl der det skulle passe seg. Jeg henger helst på vestkanten – Frogner og Bislett, og litt på Youngstorget. 
Hva gjør du helst en fredagskveld? Helst ikke på byen, hvert fall. Jeg hater helgene, og helgefylla mer enn det igjen. Helst er jeg med mine beste venner og lager film, skriver litt, tar noen øl og ser TV. Hvordan er du på fest? Enten har jeg all oppmerksomheten, står på bordet i stua og spiller gitar på tissen. Ellers sitter jeg i et hjørne for meg selv og skriver tweets om hvor ræva festen er. Drikker du ofte, eller bare virker det sånn? Periodevis drikker jeg ofte, men alltid i sosial sammenheng – og helst for å komme i kontakt med nye mennesker. Jeg drikker ikke alene, eller for å dempe følelser. Foretrukket alkoholinnholdig drikke? Klisje å si, men få ting slår en kald Indian Pale Ale eller en Weissbeer i nedkjølte glass en varm sommerdag i Niels Juels gate. Bortsett fra en yrkeskarriere, da. Eller fred på jorden. Hva er ditt forhold til narkotika? Jeg har ikke et forhold til narkotika.

Skal du til Hove i år? Ja, jeg jobber på Hove i år og! Fineste dialekt? Jeg liker god språkbruk fremfor dialekten i seg selv. Også avhenger det veldig på hvem som snakker. Masete, skrikete mennesker er vonde å høre på uansett. Feteste byen i Norge? Bergen, kanskje. Etter Oslo, da. Men Oslo teller egentlig ikke i en sånn setting. Jævla drittby.

Hvor får du egentlig inntektene dine fra hvis du ikke jobber? Jeg tjener mine egne penger ved å gjøre freelance-jobber via nett, tekster, filmjobber, promo/reklame, og graffitidekorasjoner for privatfolk, russ og andre som ønsker å sprite opp de kjedelige veggene sine. Kan du legge ut noen bilder av graffiti og annen kunst du har laget gjennom de siste årene? Nedenfor er noen busser og piecer jeg har gjort de siste årene. Husk å sjekke ut Facebook-siden min for flere bilder og kontaktinformasjon dersom du ønsker å prate litt om et eventuelt oppdrag.

Russebuss: Skrik, 2012.

Russebuss: The Few, 2013. Med portrett av Winston Churchill.

Herzog, gjort i en kjeller på Strømmen nå nylig.

Bergen, 2012: Herzog. På sentralbadet.


Da håper jeg du har fått svar på det du lurte på. Hvis du har flere spørsmål til meg, så foreslår jeg at du sjekker ut Ask-profilen min! Den finner du HER. Ha en fin dag, favorittene mine.

15 kommentarer
    1. Under (lokal)kjendis kunne du ha skrevet Eric. Etter den Aass-veggen har han blitt en sånn Drammens Tidende yndling. Og høy på pæra.
      Godt nytt år!

    2. du virker som en så utrolig flott mann! hvorfor er ikke kunsten din mer utbredt?? kanskje det er sært, men du burde vise den frem mer.

    3. Du er jo nesten Ace Ventura jo. Og Ace Ventura er nesten like kul som deg å. De filmene har jeg elsket siden jeg var liten. Har film fra jeg var 5 år hvor jeg imiterte han. Hvor kul var ikke JEG???
      YESS, du er høyere enn meg. Jeg har alltid trodd du har vært lavere enn meg av en eller annen grunn. Og det har ikke vært greit fordi da føler jeg meg så maskulin. Du slår meg med 4 cm.
      Snille mennesker er de beste som fins. Med andre ord så er Halvor det beste som fins.
      Elsker tatoveringene dine forresten. Og hvis du en dag blir høy på deg selv, så tar jeg skylda for det så ille jeg er på mine komplimenter.
      Puss och kram.

    4. Kjære Halvor! Du er verdens kuleste person. Av og til glemmer jeg hvor fantastisk pen du er. For ikke å nevne at du må være det sterkeste jeg vet om, sterkere enn kjæresten min som er bodybuilder!
      Men det jeg skulle si; du er en bra fyr, du kommer til å nå langt her i livet!

    5. Du virker så klok. Klok, morsom, herlig, tullete og skrullete, men samtidig vet du hva du driver med. Elsker rett og slett hele deg jeg. Og misunner deg for alt du får til, det er virkelig noe å se opp til! Du er ikke en vanlig A4 mann Halvor. Det er godt å se

    6. Bra innlegg. Fantastisk arbeid med grafitti, det skal sies. Du har talent! Hvis du er villig til å gå dypere inn i kunsten tror jeg du vil lykkes bra som kunstner, virker som du er en godt reflektert kar, som tørr å ta en kjangse. Vil gjerne se deg drive mer med det. Likte at du tok med filmen fra kollektivet, he-he, tror det er sånn mange føler det om Oslo, inkludert meg. Lykke til med videre arbeid!

    7. “Har du noen gang vært deprimert? Jeg tenker for mye til å ikke være deprimert.”
      Endelig, har ikke hørt noen andre enn meg selv tenke det. Ville bare si at du virker så bra, reflektert og ikke redd for å følge dine egene meninger. Rett og slett bare som en jævla bra person! Og det var deilig å høre at det er vanlig å være deprimert, men det er bare noe man må leve med når man først har begynt å tenke litt for langt, heller bruke tankene man har til noe postivt når man har muligheten. Elsker tattoveringene dine btw! (du sparer ikke tilfeldig vis til dreadlocks elrn? med tanke på at håret ditt begynner å bli veldig langt, det hadde vært kult;))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg