Hoveslaget del 2

Så var’e klart fort del to av Hoveslaget – henholdsvis i Trondheim og Stavanger. Stavangeerrrrrr, STAVANGEEERRR (tenk at jeg er en plagsom fyr som understreker at man skarrer på r’ene i Stavanger, bare at jeg gjør det helt sykt mye mer plagsomt enn skarre-r’er er fra før av – avslutt situasjonen med å spenne meg i trynet)

Denne gangen hadde jeg med meg en støttekontakt fra Hovekontoret, Ando Woltmann, som faktisk er vokalisten i det nye favorittbandet mitt; King Midas! De vant Spellemannspris i vinter, og er verdt å sjekke ut. Min favoritt for øyeblikket er Snow.

Vi fant fort ut av vår felles interesse for øl tidlig på morgenen, og startet likeså dagen med en kald 0.6 på Gardermoen til den beskjedne pris av ca 2000 kroner pr enhet. Øl er øl, jeg driter egentlig i prisen så lenge jeg får drikke den, si’!

Så kom vi frem til Trondy city. Klokka var vel ikke mer enn 10-11 på formiddagen, men jeg var allerede ødelagt i kroppen og rakk kun å ta en selfie i speilet før jeg sovnet. 

Heldigvis har jeg innebygd ølsalgvekkeklokke i hjernen, våknet, spratt ut og fikk kjøpt pils og et par sokker (elsker sokker) før arrangementet begynte inne på Studentersamfundet. Det blei for øvrig en bra kveld med mye kule folk.

Favorittene mine må ha vært denne gjengen fraaaa … Tromsø, tror jeg det var. De kom dessverre ikke videre til Hove, men det var nok kun fordi det muligens noe uforsvarlig å sende 14-15åringer på fyllefestival i Norges narkosmuglerhovedstad. (Arendal, altså) Jeg synes hvertfall at de var best.

Nattmat med King Midas. Jeg merker jeg nesten blir litt starstruck over å få henge med en legende som Ando. LEGENDE, ANDO!! HØRER DU!!!??? (viktig å smiske litt, kanskje jeg får bli med i bandet eller noe…)

På vei mot neste stopp, Stavanger, hadde jeg hodet fullt av tanker. Om livet, døden, og det nyeste livsstilfenomenet “normcore“. Er jeg normcore? Er jeg ikke normcore? Burde jeg være normcore? 

Jeg kom frem til at jeg er langt fra normcore. Jeg er merkefreak, eier ingen schæfer og gjør alt for mange dumme ting. Jaja, alle kan jo ikke være normcore heller. Noen ganger må man nøye se med å se på Seinfeld.

Anygay, da. Vi var endelig fremme i Stavanger. Norges vakreste perle (dersom du er blind, døv og rusa på heroin). 

Vi hang litt rundt i byen og tittet på ting. Jeg fant noen svaner. De var veldig fine. Den ene svanen beit meg i penisen min. auau.

Åja, du lurer på hva jeg mente med det jeg skrev om Stavanger to avsnitt ovenfor? Her er en god grunn.

Heldigvis har Stavanger en sterk lokalhelt på Facebook, Jossa Davis, som tar ansvar og påskriver passene til disse karakteristiske Stavangerklisjeene. Jeg har selv fulgt Facebook-siden til Jossa i et års tid, og elsker alle oppdateringene. Dere kan TRO jeg var starstruck (var faktisk med Ando på dette tidspunktet, så kan vel si at jeg var dobbeltstarstruck) da jeg møtte mannen bak kontoen på byen senere på kvelden! WOW! 

Jeg kan dessverre ikke forklare hvordan han så ut på grunn av V for Vendetta-masken han konstant gikk med, men han hadde Stavangerdialekt og luktet fis. Sånn hvis noen lurte.

Jeg dro hjem igjen dagen etter med hodet fullt av Jossa Davis, normcore og alkoholabstinenser. 

I går var jeg for øvrig med Hoveslaget i Bergen! Før jeg forteller om den turen kan dere se filmen min fra forrige helg her!

3 kommentarer
    1. haha LOKTA FIS faktisk… tror det va for eg dreid litt på meg når Skibba Jones båkste meg i magen 😛

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg