BADEKAR

Renslighet er viktig. Beregninger jeg har gjort etter samtaler med tilfeldig oppringte mennesker i perioden januar 2009 – oktober 2014 avslører at minst 30% av oss vasker seg hver eneste dag. Kun 5% ser det som mindre viktig. 65% ville ikke svare, og 25% av disse truet med anmeldelse for sjikane. Jeg ble dømt utilregnelig og slapp fengsel. Chill!

Jeg liker konseptet renslighet. Man unngår å lukte vondt under armene, håret blir mindre fettete, og man minsker sjansen for større mengder smegma under forhuden. En venn av meg prøvde faktisk å smøre smegma på brødskiven en gang, i mangel på smør. Han bor i dag permanent på Dikemark sykehus. Trivelig fyr, men han har en tendens til å klikke. Eksempelvis prøvde han å knivdrepe meg da han tapte i Junior Geni på firmahytta til mannen til halvsøsteren til stemoren min; Stein. Altså, stemoren min heter ikke Stein. Mannen til halvsøsteren, hennes heter det. Fint navn egentlig; Stein. Farfaren min het Sten. Det er liksom en mer sossete måte å si Stein på. Stein er mer østkantmåte å si Sten på. Men begge er fine altså. Folk heter ikke sånne navn lenger. Alle heter bare Cornelius og Esmeralda og sånn. Herregud så slitsom verden kommer til å bli om ti-tjue år, når alle skal hete dét.

Renslighet!

Dusjing er den desidert vanligste måten å vaske seg på i den vestlige verden. Jeg har selv en dusj, og bruker den så ofte som mulig; 2-4 ganger i uka. Jeg har tidligere laget en instruksjonsvideo om hvordan jeg pleier å benytte meg av dette flotte apparatet, i tilfelle noen skulle være usikre på hvordan man bruker den. Jeg understreker at dette ikke er en fasit på hvordan man dusjer – dette er hvordan jeg gjør det – men “feel free” til å bli inspirert, assa!

Det som er så fantastisk smart med min dusj er at det faktisk er et kombiverktøy med flere muligheter for selvvask enn et standard dusjkabinett. Under dusjhodet er det nemlig en vannkran med de samme mulighetene for å stille inn temperatur og stråle, og nedenfor kranen er det en stor balje – et badekar – som kan fylles opp med vann for ultimat nytelse. Jeg elsker jo å bade – det fant jeg ut i sommer – og det som er perfekt med et kombi-dusj/badekar er at man kan fortsette med den deilige badingen, også når det er blitt kaldt utendørs. Følelsen av varmt vann som velter seg rundt kroppen og vakuumtester alle kroppens hulrom. En slik luksus er det få som har råd til. Om jeg skulle solgt badekaret, skulle jeg hatt minst 200000,- for det! (Serr. Jeg selger det for 200000,-)

Bud kan sendes til meg på Facebook-siden min. Badekar selges: 200000,-

Når jeg skal bade pleier jeg alltid å tappe vann i badekaret først. Det tar 5-10 minutter, og den tiden kam man bruke til å for eksempel tegne en tegning. 

OI OI! Typisk meg å alltid ha for varmt vann! 

Men det er faktisk et tips å tappe vannet for varmt – heller det enn for kaldt vann – så kan man heller vente noen minutter med å sette seg oppi. Selv om jeg vet at det varme vannet blir kaldere etter bare fem-ti minutter, så er jeg en ganske rastløs sjel, og tvinger kroppen ned i vannet likevel! Jeg har alltid vært litt crazy. 

Det er ikke så mye plass til å svømme rundt i badekaret. Akkurat det er litt kjedelig – men dersom noen kjøper badekaret mitt, så skal jeg bruke de 200000,- til å mure igjen baderomsdøren en meter opp, fylle hele baderommet med vann og sette gulvvarmen på for fullt for å holde vannet varmt. Har jeg mer penger igjen skal jeg kjøpe noen søte fisker som jeg kan bade med også.

Jeg går veldig mye, rundt om kring, uten mål eller mening, fordi jeg ikke har så mye å drive med ellers. Det sliter på psyken føttene, og derfor prøver jeg å skrubbe de litt når jeg først har satt av tid til å bade. Jeg kan jo skrubbe når jeg dusjer også, men da må man plutselig stå på ett ben i badekaret og det er IKKE til å anbefale! Et stygt fall i badekaret kan få fatale konsekvenser for hjernen din! Jeg har falt i badekaret 73 ganger.

Det er viktig å slappe av når man får muligheten. Det er kanskje den største forskjellen på dusjing og bading. I dusjen må man stå (slitsomt), mens i badekaret kan man ligge (chill). 

Etter å ha smurt sjampo inn i sveisen lar jeg dusjstrålen renne ned på meg, som en bortgjemt foss, midt inne i den dypeste regnskogen. Jeg lukker øynene, og tenker at jeg er Thor Heyerdahl idet han får se puppene til Agnes Kittelsen i Kon-Tiki. Jeg liker Agnes Kittelsen. Jeg tror hun er veldig snill. Det ser ut som hun har fine pupper. Thor Heyerdahl var en heldig mann.

Etter å ha badet i ti-femten minutter finnes det flere grunner til å gi seg. Man kan få skrumpete hud (som ikke nødvendigvis er negativt med tanke på at skrumpete hud er veldig morsomt!!!), og vannet begynner å bli kjølig. Jeg liker å plaske og danse litt for å feire den vellykkede badingen. Hurra, hurra. Plask, plask.

Noen andre som får til dette eller? #yoga

Au, au! xD

Nok bading for i dag!

Jeg trekker ut proppen. Lar vannet renne ut. Jeg holder meg inne på badet mens vannet renner ut, for å passe på at det ikke oversvømmer sluket. Det kan i verste fall ende opp med lekkasje ut i stuen, og det har jeg ikke råd til. Dessuten er det greit å se hvor vannet legger seg, så man ikke sklir og slår seg når man skal forlate badekaret.

Til slutt er det viktig å dusje kroppen for å få bort såperester og sånt som potensielt kan gi tørr hud og kløe om det ikke blir vasket bort. Deretter vil jeg påstå at man er ren og klar hva dagen enn måtte bringe! (Bortsett fra for eksempel lukte vondest-konkurranse.)

PS: Jeg tar ikke ansvar hvis noen gjør som meg, men ikke blir rene. Dette er ikke en fasit, det er kun en tutorial på hvordan JEG liker å gjøre det, så spar meg for søksmål dersom for eksempel huden din blir tørr og kløete etter å ha fulgt mine instruksjoner! PS: Jeg selger badekaret mitt for 200000,-. Bud kan legges inn på facebook.com/halvorharsem. Det er egentlig litt fint hvis det blir solgt, for jeg er blakk. Jeg har ingen penger lenger. Jeg spiste sølvkre som jeg fant på badet til frokost i dag.

10 kommentarer
    1. Detter ikke blogging, men prosa….av beste, edleste merke…egen merkevare Du har her, faktisk…bare litt vanskelig å følge opp snerten…men hva gjør d? Du er allerede i Top Floor bokhylla mi, for alltid?tvisomt….me likevel, tror jeg elsker
      Deg… Ærbødigst
      Jens Frøen

    2. Tenk så kult det hadde vært om jenter også kunne kødde rundt nakne i badekaret som dette og legge det ut på en blogg. Noe sier meg at det ikke hadde blitt så bra tatt i mot.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg