Årets julefering i Asker.

Selv om jeg hater den overfladiske delen av julen, så betyr det ikke at jeg ikke drar hjem til mine egne juletradisjoner i Asker. Lille julaften, så dro jeg på lutefiskparty hos besteforeldra mine (Mommo og Bestepappa). Jeg spiste selvsagt ikke noe lutefisk, men èn pølse og to glass med solo. Ble mett som ei (Denne blir grov) voldtatt hore! (Hihi) Så dro vi hjem til hovmestern og pynting av juletreet.

Jeg pyntet egentlig ingenting, men krevde å bli avfotografert, mens jeg “satt på” stjerna. Etter at bilde ble tatt, så tryna jeg inn i treet, og gjorde slik at Oma (Mormor) og Ruben (Lillebror) måtte gjøre alt på nytt. Så dro jeg på byen i Asker, prøvde å slå ned en dørvakt og havnet på glattcella.

Neida, det skjedde ikke. Ville bare vise dere hvor enkelt det er å lure blogglesere til å tro på ting, men ta det med ro, folkens! Nå er dere ikke på en blogg, men en hjemmeside. Av ypperste klasse. Jeg er stolt.

På selve dagen (Julaften altså, for deg som treffer målgruppa mi), så dro Fattern meg med på kjøretur til Asker kirke. Litt for å besøke graven, og litt for å lure med meg på en julegudstjeneste.

Her ser vi Fatterns partypack med gravlykter. Morbid, men økonomisk. Han kjører alltid rundt med gravlyktene i bagasjerommet på bilen.

Hver gang vi har pyntet graven, så tar vi bilder og prater litt. Sånn har det vært siden 1990. Her ser vi meg ved graven. Til Mamma.

Så dro vi opp til kirka og fikk med oss slutten av en gudstjeneste.

Jeg var mest opptatt av å stirre opp i taket for å finne en stjerna som mangler i mønsteret (Intern Asker-greie), mens Fattern koste seg, og kunne alle sangene utenatt.

Fattern er faktisk så gira på gudstjenester at han dro til Drammen for å få med seg et par til!

Jeg dro hjem og lekte med lillesøsteren min, Stine. Hun har kanskje et søtt blikk på dette bildet, men sannheten er at hun nettopp har fått øye på den venstre øreringen min.

Så hoppa Ruben opp i fanget også. Dette bildet er absolutt ikke et resultat av at jeg ville ha et overfladisk familiebilde av meg og søsknene mine for å legge ut på hjemmesiden min, slik at leserne mine (Dere) kan si: Ååå, så søte dere er! <3<3

Men dere må gjerne si noe om hvor søte vi er, alikevel.

Kleineste øyeblikk, 2010. Stemoren min avfotograferer meg i en vittig pose foran treet, mens resten av familien står og ser på.

Men det gjør ikke noe. Jeg mistet verdigheten i 1995, jeg.

Så var det klart for ribba. Jeg spiste selvsagt ikke noe ribbe, men èn julepølse, èn medisterkake og halvannen liter med julebrus. Ble mett som ei (Denne blir grov) voldtatt hore! (Hihihi, udødelig grovis!)

Så kom julenissen. Lillebroren min var sikker på at det var meg, selv om jeg stod ved siden av og tok bilder av han.

Han fikk i hvert fall en kar som så ut som nissen, da. Da jeg vokste opp i Huldreveien i Asker (ghetto-ish), så fiksa Fattern en julenisse fra Ghana som ikke snakket norsk. Er det RART jeg ble til meg, eller?

Her ser vi Stine med sitt nye skateboard, noe hun har ønsket seg siden i sommer.

Mens Ruben fikk en slags superhelt-drakt. Jeg vil anse dette som det mest meningsløse klesplagget noensinne.

Jeg satt mest på twitter, og fortalte alle om barten min. Den ryker nok snart, da jeg har funnet ut at den ikke er i stand til å skaffe oss barn.

Jeg fikk også noen gaver, da! En åpnet boks med engelsk konfekt.

En pakke med Ikea-batterier, og en pakke med kaffe.

Og nok sokker til å mette hele Sudan.

Nå gleder jeg meg bare til 2011, slik at dette duste-året kan bil ferdig. Hvordan var deres jul? Eller, nei… Ikke svar. Det er bare bloggere som later som at de bryr seg om hvordan leserne har det. Svar på dette i stedet:

Jesus ble litt over 30 år gammel, men han ble jo drept i påsken? Det er bare 4 måneder til.

(Passende julesang for anledningen.)

31 kommentarer
    1. Jeg har hørt at Jesus ble født i mars, men det er jo ingen som vet helt sikkert da. Det eneste de vet er at han IKKE ble født i jula. Søt familie forresten!

    2. Jeg fikk ikke en eneste jævla sokk!! Dele med meg eller ? eneste jeg ønska meg i år var faktisk 100 par sokker!! i SAMME farge, sånn at jeg kunne hatt fire fem stk igjen til over nyttår..

    3. Han kunne bli over 30 på 4 måneder fordi han er Jesus, for faen. Guds sønn. derfor han er magisk, ikkesant

    4. “Da jeg vokste opp i Huldreveien i Asker (ghetto-ish), så fiksa Fattern en julenisse fra Ghana som ikke snakket norsk” HAHAHHAHA. Det er absolutt ikke rart du har blitt som du har blitt nei 🙂

    5. Den manglende stjernen i Asker kirke har jeg også hørt om, min bedre halvdel bruker også sin tid i den kirken til å finne (ironisk nok) den stjernen som ikke er der. Selv har jeg ikke vært i Asker kirke (er i mot slike ting), men er jeg der en gang så skal jeg sannelig finne denne stjerna som mangler 🙂
      God jul 🙂

    6. Kjære Halvor!
      Synes du er så sexy, mandig og ikke minst kul,
      har ikke lyst til å ta en titt i bloggen vår?
      Vi blogger om sex 😉
      Sienna, Leah og Ariana:)

    7. Kjære Halvor.
      På tross av din pene barten din, ser du ut til å ha en sterk sans for dårlig humor. Du utgjør en kul, fornektende, bartbærende blogger!
      Fornøyd?
      Helt ærlig så glemte jeg hvorfor jeg egentlig skulle kommentere i det hele tatt, siden jeg fant ut at varm julebrus (presterte nemlig å sette glasset ved varmluftsvifta til pc’en) smaker som ananasbrus fra Oscar Sylte i Molde!
      Bortsett fra det. God jul!

    8. IKKE FJÆRN BARTEN. litt bartekos pleier å kunne gi barn. har jeg hørt.. (Forresten bare sånn at kommentaren skal bli godkjent : Kjære Halvor, du ser ikke spesielt sterk ut)

    9. Kjære Halvor; jeg digger bloggen din. Sitter her og ler høyt for meg selv, samtidig som jeg prøver å ikke gjøre det fordi resten av huset vil sove. Resultatet blir en litt merkelig lyd. God… fortsatt god… andre juledag!

    10. GOD jul, a.
      Også så fin familie 😉 Kan du ikke lage oppsummering av dusteåret? Måned for måned. Obligatorisk hjemmeside-innlegg.

    11. Kjære Halvor.
      Menn med barn i fanget er litt sånn småsexy egentlig; faktisk, så det er nesten litt påtvunget å si; Ååå, så søte dere er! 🙂
      Men, ellers, gled deg; det er ikke engang en uke til 2011 nå ^^

    12. La meg se, etter mine beregninger er 30 x 365 = 10950 dager. 10950 er et gamingkodespråk for JESUS. Jesus hadde tolv disipler. 12/4(måneder) er 3. Ganger man 10(som er et hellig tall i.. bibelen) med 3 får man 30, dermed 30 år på 4 måneder.
      Dersom man ikke tenker, men bare skumleser dette, kan det faktisk gi mening.

    13. Kjære Halvor. Du er kul, sterk og du kler bart. Og jeg tror jeg kom til skade for å fornærme dama di med apostroff-greiene mine. Jeg beklager så meget, jeg kunne ikke dy meg.
      Uansett: Du fikk kaffe, batterier og sokker. Jeg fikk te, lyspærer og sokker.
      VI HAR NESTEN NOE TIL FELLES. <3

    14. Faen for et hav av kommentarer da!!!! Jeg syntes ikke “familiebildet” var søtt i det hele tatt. DET VAR JO BARN PÅ BILDET!!!!!!!!!!!!!
      Til kommentar 2 over: Jesus starta trenden med langt hår. Det passa meg bra på 90-tallet, men det funker ikke spes nå. Kun på James May <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg