Hoveslaget del 1

Jeg er ansatt hos Hovefestivalen om dagen, mens de turnerer rundt i landet med Hoveslaget som er en musikkkonkurranse der lokale band kan vinne muligheten til å spille på hovefestivalen. Min jobb er å styre samtlige av Hovefestivalens kontoer i sosiale medier + være en slags konferansier/betalt fyllefrans under arrangementene. Dessuten filmer jeg min egen dagbok etter hver helg som legges ut på Hoves YouTube-konto. Med andre ord. Jeg har jobb! I hvert fall to ganger i uka – tre uker fremover. Eller to uker da, for nå er første konserthelgen allerede over. Vi besøkte sørlandet, henholdsvis Kristiansand og Arendal, og det var superålreit. Filmen fra helgen ligger i bånn av dette innlegget.

Før jeg dro måtte jeg etterlate bestevennen min hos Mila. Mila er fin. 

Jeg tok kjedelig-tog til Kristiansand. Det tok fem timer. Til sammenligning kommer man nesten til Nord-Afrika med moro-fly på fem timer, og maten er gratis. Drikken også. På dritt-NSB koster boks-øl 90 kroner. Jeg brukte med andre ord over 1500 kroner på toget. Salgstrikset er jo egentlig genialt.

*Hos NSB*
«Hva med å gjøre togturene våres SÅ uutholdelige at det eneste som kan holde livsgleden til passasjerene våres er alkohol, også selger vi butikkøl til 90 kroner?»
«Herregud, Hansen! Det var kjempesmart. Vi gjør det. Vi blir rike! Wohoo! Sprett champagnen. Nei, forresten. Cavaen. Vi må ikke glemme at vi er gjerrige rasshøl!»
«Nei, sant det. Viktig å ikke vanne ut image sitt»
*Alle ler og skåler i cava.*

Dette er Trondheim. Nei, Kristiansand, mener jeg. Veldig sulten på dette bildet. 

PS: Jeg spiste mat etter at jeg tok dette bildet – fordi jeg var sulten. Det hjalp. Fra nå av skal jeg alltid spise mat når jeg er sulten. (TRIKS!!!)

Her er Gatebrigaden fra Kristiansand. Det ble vennene mine. (Jeg betalte dem penger og lovet å linke dem til gjengjeld.) Sjekk dem ut på Spotify! De er råbra! (Jej! Jeg har fått venner!)

Dro på nachspiel også.

 De bare: Halvor vil du være med på nachspiel, vi kjeder oss og tenkte det kunne være gøy å drikke sprit og spytte deg i trynet 😀 og jeg bare, ja! klart det, venner. Så spyttet de meg og alle lo (det var litt dumt å le egentlig, for jeg fikk spytt i munnen min) også ble jeg kastet ut fordi jeg ba om å få vaske meg, og det passet egentlig fint for det regnet ute uansett. 

Dagen derpå. Veldig gøy. Tre timer med søvn, og visdomsord på veggene. Helt seriøst, Thon hotel. Hadde det ikke stått “Carpe Diem” på veggen hadde jeg hoppet ut av vinduet. Du har på en måte reddet livet mitt nå, du, Thon. <3 <3

Så ankom jeg Arendal, da – med kjedelig-buss – og låste meg inn i Hoves egen leilighet på brygga. Det var ikke motiverende sitater på veggene der, men sola skinte og livet var helt ok, …

… men den nysprungne livsgleden skulle vise seg å være kortvarig. Et tullete innslag fra min side under planlegging av Hoveslaget var blitt realitet. 

Halvor: Haha, kanskje jeg skal rap battle Big Daddy Karsten? Neida, bare tulla, han kommer til å spise meg opp…
Hove: Det var jo en kul idé!
Halvor: Jeg bare tulla. Jeg vil ikke 🙁
Hove: Nå må du stikke Halvor. 

Så spyttet de på meg og lo og ga hverandre high five.


Jeg kan hverken battle eller rappe. Big Daddy Karsten derimot er publikumsfavoritt i Norges største rap battle-liga; Skeez TV. Resultat av battlen finner du i bånn av innlegget.

Så var det stor fest på kulturhuset i Arendal, og kveldens vinnere av Hoveslaget blei både Rebekka Mæland og Folkefiender. Jeg syntes alle burde vunnet, men det ble nedstemt.

Så dro jeg hjem og pleiet firedagersbakfylla med noen kalde halve. Og klippet sammen videodagboken min fra helgens sprell. God fornøyelse.

Nå er jeg på plass i Trondheim. I kveld blir det et nytt Hoveslag på Samfundet og jeg anbefaler alle å komme dit!

2 kommentarer
    1. Ja nå ser jeg at du har kommet i gang, her skjer det litt av hvert :))) BRA! Var innom hjemmesiden din i desember/januar og da fikk jeg inntrykk av at du satt i tenkeboksen, og at det ikke skjedde så mye spennende i hverdagen din. Om jeg hadde rett eller ikke det vet vel bare du 😉 Uansett, kjør på, dette blir bra, stor klem til deg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg