10 TIPS TIL HVA DU KAN GJØRE MED MICHAEL KORS-VESKENE DINE

Det er ikke lenge siden designermerket Michael Kors var særdeles populært her til lands, og fjortenåringer fra hele landet strømmet inn til Steen og Strøm for å handle vesker og lommebøker så ikke de skulle blir mobbet på skolen. Men det tok ikke lang tid før trenden skulle snu, og per dags dato er merket blitt SÅ harrystemplet at selv ikke tanta til kompisen min fra Drammen ønsker å forbinde seg med merket – og hun har lilla sidecut-sveis, piercing i øyebrynet og McDonalds-tatovering på halsen.

 

Men hva skal vi gjøre nå som ingen vil ha disse produktene lenger? Vesker og lommebøker for millioner av kroner kan jo ikke bare kastes, og man får ikke solgt det på Finn.no! Ikke fortvil, kjære venner. Jeg har løsningen. Jeg har faktisk flere løsninger. Hele ti stykker! Vel bekomme 🙂

(Meg når jeg skriver innlegg om designervesker for fjortiser.)

 

1. Gi dem bort til en narkoman/uteligger/romfolk slik at de har et sted de kan putte sprøyteutstyr, panteflasker og lignende. Normalt ville dem prøvd å videselge disse tingene, men ettersom det ikke er mulig å få penger for Michael Kors lenger, så vet du at de vil ta vare på det. 

 

2. Bruk veskene til å fyre i peisen. Det er fortsatt kjølig ute, og for dem med peis kan det det være en idé å bruke MK-produktene til å fyre i peisen.

 

3. Bruk dem når du er på reise til steder med høy kriminalstatestikk. Ingen vil rane deg dersom du bruker Michael Kors-veske. Potensielt vil ranerne GI DEG penger i veldedighet. #supertips!

 

4. Gi den til din hamster, marsvin, kanin, eller annen type gnager. De små rakkerne synes slikt er deilig å gnage på, og gjemme seg inne i. Perfekt bruk av ubrukelig accessories.

 

5. #SYOM. Klipp opp veskene og sy dem om til å bli noe helt annet. Visste du at Jenny Skavlan har sydd disse flotte plaggene av en Michael Kors-lommebok?

 

6. Bruk dem som veggisolasjon. Det koster omtrent 350 kroner for en rull med Glava. Ettersom at Michael Kors-produkter ikke lenger er verdt noe som helst kan det være en idé å bruke dem i stedetfor Glava, dersom du har tenkt til å isolere. 

 

7. Grav dem ned i hagen. Det kan være spennende for hunder i nabolaget å grave opp – eventuelt kan det være en practical joke rettet mot arkeologiske utgravelser om 5000 år; “hehe, se hvor dumme vi så ut på 2000-tallet” liksom, hehehe, jeg ler godt av tanken på hvordan fremtidsmenneskene kommer til å oppfatte oss xD

 

8. Gi dem bort til en yngre søster eller kusine, som ikke har lært om selvrespekt ennå. (Alder ca 5-6 år.)

 

9. Stapp det inn i en flaskepost og kast den på vannet. Det er jo ingen som vil ha den selv om de finner den, men det er alltid gøy og spennende med flaskepost.

 

10. Bruk den som hundepose. Selv om du ikke har hund, så er det praktisk å ha et sted å gjøre fra seg dersom man skulle befinne seg langt fra et toalett når man kjenner at det “presser litt”.

 

Har du noen gode ideer til hva man kan gjøre med Michael Kors-produkter nå som stormen har senket seg og ingen vil bruke dem lenger likevel? Del det gjerne i kommentarfeltet! 🙂 

76 kommentarer
    1. Pant dem! Er det ikke en nydelig tanke at din ubrukelige MK-veske heller kan bli til noe nytt, som f.eks. en sykkel, eller et hotell?

    2. Eller så kan man slutte å være så jæ… overfladisk, og bruke de som vesker fortsatt. Passe dustete å la anre fortelle deg om veska di er fin eller ikke. Skaff deg litt selvtillit og selvfølelse, og be de som forsøker å fortelle deg hva du skal ha og hvordan du skal leve, om å holde kjeft.

    3. Michael Kors er ett av verdens mest populære merker og kommer til å være det i lang tid!! Dette her synes jeg var veldig drøyt å skrive om MK produktene og du burde virkelig skamme deg!! Jeg selv har 2 Michael Kors vesker og kunne ikke vært mere stolt av dem når jeg går ute! Jeg får mye komplimanger på vesker mine og folk lurer ofte på hvor jeg har kjøpt dem. Jeg synes det er kjempe flotte vesker og jeg kunne ikke hatt en finere veske!! Måten du skriver om MK produktene så virker deg som om at du er en jævla oppmerksomhetssyk drittsekk! Jeg syns dette er veldig stygt gjort av deg!!

    4. Lol., du som fortsatt går rundt med bøttehatt har vell ikke så mye du skulle sagt om hva som er harry og ikke…

    5. Hahahahahahhahahhaha!! Beste jeg har lest. Dere som alltid skal være så aggressive og er humorintolerante, please stop! Alltid irriterende med sånne som dere, la nå humor være humor.

    6. Har alltid synes at dette merket er harry og mainstream. Veskene har et lite imponerende design. Dette innlegget var heller ikke særlig imponerende – var helt sikker på at du var morsommere enn dette. Det kunne vært bedre om det var saklig, faktisk! 🙂

    7. Lol Emilie. Du er så sykt Harry. “Komplimanger” haha. MK
      Er så sykt ukult. Halvor har helt rett. Til og med no fear og harley Davidson lager kulere klær!

    8. Åh jeg ler meg skakk!!
      ( og enda litt mer skakk av stakkarsene som blir så fornærma på en ‘ død’ gjenstand.)
      Haha fantastisk vinkling :’D

    9. Tips nr 11. Behold vesken, den ble upopulær fordi alle plutselig hadde samme. Nå vil ikke folk ha lenger og om du beholder vesken blir din unik

    10. Har selv en veske, men dette er morsomt! Spesielt alle dere der ute som blir fornermet av dette. Artig! Idiotisk at disse dyre veskene skal brukes som
      Skolevesker. Driter folk penger eller? Tragisk. Kjøp heller en sekk som er bra for ryggen! 😉

    11. Jeg har selv både MK veske, lommebok og klokke. Men så gjerrig som jeg er så kjøpte jeg de selvfølgelig ikke samtidig. Jeg har dog hatt alt dette da MK plutselig ble populær, og har egentlig ingen plan om å bytte de ut heller. Føler ikke for å kjøpe dyre vesker og lommebøker i hytt og pine :p Flaksa er at når jeg går lei av Mk veska eller lommeboka så bytter jeg den med annnen lommebok og veske. Men dette innlegget er det jo ikke noe galt med? :p Skjønner ikke helt. Ble ikke akkurat fornærma jeg :p Alle har meninger. Slik er det jo bare.

    12. Ha ha ha, supermorsomt innlegg og enda morsommere kommentarer. For å si det som en over: veske er veske, tar helst den til max 250. Men verden vil bedras tingeling

    13. Supermorsomt innlegg! Det må være lov å ha litt humor! Jeg selv er eier av flere MK produkter, men tar meg ikke nær av artikler som dette. Man kjøper en veske fordi man synes den er fin, ikke på grunn av hvilket merke det er.. Dersom mn tar seg nær av at noen sier at vesken din ikke er kul lenger, er det mest sannsynlig noe personlig du må jobbe med. Kong Halvor, stå på!

    14. Hahahah, kunne ikke sagt det bedre selv!
      MK har blitt som IKEA, kun masseproduksjon og mer og mer forskjellige produkter. Eneste som er med MK er at man slipper å ha 150 skruer for å få det sammen!

    15. håper dette ikke var sant for du overdrev litte gran og MK produkter er ikke ute av moten de er tidløse lær deg det og mange av de størte bloggerne har MK klokke eller veske

    16. Bare for å dange ned en kommentator over her; bøttehatt er in! Bøttehatt er ekte gangsta dope mote. Bøttehatt er rått! Mr. Kors kan bare pakke veskene sine og dra så langt vekk han kommer. Slikt fjås skapt for fjortiser som prøver å virke rik (men som failer noe sinnsykt) er en skam for verden. Eller, ehm, ihvertfall for dagens ungdom. La kjerringene oppbevare Nokia’n i dem heller. Det er innafor

    17. Fin side kommentar, etter denne artikkelen kom ut har Michael Kors sin aksje gått ned 25%, så den har visst en god pekepinne på at dette er vel sant.

    18. HAHAHAH! LO en god del , det må jeg si . Du er bare verdens beste “Kong Halvor” 😂😂😂😂 tommel opp for dette innlegget 👍👍

    19. Oi, så sinte noen folk ble;) Men det er sant, MK vesker er ikke lengre populære, pga. alle har dem og fordi MK ikke kommer opp med så mye nytt design. Men det burde jo ikke folk bry seg så mye om, det viktigste er jo ikke om produkter er populære, men om du selv liker dem:) Tror ikke så mye av det jeg eier er så særlig populært heller, men jeg kjøper ting kun fordi jeg liker dem.
      Det aller meste slutter jo å være populært etter en stund; bare tenk på kneppebukser fra Adidas eller Buffalo..

    20. Burde kanskje bli fornærmet siden jeg har en selv,…men det går ikke siden du er så sykt lættis..:)

    21. Jøsses… Så mye oppstyr for en veske… Det er et hull… med stoff rundt… som du skal ha tingene dine i… Det spiller ingen rolle hva veska er laget av… hva som står på den. Faktum er at du går ikke ut å bruker tusener av kroner på en veske.. eller en lommebok.. da putter jeg det faktisk heller i en plstpose fra kiwi om jeg må. Selv har jeg en hvit tøyveske med rosa flamingoer på. kosta 50 kr på h&m 😀
      Bra skrevet btw xD Jeg lo

    22. HAHAHAHAHAHA, så utrolig morsomt dette var. Du har en elegant humor. Men stakkars fjortiser, tror ikke de forstår humoren, ei heller budskapet. Det er ikke hva alle andre sier som har noe å si, herregud…

    23. Tittet deg selv i speilet ? Ikke mye hipster talent å spore.
      Skulle tro en på din alder hadde virkelige planer om å hente ned ironi til folket.
      Både Michael Kors vesker etc. Coco Chanel og visse ymse “kjendis” lanserte dustevesker er populær og – tjah, ganske ålreite å ha med seg ut i verden. Du når bare ikke fram skjønner du.
      Enhver fjortis og framfor alt voksnere damer med enda et nytt merke på topppers listen sin, gjennomskuer ditt skuespill av tapt ironi om dette temaet.
      Simpelthen fordi du ikke har noe som helst dustepeiling hva “damer” liker. Uansett pris på såkalt tilbehør til “outfiten”.
      Du skjønner det lille venn : Vesker er vesker uansett.
      Vi liker dem alle, Bolsas, nett, kurver, skulderbagen, mobilstørrelsen også. Pudder og laibis etui, ute med pengepungveska, – alt går. Handletasker og ryggsekk, med og uten sportsmerker.
      Du er en opplåst bezzewisser og har ikke nubbesjanse med en ironi som ca. 90 % av evige veskebærere rister på hodet av.
      Hvorfor prøve å være morsom omkring et tema du overhodet har en mulighet til å begripe noe om. Du er hankjønn eller ?
      Selvfølgelig gidder Nettavisen trykke noe så ufattelig engasjerende som en avbildet dust av hankjønn sin Stand – Up omkring alle kvinners kjæreste eiendel. Lykke til videre. Det neste blir vel dine morsomheter omkring “høyhælte skomoter som kommer og går” , hehe, tok du`han, —-uavhengig av om du syntes du har en meningsberettigelse som er flau der også. Glem ikke å finne på noen morsomheter om menn med skjegg nå for tiden, siden du er i gang. Det er jo så IN, dette halvåret…..

    24. Til Pus: Du er virkelig tilbakestående lille venn 🙂
      Du blir ikke akkurat mer intelligent av å eie dyr veske og forsøke å være nedlatede i kommentarfelt, mens du lar deg hisse opp av noe som de aller fleste synes er morsomt.
      Du er vel en av disse dumme rosabloggerne som måler en persons verdi etter klærne de går i, med botox og restylane i trynet og konstant går og raper opp sæd-ånde.
      Neinei frøken besserwisser, hold deg unna humor for dette skjønner du ikke noe av. Sett deg heller ned med et glass rødvin og tygg noen flere nervetabletter mens du bestiller deg ny jentetur til ghambia.
      Ha en fin kveld du ynkelige kvinne, oh husk kondomer. -Verden trenger ikke flere som deg
      Klemz 🙂 :-*

    25. Heyhey !
      Er jo bare å klippe vekk MK merket, bytt det rett og slett ut med noe annet som er kult ! Funker ikke d , så synd ! Dra til Spania og selg den på stranden, alltid noen som vil kjøpe! Funker ikke det heller , nei da beholder du den ! Evt. Så funker tyggis til fjerning av mk merket !

    26. om du ikkje likar fisk- gi veska til ein fiskar i familien så kan denne bruke veska til å ha sluker i når fisken oppdager hvor sluken har vert nekter den å bite på og du slepp fisk til middag

    27. Kjære Mannen_i_ditt_liv
      Når vi snakker om tilbakestående, skal jeg gi deg en god latter.
      Jeg håper du ler så tårene triller.
      Faktisk er jeg bestemor til fire barn i alder 20 til seks år, bor i et land langt sør for Norge og ser daglig at unge piker og voksne damer nyter å pynte seg. Kanskje det har noe med det fine klimaet å gjøre ?
      At du automatisk tyr til en fasit av hvilke mennesker som har meninger som trosser ditt syn på hva som kategoriserer grupper av mennesker, viser at du totalt mangler livserfaring på dette området. Laaaaang livserfaring. Klart det er fristende å komme med plumpe plasserings stempel av mennesketyper. Husk en ting, mens du gremmes. Jeg har høy utdannelse, levd et langt liv før internettverden kom seilende sammen med mobiltlf. Levd i ulike miljøer hvor både fasade betydde alt og fasade hadde null betydning. Når det gjelder veske debatt, fant jeg det morsomt oppi det egentlige som unge mennesker engasjerer seg i. ( Da tenker jeg ikke på rosabloggere som sutrer over sin velstand). Det at vesker kan ta fyr og skape blogginnlegg , fant jeg så morsomt at jeg kastet meg ut i dette meningsløse.
      Verden har plass til humor og masse ironi. Det er nok av alvor og elendighet man daglig må ta stilling til og forhåpentlig engasjere seg i. Vi får vel regne med at du tar del i den virkelige verden i tillegg til å ergre deg over at du går i fella angående hvem du skal yppe deg med. Du har dessuten et vemmelig kvinnesyn, vet du det. Mine døtre er heldigvis oppdradd til å ta imot spøk og alvor med samme sinn. Noe som har gjort dem og meg selv sterke nok til å totalt få latterkick av kommentarer som : rape opp sæd ånde, være seg botox sleng eller restylane i trynet. Det siste vet jeg ikke hva er, men ordet er morsomt. Forøvrig ønsker jeg deg en flott helg videre – jeg skal ut i sommervarmen iført sandaler, kjole og Michael Kors bag for å handle på markedet. Tuddelutt fra Spania.

    28. Hei Julia.
      Helt riktig, disse veskene selges billig på strendene og på markeder. Marrocanere vandrer rundt og lar seg prute i kne av dårlige priser.
      Selv betaler jeg ca. 20 Euro for en ganske stor og grei veske.
      Det viktigste er vel at jeg liker vesken – ikke hvilket merke som var in i fjor og ut i år.
      Jeg kjøper sko og klær av samme prinsipp. Er prisen bra og produktet helt okey, – vel så får det ha et merke eller ikke.

    29. Jeg har et fantastisk forslag. Jeg kan få de – elsker merket enda så harry andre måtte mene at det er. Heldigvis er jeg ikke ikke i tenårene og lar meg bry om det er ut igjen. Woho

    30. Det aller morsomste er å lese kommentarene for de som tar seg nær av det. Tar meg like godt til nytte av en rema1000 pose enn en sabla dyr veske, sparer ikke miljøet så bra da, men sparer ihvertfall et par skinnfiller(også ble arbeidsdagen til de stakkars “made in china”-folka litt kortere og gitt)
      High five for det beste innlegget i bloggverdenen Halvor

    31. Til Sara
      Det er ikke noe som heter “ta seg til nytte”. Enten må du si “ta seg til rette” eller “ha nytte av”. Hva er det som gjør at mange av dere har så elendig språkføring?

    32. ta det med ro folkens det var jo bare ment som et spøk, man burde ikke ta alt så seriøst, det som skal være seriøst er det mange som gir blaffen i, så snart noen merke vesker/gjenstander blir nevnt så er det en del som går i angreps modus, jeg har ikke noe imot merke gjenstander, men kom igjen, slapp av og ta det med ro
      Igjen ‘no hard feelings’

    33. Etter å ha lest dette innlegget tok eg meg ein tur inn på nettsida til ?Michael Kors?. Og dei har etter mi meining mange fine vesker. Men utsjånad har vel ofte ikkje så stor samanheng med popularitet. Det er vel dei heslege ?Ugg?-bootsa eit godt døme på. Populariteten til dei trur eg i stor grad skyldast Jessica Simpson og Britney Spears sin dårlege smak. (Som eg har inntrykk av har vore store promotørar for det fottøyet.)
      Når det gjelder merkeklede, vesker og slike ting er vel det paradoksale at unge folk gjerne vil ha det som ?alle andre har? for å ikkje skilje seg ut, samtidig som ein ønsker å skilje seg ut ved å ha noko eksklusivt. Om ?alle? har det same produktet er det vel ikkje så stor stas lenger. Då hoppar vel gjerne trendsetterane over på andre merker, og hopen følgjer etter.
      Det mest eksklusive ein kan ha i dette tilfelle er vel ei fin veske som ingen andre har. Og korleis kan ein få det? Jau, ein kan kjøpe seg ei rimeleg veske og ?pimpe den opp? sjølv. Bruke kreativiteten sin.
      ?Michael Kors?-vesker har vel generelt for god design til at eg vil kalle dei for harry. (Med det er klart at det kan vere vanskeleg for eit merke å oppretthalde eksklusiviteten sin om veldig mange går rundt med det.) ?Louis Vuitton?-vesker derimot ser eg på harry. Men eit innlegg om ?Louis Vuitton?-vesker hadde nok langt ifrå fått så mange klikk. Og Herr. Halvor veit nok kva slags knappar ein skal trykke på…
      Dette innlegget fikk meg forresten til å lure litt på kven denne Michael Kors er. Eg fann ut at han er halvt svensk og at han før heitte Karl Anderson,Jr. Eg tvilar vel på om det hadde vore like hipt for damene å gå rundt med ei ?Karl Anderson, Jr.?-veske.

    34. Ro nå ned, jenter! Kjenner dere ikke igjen sarkasme og et kåseristrukturert blogginnlegg når dere ser et? La nå være å drite dere ut her med uvitenhet, i alle fall. Det er bare flaut å lese

    35. Haha! Alt om vesken er fakta. Har selv 4 vesker og 4 lommebøker + et par andre ting. Og det eneste jeg tenker når jeg ser veskene er; hvorfor I helvete kjøpte jeg dem. Kan ha brukt de pengene på så mye annet..

    36. Hahahah jaa du får skamme deg skikkelig her, halvor. folk som tar deg på alvor har ikke lært deg å kjenne :’) folk som kommer for å si frekke ting her, uff, jaja de skal da få lov til å ha sin mening, dog de ikke klarer å si det respektfult.
      stå på, selvom ikke alle forstår humor 😉

    37. Haha, ler meg ihjel av alle som tar seg nær av dette innlegget og ikke ser ironien i det. Synes innlegget var dødsgøy og det fikk ihvertfall meg til å flire 😂

    38. Hahaha, at folk tar dette innlegget helt bokstavelig er jo helt på trynet! Hvor dumme er dere 🙈🙈🙈

    39. Tips: Ta av deg bøttehatten, sy på stropper og bær whatever pleases u i den! Tegn en kul logo med et navn på, Halvor fungerer, og klistre den på. = profitt.

    40. Fyll lommeboka med reker og gjem den bak sofaen (eventuelt andre møbler) hos din bestevenn. Bare sånn for å sjekke hvor sterkt vennskapet deres egentlig er når vedkommende oppdager at du er hjerne bak pranken. Eller lev på en løgn resten av livet.
      God helg Halvor…!

    41. Om du så absolutt ikke vil ha den veska eller lommeboken så gi den til noen som trenger det. Gi det til flyktninger eller send det til Afrika! Det beste ved det er at du også sitter igjenn med en god følelse. Du vet at den personen som fikk akkurat den vesken, mest sannsynlig ikke vet hva MK er, menn allikavel jubler de av glede! Det er bare helt utrolig

    42. Slapp av for faen, skjønner ikke dere jævla 12-åringer at det bare er kødd? Faen, det at man ikke har hjernekapasitet til å forstå det får meg til å begynne å lure. Dere ender opp i kassa på Kiwi helt til dere er 62..

    43. Selve blogginnlegget fikk meg til å humre, men kommentarfeltet fikk meg til å gapskratte!
      Slumper innom denne bloggen av og til, trekker alltid på smilebåndet. Kommentarfeltene er også ofte en innertier her! 🙂 Kommer nok til å følge denne bloggen litt oftere, å le kan man ikke gjøre ofte nok i disse dager!
      Synes også bildet ditt var veldig passende. Vil tro jeg ser omtrent sånn ut når jeg leser om klær og interiør, bortsett fra at jeg ikke har skjeggvekst. 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg