Jeg drar til Molde!

I går skrev jeg om oppholdet mitt i Trondheim (en by) og i dag skal jeg jammen skrive om oppholdet mitt i Molde (også en by). Jeg må skrive om alle de siste oppholdene mine litt raskt nå om dagen – om jeg skal klare å synkronisere internettlivet mitt, og det vanlige livet mitt (også på internett).

Da jeg kom frem til Molde ble jeg hentet på skyssstasjonen (stasjon for folk som skal få skyss) av Linnéa. Hjemme hos Linnéa og moren fikk jeg mitt eget rom i kjelleren. Her er jeg og Linnéa i kjelleren. Det er ingenting som er rart med dette bildet.

Første natten spiste vi taco og så på en film om en korrupt politimann som voldtok ungdommer og sniffet crack. Vi koste oss rett og slett. Dagen etter dro vi på kjøretur til et sted som heter Visnes for å hilse på en som heter Kamilla Visnes og eier hele Visnes. Hun hadde en hund, men den het ikke Visnes. Jeg tror den bare het Hund.

Jeg og Hund koste oss masse, helt til jeg kilte han på ryggen og han tissa på seg (og meg). Da var han mest ekkel. Det ble ikke bedre da det plutselig kom en lang, svart ting ut av hundetissen hans. Han var sikkert syk, stakkars. Jeg mimrer til den fine tiden vi hadde sammen i omtrent 4 minutter.

Så kjørte vi til et sted som heter Atlanterhavsveien og er oppkalt etter en vei som kjører der (som heter Atlanterhavsveien). Der var det veldig fint, og jeg spottet opptil flere fluer som vi også har i Oslo.

Dette er Atlanterhavsveien. Det er faktisk den veien i verden det kjører flest campingvogner gjennom i løpet av et år. I bakgrunnen ser dere en bro som er kjendis fordi det ser ut som den kjører ut i ingenting. Kanskje Norges eneste kjendisbro. Jeg vil ikke ødelegge spenningen for noen, men vi prøvekjørte broen flere ganger, og den er helt vanlig – på nippet til kjedelig.

Deretter dro vi hjem til Kamilla Visnes igjen for å spise middag. Det ble taco. I Molde har visst taco den samme rollen som ris har i Asia – eventuelt samme rolle som spagetti har på Briskeby.

Etter middag (en svært vanlig form for måltid) reiste jeg og Linnéa (menneske) til toppen av et stort fjell for å se på utsikten.

Jeg er en mann som setter stor pris på utsikt, og ble ikke skuffet denne gangen heller. Tidligere har jeg vært på toppen av Fløyen i Bergen og Skaugumåsen i Asker. Jeg vurderte å fri til Linnéa på Molde-fjellet, men turte ikke. Jeg tør aldri noe. Ikke tør jeg i fri til folk, ikke tør jeg hoppe fallskjerm, ikke tør jeg å ligge med en vinkelsliper. Herregud, hva skal det bli til av meg?

På kvelden leide vi en film som ingen så på, og spiste godteri. Det var veldig rart for meg å gå to dager uten å drikke øl. Da jeg la meg den kvelden tenkte jeg på sommerfugler og hvilken effekt de har på mennesker. Jeg beundrer sommerfuglen og dens kunnskap i flyvning. Hadde jeg vært en sommerfugl skulle jeg sett verden. Jeg skulle ha reist jorden rundt og besøkt menneskene her. Mitt navn skulle ha vært Sputnik, og jeg skulle hatt et par bittesmå flyve-briller. Og en pistol som skjøt GLEDE!

Dagen etter våknet jeg til tomt hus. Den verste følelsen i verden er å være alene i noen andres hus, men heldigvis var ikke beboerne langt unna. Ute i hagen slappet mor og datter av i en veldig rar sofa som jeg tror mammaen til Linnéa har laget selv – på sløyden.

Og etterhvert hoppet vi i bilen igjen (vi hoppet egentlig ikke inn i bilen – men satte oss helt vanlig) for å titte på mer av Molde. Her svever jeg i luften overfor en fotballbane og en stor yacht.

Og her svever jeg i luften overfor noen hus.

Er det sant? Hadde jeg virkelig blitt en sommerfugl?

Nei, da. Jeg hadde ikke blitt sommerfugl. Jeg hadde bare tatt trappen opp i toppen av et stort hotell. Skulle egentlig ta heisen, men det var ikke lov.

Egentlig lignet hotellet på et stort stupetårn, men jeg tør ikke å hoppe fra stupetårn uansett.

Når det kommer til bading er jeg mest fan av vassing og krabbefisking. Har aldri skjønt hvordan man fisker de store krabbene som de har i butikken. Krabbene jeg fisker er aldri større en håndflaten min. Kanskje man må bruke større tråd. Tau. Kjetting. Harpun. Murstein.

Linnéa tok bilder av meg hele tiden. Håper hun skal bruke dem i boken sin. Jeg håper boken skal handle utelukkende om meg og hvor snill jeg er.

Etter at Linnéa hadde tatt mange nok bilder av meg, dro vi til stranda for å slappe av litt til. “Camping Forbudt” stod det der, men det var det tydeligvis ikke alle som brydde seg om.

Det må ha vært en sånn rom-familie som har laget dette huset av gamle paller og planker. Jeg har sympati for romfolk, men når det står at det ikke er lov å campe, så synes jeg man burde høre på det. Heldigvis brant myndighetene ned hele huset et par dager senere. Synd for dem, men sånn er det. I Norge skal alle følge loven! (Sarkasme – alle bør bryte den oftere!)

Nede ved vannet vurderte jeg å fri til Linnéa, men turte ikke. Jeg tør ingenting.

Så la vi oss i gresset for å sove litt. Bildet ble tatt av en maur jeg hadde med meg fra Oslo. Martin het han. Dessverre døde han i en alvorlig arbeidsulykke for to dager siden, ute i Nordsjøen. Han etterlot seg 100 000 bukiser i maurtuen. Hvil i fred, kompis.

Vi pakket sakene og kjørte innom en kiosk så jeg kunne kjøpe solo (beste brus) og solo-is (beste is). Jeg kan anbefale Molde. De har til og med satt opp skilt som forteller alle som går forbi at det er trivsel.

Vi trenger mer skilt i Oslo også, som forteller hvordan ting er. Jeg ønsker meg et skilt på do hvor det står “ferdig”, ett på kjøkkenet der det står “mett”, og ett på rommet der det står “våken”. Aldri med do, mat og søvn (de tre kjedeligste tingene jeg vet om).

Det var blitt ettermiddag (å spise middag når det er ettermiddag er egentlig helt fucka), og vi bestemte oss for å kjøpe middag (taco). Først dro vi til Rema 1000, men Linnéa ville ikke kjøpe mat der.

Bunnpris i Molde sentrum. Den eneste matbutikken i Norge med kultstatus.

Så spiste vi taco, for tredje gang på tre dager.

Og så koste jeg med dyrene til mammaen til Linnéa (hun heter Anne og er nesten like koko som meg selv).

Jeg og de rare dyrene koste masse sammen i løpet av oppholdet. Elsker dyr. Vil kose med alle dyrene i verden!

Det var på tide å reise videre. Jeg og Linnéa hadde en lang reise foran oss, og tidlig om morgenen pakket vi bilen og satte kursen mot Briskeby.

Det er viktig å drikke nok gul farris under en slik omfattende biltur. Det vil blant annet medføre til mange stans underveis – noe som kan være livreddende minutter for et rådyr som spankulerer ut i veien uten å se seg for først.

Mer farris.

Bæsjepause i Dombås.

Ikke mer farris igjen. De siste timene av turen var jeg sikker på at vi kom til å mose flere rådyr rett i bakken som følger av dette.

Det gikk heldigvis fint. Det må ha vært den bæsjepausen i Dombås som forsinket oss nok til å ikke drepe noen rådyr med bilen.

Vi var fremme hos meg midt på natten. Jeg spurte om vi skulle sove litt, men Linnéa var alt for opptatt av å vaske kjøkkenet mitt. Det syntes jeg hun skulle få lov til.

Etter at hun hadde vasket hele leiligheten min, så tok hun seg et etterlengtet bad. Jeg spurte om jeg også kunne få være med å bade, men da våknet udyret i henne og bare: NEEEI, da kapper jeg av deg lemmet med en sløv huggorm!!! Mitt bad, jeg bade her, UÆÆÆ!

Så fortalte hun eventyr om farmor og de åtte ungene for meg.

Vi hadde noen timers kvalitetstid her på Briskeby før ferden tok oss videre til Hove-festivalen – men det kommer ikke før i neste innlegg. Heldigvis for dere, for nå er dere sikkert like lei av dette hjemmesideinnlegget som det jeg er. Er dere det? Selvsagt er dere det.

Underteksten i dette innlegget er enkelt: Ikke driv med dop. Dop er farlig!

58 kommentarer
    1. Du heng med så mange digge damer, eg vil vere vennen din. Har til og med basert videoen min på deg. Er ikkje det distanse brolove så er ingenting det ass

    2. Venner på blogg.no då liksom. Blir ikkje meir close enn det. Gi lyd når du skal besøke Mia i Bergen då, så kan vi shote fernet på KAOS og berre ta bilder og berre yolo <33

    3. kjære halvor! du er pen,kul og sterk! <3 er du og linnea kjerester? dere er så søte sammen! ser ut som dere har det så gøy sammen?

    4. Kjære Halvor!
      du er pen, sterk og kul!
      Du e skikkelig awesome, daue av latter kver gang eg leser innleggå dine, eller ser videoane dine! Håpe du komme te å fortsetta lenge!!

    5. Så koselig! Vær modig neste gang du vil fri, hadde vært fett om dere skulle giftet dere .. Så kunne Tone og Aksel (sangeren og skuespilleren) sittet og grått fordi alle vil i deres bryllup i stedet (:
      – L

    6. Halvor, du er bare best!
      Du er pen, sterk og kul. Trenger jeg si mer?
      + at katten din heter Rambo. Hvor sexy er ikke det?
      Du er så utrooliig morsom<3

    7. Det er nice! Hva heter den kule filmen? (med den korrupte politimannen osv)
      Jeg liker selv gode utsikter, og har gått opp et ganske høyt fjell i Ålesund, hvor jeg kommer fra.
      Det er rart hvordan man sier man skal “hoppe” inn i ting. Akkurat som man “hopper inn i dusjen”. Du slår deg jo helseløs da. Det er ganske moro å fiske krabber. Første gangen jeg gjorde det holdt jeg på å drukne. Hadde det ikke vært for den engelske mannen som redda meg, hadde jeg ikke kommentert nå. Holdte på å dø når jeg ble født også, men det er vell derfor jeg blir kallt catwoman. Jeg ELSKER (!!!!!!!) katter & har 9 liv.
      Om noen uker kommer jeg til å befinne rett over Molde. Når jeg skal besøke familien. Solo er så best når det kommer til kullsyra ass. Det er gøy nok å drikke vanlig brus også sende kullsyra ut i nesa, men å gjøre det solo.. DET er digg. Jeg tror egentlig de dyrene på bilde er en nakenhund & Rambo. Du bare klippet Rambo og limte på hunden.
      Ååh, Dombås! Der stopper jeg, bror & pappa ganske ofte når vi kjører oppover. Har en fortelling på lur om mormora mi som sku på do der, men den skriver jeg ikke her. Tror ikke du vil vite det heller. Overraskende nok liker jeg disse innleggene! Jeg får sånn god stemning siden det ser så kos ut 😀

    8. Kjære Halvor. Definitivt en blogg vil jeg si, selvom jeg bare skummet gjennom første “artikkel”

    9. Hahaha.. Du er så underholdende som alltid. 🙂
      Btw, jeg likte bildet av bæsjepausen din. Veldig aktuelt bilde av deg! Så ut som dere storkoste dere 😉

    10. AAAAhhhhhh…. Dette var deilig. Naa har jeg vaert stuck i et turisthelvette (Kreta) i over en uke med verdens tregieste internett og derfor heller ingen mulighet til aa faa min dagelige dose med Halvorin… sorry, men jeg maa ha det. Kan ikke stoppe, og ingen rehabliteringsentrer tilbyr meg hjelp.
      Men naa har jeg klart aa komme meg til Chania og jeg sitter paa en internettcafe og ser pa bilder av deg…… Det eneste er at jeg tror jeg er gal, siden jeg skjonner ikke helt hvilket land jeg er i, i og med at det er kun nordmenn her og norsk TV. Det er som om jeg er i Norge, men samtidig saa er jeg ikke er det? I det ene sekundet er jeg paa en kinaresturant med kun nordmenn rundt meg og vif-kamp paa nabocafeen. I det andre, finner jeg ikke de tre siste bokstavene i alfabetet paa tastaturet. Er det Halvorin som gjor meg gal?

    11. Kjære Halvor, jeg elsker deg. Du er et pent menneske med noen sterke armmuskler og en kul personlighet. I love your guts. Neida, joda, neida, joda. Faen, bare kødda. Men jeg liker deg, ok? Du er digg og perfekt og sånn. Vet du liker meg. <<: He-he. Ok, skal slutte. Savner Rambo, nab. Bring him back. Men liker deg fortsatt og sånn. Fortsett og lag videoer, men ha med Rambo. Klø litt mer på skabben er du snill.

    12. Kjære Halvor. Synes du har en super kul hjemmeside og leser bloggen din stadig vekk.
      Nå var det egentlig ikke meningen å plage deg eller noe med dette, men jeg vil bemærke at denne henvisningen til min egen blogg ikke er av promoteringsgrunnlag (i så fall kunne jeg likegjærne ha menget meg med Handelsportalen direkte) ,men fordi jeg vet hvor glad du er i dyr og til daglig er hunder og katter helt nydelige! (tar en av hver rase selv) men jeg laget nettopp et innlegg på bloggen min med bilder av dyr fra regnskogene i asia, afrika og sør amerika og tenkte kansje du ville likt å se dem..?
      PS: Rambo er kuleste katta i gata!
      Dessuten er du veldig pen (kjekk) og sterk (når du vender armene fremover)
      Hint: Apekatt!!!!
      http://sansogsamling.blogg.no/1342130828_dyrelivet_i_danmark_b.html

    13. Kjære sterke, pene, kule Halvor…
      Det er mormor og de åtte ungene, MORMOR! Jeg skulle virkelig ønske du hadde undersøkt dette før du skrev innlegget.

    14. Du får meg i godt humør, som alltid. 🙂
      Uansett, i dag var jeg med en kamerat av meg.(Tipper du leser dette Kristbjørn. Så; Hei!)
      Vi pratet om blogger som er verdt å lese og da nevnte jeg din. Han kjenner deg visst han, fra skolens glansdager. Og ryktene skal ha det til at du faktisk ER like morsom som du gir inntrykk av. Da ble jeg letta.
      GOD sommer!

    15. Verdens mest fantastiske Halvor, jeg digger den nye headeren du har fått. Alt som har noe som helst med deg å gjøre er ganske flott. Utenom bruken av “yolo”, sorry, kan ikke fordra det. Ellers ville jeg bare minne deg på at når jeg ser deg, ser jeg noe fantastisk.
      Faren din burde få en slags pris for å ha vært så fantastisk, slikt at han har laget noe så fantastisk. Han har jo på en måte fått en fin pris da, nemlig deg. Jeg håper ikke du blir sånn redd eller noe lignende nå. Haha, sorry. I can’t help myself. Sånn (hele tiden) innimellom burde man få høre det man er.
      Sorry, må nesten runde av her. Jeg må rydde opp de råtne jordbærene som ligger på gulvet. Jeg har jordbærsaft smørt utover gulvet. Har ligget der en god stund, men fant ut at nå var det greit å gjøre det sånn at jeg ikke lager et helt innlegg som skremmer deg.

    16. Kjære Halvor.
      Jeg ANER IKKE om du er kul, sterk eller pen etter å ha lest ett halvt innlegg på bloggen din. Men du virker som en morsom og random fyr da. Dette er første gangen jeg er innom bloggen din, og kanskje siste. Jeg vet ikke. Men det jeg ville si da, om ikke Linnea har sagt det allerede, er at det gjennomsiktige stupebretthotellet heter Rica Seilet. Men du visste det sikkert? 🙂
      Uansett. Kos deg videre i livet. (JA, vet jeg høres ut som bestemor)
      Snakkes sikkert.. aldri!
      Hilsen overtrøtt frosk ;P

    17. Herregud, jeg bor på andre siden av atlanterhavsveien, altså på Averøya. Nå skal jeg ut å gå frem og tilbake der for å kanskje få gå i fotsporene dine. Starstruck!

    18. kjære, kule, awesome, morsomme og spesielle Halvor!! ;D <3
      Ikke stopp med hjemmesideinnleggene dine, de er morsomme. Men katta di burde blogg mer, definitivt, du får hinte han 😉 Legg ut bilder fra Hove da 🙂
      (for da blir alle glade)
      PS! DU ER SYKT MORSOM <3<3<3

    19. Deg og Linnea burde gifte dere, og (kanskje) få barn om noen år… 😉

    20. Kjære Halvor. Du er pen, sterk, kul OG morsom. Skal vi gifte oss? Du har verdens beste hjemmeside og verdens beste katt 😀 Farmor og de åtte ungene, hahahahaah!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg