Portrettintervju: Rambo.

VI har alle fått med oss katten som gikk fra å være en landsbygutt fra Re kommune, til å bli en av de hotteste kjendiskattene i Norge siden 70-tallet. Men hvem er egentlig vår venn fra Vestfold? Jeg tok med meg lesernes spørsmål, og dro for å møte selveste Prins Rambo (3) i sofaen, for å slå ann en prat.

Jeg ankommer sofaen først, og må lage rare “psss”-lyder med munnen før Rambo plutselig titter frem bak en litt rar skuff som åpenbart er litt funnet ute. Han ser rart på meg i nesten 7 minutter før han elegant hopper opp i sofaen sammen med meg – lukter på en spennende, misfarget flekk, før han ser opp på meg med store, spente øyner. Intervjuet er i gang.

Hei Rambo, eller skal vi kalle deg “Prins Rambo” kanskje? Tja, kall meg hva du vil. Det med “Prins” er vel mest noe jeg kom da jeg skulle finne navn til bloggen min. Ja, du blogger, du! Prinsrambo.blogg.no, er ikke det riktig? Får du mange treff? Jeg får nok mer treff en mange andre katter, men jeg er ikke så veldig aktiv. Skulle gjerne blogget mer, men tiden strekker ikke til. Jeg er en svært opptatt løve. Løve? Er ikke du er perser? Altså. Jeg er en perser-løve. Det er en helt vanlig rase med løver som hovedsakelig bor i Vestfold.

Du er oppvokst i Vestfold, men flyttet for et år siden til Briskeby. Hvordan er det å bo med Kong Halvor? Det er litt spesielt. Han er ute hele dagen, og når han er hjemme sitter han konstant på datamaskinen sin. Naken. Hva synes du om han? Halvor er snill, men ufattelig dum. Her om dagen prøvde han å hamre spiker inn i veggen med en våt svamp.

Du som har ni liv, har du funnet ut meningen med noen av dem? Spise spurv, sove, jakte på bananfluer og oppfinne en medisin mot kreft. Det var i hvert fall fire. Kjærlighet og reprodusering er også viktig. Hadde det ikke vært for at jeg er kastrert, så skulle jeg vært ute og voldtatt freidige maine coon-kjerringer akkurat nå!
Hvordan vet du at et liv har tatt slutt? Jeg går til fastlegen minst 5 ganger i året. Føler meg frisk! 🙂

Hva pleier du å gjøre på fritiden? Jeg liker å bruke mye tid i busken min i hagen. Der kan jeg spionere på spurven hele dagen lang, og gå til angrep når de minst venter det. Noen ganger liker jeg også å gjemme meg under badekaret. Der kan ikke Halvor få tak i meg med den forbaskede støvsugeren. Hvor slapper du av, da? Jeg sover ofte på fanget til Halvor når han sitter på do. Varmt og godt. Er du lat? Nei, jeg vil ikke påstå det. Jeg sover omtrent 21 timer om dagen, og det er anbefalt.

Hva føler du om at Halvor twittrer slemme ting om deg? Har han gjort det? Jeg fulgte Halvor på twitter før, men så ble han alt for barnslig. Jeg liker saklige tweets med et godt poeng og gjerne bilde av noen digge damer. Følg meg på twitter!

Hva står helst på menyen? Jeg spiste en del sushi tidligere, men det ble så dyrt. Nå spiser jeg mye tunfisk og makrell i tomat til frokost, da. Hva har du helst i glasset, da? Jeg drikker veldig mye vann, men en sjelden gang i blant popper jeg gjerne en cava.

En leser forteller meg at katten hennes er forelska i deg. Har pusen hennes sjans? Er hun bloggleser? Jeg ligger ikke med blogglesere… Ok. Drar man damer på å være kjendis-løve, eller? Det er klart at man trekker en del damer ved å flekse muskler, men når alt kommer til stykket, så er det bare sjarmen som gjelder. Jeg kan sjarmere ei dame i senk bare ved å stirre på henne. Hva skjedde med deg og Bella, egentlig? Hadde ikke dere noe på gang? Jo, vi hadde en greie tidligere, men så har kontakten gradvis bare forsvunnet 🙁 Ønsker du deg barn? Jeg synes det er koselig med barn, men orker ikke tanken på skriking og bleieskift. Adoptere er en mulighet. Da skal jeg i så fall ha en liten gutt i fra Kina.

Er Halvor like kjekk i virkeligheten? Halvor er en datanørd som hører drithøyt på black metal mens han sover. I rest my case.

Hvilke mål har du i livet? Jeg vil fortsette med det jeg allerede gjør. Blogge, være kjendis og leve livet. Og tjene masse penger! Jeg har også en drøm om å kjøre route 66, men da må jeg fly… Jeg hater å fly på grunn av katteburet. Får vel bare satse på å ta en liten valium først, og så går det sikkert bra;-) 

Jeg er en survivor. Jeg skal fikse dette.

– Skrevet av Halvor Harsem, september 2011.

26 kommentarer

Siste innlegg