Tradisjoner!

Liten spørsmålsrunde! Halvor! Hva har du gjort i det siste egentlig? Jo, nå skal du (meg selv) høre! Jeg har feiret bursdagen min. Ok, det høres interessant ut! Kan du fortelle litt mer om det? Ja, selvsagt.

Når noen i familien min har bursdag, så feirer vi vedkommende. Dette er en tradisjon familien min har opprettholdt i generasjoner. Det høres kanskje rart ut for dere, men vi drar den helt ut med både kaker og pølse. Her er bilde fra familiebursdagen min sist lørdag. 

Jeg ble vekket på sengen hjemme i Asker (tradisjon) og så kom hele familien min for å SYNGE for meg. Syngingen er også tradisjon, og gjøres kun for å se hvor pinlig berørt det er mulig å gjøre en liten gutt som nettopp har fylt 24.

Etter at jeg har spist 0 kakestykker (spiser ikke kake) og spist 2 pølser (blir fort mett), så dro jeg hjem til Oslo for å møte vennene mine – noe som også har blitt tradisjon. Her er vi hjemme hos meg.

Som dere ser, så snakker alle med hverandre – mens jeg tar bilder av meg selv og styrer med mine egne ting. Jeg er så SØT!

Så dro vi til Olsen. Det er tradisjon det også. Legg merke til hvordan alle de andre ler og koser seg, mens jeg tar bilder av meg selv og styrer med mine egne ting. SØT!

Her er Alexander Asbøll som jeg har vært venn med i to uker. Han er litt einstøing. Vi har en del til felles.

Det blir folksomt på Olsen 13. oktober. Zia (sjefen på Olsen) er veldig glad i vennene mine, selv om de søler øl på biljardbordet.

På Olsen har de både dart og biljard. Alle dart-pilene er ødelagte og dartbordet er skeivt. Olsen er den beste puben i Oslo.

Dette er den gamle Briskeby-gjengen. Meg, Hanna og Christian. Hanna dubber stemmen til Hannah Montana i Norge. På ekte!

Her hilser jeg på en av gjestene i et forsøk på å involvere meg mer.

Fettern min, Jonas, og Eivind Trædal. 

Fredrik, Mikkal og Malin. 

Mikkal er en av bakmennene bak verdens største sirkusbjørnblogg “cirkusbear.blogg.no” – den eneste bloggen jeg leser selv, faktisk. Sjekk den ut, legg den til i bloglovin og del den videre. Måtte sirkusbjørnbloggen leve!

Alexander Asbøll (einstøing) og meg og Christian. 

Vi har på dette tidspunktet fortsatt ikke klart å infiltrere den øvrige samtalen blant alle bursdagsgjestene mine, men det gjør ikke noe når man unsett har drukket minst 14 fernet hver.

Dette er Sulayman.

Sylayman har en lillebror som er prikk lik Sulayman. En gang møtte jeg broren til Sulayman, og trodde at det var Sulayman, men så var det jo broren, og så fikk alle sammen skikkelig lættis, og så dro jeg hjem og så på MacGyver.

Fulvio reiser inn til Oslo fra Askim eller noe sånt – kun for å ferie bursdagen min. Det er tradisjon, faktisk. Han har tatovering av norrøne guder på kjønnsorganet, SKRIVER ALT I CAPS LOCK (bare sjekk facebook), og er glad i katter.

Christoffer Krook er svensk. 

Her er Silje og meg. Silje malte stua mi gratis mens jeg var i Thailand. Så kul er jeg!

På bildet kan det muligens se ut som om en mann har puttet hodet sitt i skrittet mitt, og det er faktisk akkurat det som skjer også.

Tilbake til spørsmålsrunden: Halvor, kan du ikke vise frem noen av gavene du fikk til bursdagen din, da? Jo, selvsagt kan jeg det!

Jeg fikk masse nytt undertøy – blant annet ny truse.

Nye Lacoste-klær (ett av maks fjorten merker jeg kler meg i).

Jeg fikk graffiti i presang av den verdensanerkjente kunstneren Achoe.

Også fikk jeg påfyll av Fernet.

Fetterne mine, Jonas og Ole, hadde til- og med laget en Fernet-flaske som lignet på meg (!) – og de har ikke gått på Steinerskolen engang!

Det er på tide å kåre årets beste bursdagspresanger. På tredjeplass: Perleportrett av Rambo, laget av Fredrik Milde.

Kritikerne (Rambo og meg) mener at gaven var kreativ, morsom og nødvendig, men hadde delte meninger om hvor vidt presangen var relevant til Halvors bursdag 13. oktober. Gaven kan dog forsvares ved at Rambo får et tilsvarende perleportrett av Halvor til sin bursdag 18. juli. Takk for forståelsen, Fredrik Milde. Du er helt klart Steinerskoleverdig.

Andreplassen går til Emma og Nils som ga meg en hel kasse med den livsnødvendige drikken “gul Farris”.

Kritikerne (meg selv) sier: Nam, nam. Nå er forøvrig gaven drukket opp. Jeg venter fortsatt i spenning på at Farris skal tilby meg gul Farris ut livet. Jeg vet ikke helt hvorfor det er noe de bør gjøre, men det føles riktig. Akkurat som å knuse ølflasker å fylla, eller å ta på puppene til utstillingsdokkene på HM.

Da jeg skulle velge førsteplassen over året bursdagsgaver var valget enkelt. Mommo (farmor) har brukt 2012 til å strikke meg min helt egen halvorgenser! Kritikerne (meg selv) er målløse! Har dere sett noe så fett før?

Problemet med å ha en så kul halvorgenser er at jeg kommer til å bruke den hver dag resten av livet. Det kan by på vond lukt i lengden, men det er i det minste ikke like ille som alle tv-reklamene til OneCall. Det er de verste reklamene i verden!!!!

Takk for oppmerksomheten. Nå skal jeg klappe pusekatten min og nynne på en fin sang.

21 kommentarer
    1. Lol, merker jeg kaldsvetter litt av den skjulte opptaker-appen til Jonas på bildet. Skitne triks!

    2. Kjære Halvor. Jeg elsker trusene, de satt veldig fint på deg. Dessuten liker jeg alternativet til Mariusgenseren – tror jeg skal gå for noe sånt selv. Dog litt kjipt å være uoriginal ved å gå for en Juliegenser, så jeg får se hva jeg kommer på. Du er pen, sterk og kul.

    3. Kjære Halvor 🙂
      Så ut som du koste deg på bursdagen din og fikk mange fine gaver 🙂
      Ps. Du er så pen , kul og sterk 😉 <3 Love you ! 😀

    4. Jeg feiret også bursdag i helga, men da desverre ikke din. Vi hadde i stedet 60-årslag for min far, som forøvrig hadde bursdag i mars.
      Skål.

    5. Gratulerer med overstått Halvor! Eg feira også bursdagen den 13. Men da var min bursdag som vart feira på desse kanter da vel og merke 😀

    6. Den genseren var så kul at det gjorde vondt! (selv om det ikke er fysisk mulig, vet ikke hvorfor jeg skrev det…) men jeg må inrømme at jeg ble litt skuffet over at jeg ikke fikk er fjerdeplass engang… Er jeg diskvalifisert pågrunn av mine fordeler som steinerskolebarn? Neida, men gratulerer med dagen som var!:)

    7. En gang så drømte jeg at jenta i OneCall-reklamen døde i reklamen (ikke på ekte). Det var litt slemt, men jeg følte meg ganske bra dagen etterpå.

    8. fyfader, så kul genser har jeg aldri sett i hele mitt liv. gratulerer så mye med dagen som var kule, sterke, pene halvor!!!!

    9. Kjære Halvor, et viktig spørsmål: Hva heter du på snapchat? :))
      Så er du utrolig kul, sterk og pen.
      Peace out!

    10. Vil gråte fordi jeg vil ha sånn genser. Steinerskolen er best, offentlig er teit. (Neida, men steinern er best og kantinematen er god og billig. (Selv har jeg med matpakke hver dag.)) Og hun jenta på OneCall-reklamen er like irriterende i virkeligheten.

    11. Rævawesome genser, jeg vil også ha en! Så fin du er som auksjonerte bort personlig grafitti for tv-auksjonen forresten:) Gjorde meg glad! Kunne ønske jeg også hadde 9200,- så jeg kunne kjøpt den selv. Meeen alt jeg har råd til er nudler.

    12. Gratulerer så masse med å bli solgt for 9200 kr på tv-aksjonens auksjon!! Bra innsats, ville likt å sett hvordan det endelige resultatet blir 🙂

    13. wow! du er den eneste jeg vet om som har bursdag på akkurat samme dag som meg!!! sykt kult! ha! nå kommer jeg til å gå runt som en stolt dust å dele det med alle jeg ser…Kong halvor, han der pene, sterke kule duden med verdens beste hjemmeside har bursdag samme dag som meg!

    14. Kjære Halvor<3. Prins Rambo er så søt! <3 fine øyne ^^ btw, awezome genser du fikk 😉 håper du koste deg masse på bursdagen din 😉 Du er så utrolig morsom xD og ikke minst kjekk <3 og jo.. siden du ber om det så sier jeg du er sterk 😉 kul er du jo selvfølgelig :* <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg