ULV, ULV

Dette er i all hovedsak ikke et ønske om politisk debatt, men et pek til vanvittig irriterende individer som Sandra Borch. Jeg forstår ikke hvordan noen mennesker orker å bli kollektivt mislikt bare fordi man på død og liv nekter å lukke munnen, tenke seg om to ganger og holde dritten for seg selv. Uttrykket «all pr er god pr» er jo tross alt, som alle vet, ikke annet enn en svært god practical joke som har hjulpet samfunnet vårt med å støte ut drittfolk gjennom tusenvis av år.

Sandra Borch er høyt på lista mi over mennesker jeg ikke har noe særlig til overs for, fordi hun er en både masete og elendig politiker, men kanskje mest fordi hun er særdeles oppmerksomhetssyk og bruker enhver mulighet til å få spalteplass – dette være seg gjentagende provokasjoner, flaterende bimbofotograferinger eller sutring om at hun føler seg mobbet av folk som av en eller annen grunn kritiserer henne for å være helt jævlig. Lol. Og mediene elsker jo slike oppmerksomhetssyke, skamløse mennesker. Vær en idiot – få komme i avisen slik at andre kan le av deg. #win

Men lufta går jo etterhvert ut av ballongen, og nå er det jo en stund siden vi så noe til Sandra Borch sist. Kanskje gikk journalistene personlig lei av maset hennes? Heldigvis har Sandra alltid et ess i ermet når det kommer til medieprofilering – og når avisene går lei av henne og det lille dustepartiet hennes som hele landet peker og ler av, så vet hun at det er på tide å bruke dette; nemlig ulven. Hadde det ikke vært for ulven hadde aldri noen brydd som om denne plagsomme figuren som minner mer om en blanding av Lille My og Charter-Svein på fylla, enn en ambisiøs og troverdig politiker med spennende utsikter. Tja, om du ser bort fra den snorkfremkallende krangelen internt i tøysepartiet hennes.

Nå har altså da Sandra Borch vært ute igjen, og tøffet seg for journalistene med en ulvepelskåpe. Hun sier selv at det er for å provosere (NO SHIT!) og med nettavisene på saken biter landets mange ulveforkjempere på kroken og lar seg provosere i kommentarfelt og på Facebook. Det er selvsagt bra at folk flest vet hvor de skal og bør stå i denne pinlige debatten, men det er kjipt at dyrenes kamp skal kjempes på bakgrunn av oppmerksomhetssjuke drittfolk som Sandra Borch – folk som spiller en like givende rolle i samfunnet som prevensjonsmidler i forplantningsprosessen. Sandra Borch vil nemlig aldri være en trussel fordi hun er totalt utroverdig som noe annet enn en slitt poster for eget eksponeringsbehov. Vi må derfor lære oss å se forbi hennes rop om oppmerksomhet, og bruke kreftene på de folka som faktisk er i stand til å gjennomføre disse morbide, primitive handlingene som Sandra støtter fordi det kan holde henne kjent i noen uker til. Dessuten ender det sikkert bare med at hun føler seg mobbet igjen, noe som fort gir henne enda noen ukers oppmerksomhet i avisene – noe jeg tror vi er enige om at ingen orker. Dessuten begynner snart Paradise Hotel igjen! Da får vi nye engangskjendiser å engasjere oss i.

Hei, Sandra! Jeg ser hva du gjør, men provokasjonene dine når ikke opp lenger. Dessuten får jeg ikke senterpartietdansen deres ut av hodet mitt – uansett hvor hardt du prøver å overgå den. Den er alt for bra. 

PS: Sandra, dette er ikke mobbing. Du ser sikkert på det som mobbing, men det er på tide for deg å forstå at det ikke er andre enn deg selv som kan ta ansvar for at DU oppfører deg som en idiot. En plagsom og dum idiot.

80 kommentarer
    1. Jeg skjønner poenget ditt og at du vil sette ting litt på spissen. Likevel synes jeg dette blir litt for usaklig.
      Men du er flink å skrive da, det skal du ha!

    2. Kjære Halvor! Jeg ønsker meg også ulvekåpe, men bare om ulven rusler hitover og truer Kjartan og gjengen!…Klem!

    3. Kjære Halvor!
      Jeg klarte bare ett minutt og sytten sekunder av den videoen. Jeg fant ikke noen pute å gjemme ansiktet i, så måtte stoppe videoen. På den andre siden leste jeg hele innlegget ditt. Spot on! Forøvrig er du både pen og kul, men det er vanskelig å si hvor sterk du er.

    4. Hei, Halvor!
      Jeg har selv mange venner som vil ha ulv i Norsk fauna, og vice versa. Jeg respekterer en god diskusjon om hvilke dyr vi bør skyte eller ei.
      Men det jeg ikke respekterer er når personer skriver regelrett grusomme ting om andre mennesker, som de ikke kjenner eller har pratet med. Og etter å ha lest ditt blogginnlegg, så er jeg bare mer overbevist om at vi ikke bør ha ulv i norsk natur.
      Sandra er, etter mitt intrykk, en enormt flink politiker som har evnen til å lede et ungdomsparti og inspirere andre ungdommer til å engasjere seg.
      Jeg kjenner ikke deg. Men etter det jeg har lest i dette blogginnlegget, så fremstår du som en person som ikke vil ha en saklig diskusjon om rovdyrspolitikk (eller politikk i det hele tatt), og som ikke respekterer de som tenker annerledes enn deg selv. Dette er dårlige egenskaper, som jeg håper du en gang kan legge fra deg.
      Om du legger disse dårlige egenskapene fra deg, så tror jeg du en gang kan nå mye lengre i livet enn å skrive blogginnlegg om ting du ikke liker.

    5. åh hvor herlig er ikke dette innlegget, du får virkelig sagt det.
      ooog vet dette ikke har noe med denne saken å gjøre, men må bare si det!! du har perfekt kropp, den er så deilig!! tynne gutter med brunt fyldig hår er finest uansett, etter min mening ihvertfall.

    6. Meget godt skrevet, Halvor! Jeg er helt enig med deg.
      Du e sykt kul og dette her va et eksepsjonelt innlegg med godt ordforåd og meninger.

    7. Jeg er stoor fan av de fleste av dine innlegg, men dette var usaklig. Sandra er en god leder og viser et enormt engasjement for det hun brenner for.. Og gjør litt research vær så snill, hun meldte seg ut av “det lille dustepartiet” for lenge siden.

    8. OH SNAP! Du er virkelig en gud Halvor, og jeg kunne virkelig ikke sagt det bedre selv!! Håper snart at det kommer noe vett inn i hode på henne ( noe som jeg tviler sterkt på) og at hun snart skal skjønne at vi egentlig ikke bryr oss om henne, men meningene hennes.
      Gleder meg til Paradise jeg. Så kan hun bare ha det så godt. Om hun virkelig vil ha oppmerksomhet burde hun melde seg på der hun også..

    9. enig med deg ang. sandra, men så er du også den absolutt SISTE som bør uttale seg om et eksponeringsbehov langt over normalen.

    10. Er berre eit tidsspørsmål før pressa sluttar å bite på fjaset til Sandra Borch. Trur dei fleste både innanfor politikk og media har forstått at ho kun er ute etter avisoppslag.

    11. Beklager Halvor, men her må jeg komme med en pekefinger.
      Jeg vet ikke noe særlig mye om Sandra Borch eller denne saken, men etter å ha lest dette innlegget ble jeg en smule provosert. Du går til personangrep i dette innlegget, og forholder deg mer til Borch som person enn politiker. Teksten din var svært underholdende, men dog usaklig.
      Jeg setter stor pris på mennesker som engasjerer seg for en sak, men et mindre useriøst bligginnlegg hadde vært et bedre bidrag i denne debatten
      Takk og hei

    12. Gah! Den videoen var som en ulykke man ikke klarer å se vekk fra. Jeg er redd jeg aldri kan rette ut øyenbrynsrynken igjen. Curses. Hva Borch angår tror jeg hun er i ferd med å vinne en politisk (og ikke minst en populistisk) Darwin Award.

    13. Men… Halvor då… dette vart for teit. Smart tho, å skrive provoserande innlegg om provoserande frøkner med eksponeringsbehov kan mulignes klare å dekke eksponeringsbehovet ditt for nokre dagar.

    14. Ikke pent å sparke nedover… Hmhmhm… Nedover…
      Seriøst. Dette innlegget var gull. Så gull at jeg måtte skrive en kommentar. Noe jeg ikke har gjort siden jeg blogget selv. Og det var litt godt å være tilbake i kommentarfeltet ditt. Hei, hei. <3 Takk for at du skrev dette innlegget! Kunne faktisk ikke ha sagt det bedre selv (og det er selvfølgelig, som du vet, det beste komplimentet jeg kan gi).

    15. Kjære Halvor.
      Dette var et pinlig oppgulp av et personangrep.
      Jeg sliter med å finne saklige sammenhenger.
      Det nærmeste jeg kommer et objektivt budskap i teksten er at Halvor var svært irritert når han skrev dette.
      PS: Jeg liker ikke Sandra Bork. Jeg velger likevel å stoppe uttalelsen der når det er snakk om en enkeltperson.

    16. Hahah, er det noen her som har hørt om kåseri/essay? Kong Halvor er svært tydelig i sin skriveform og bruk av humor satt på spissen og sarkasme. Rå bra 🙂

    17. Usaklig som pokker. Lille My? Hva pokker har utseende med noe av dette å gjøre? Sleivspark og skivebom.

    18. Fy faen jeg hater folk som går med pels!
      Om man absolutt fryser så ta no te helvete å kjøp superundertøy istedet!
      Folk brukt pels før i tida fordi man hadde ikke noe annet, men no har vi jo en heil haug av muligheta..!
      Synes det bli for dumt asså at folk ska driv å kjøp klær med pels på!
      Hate dem flestan som går med CG jakker, svea, parajumper, pelsvester osv. synes de jakkene er stygge pga pelsen som blir satt på dem.
      Hadde jeg kunnet ville jeg ha brent ned hver jævla fabrikk som produserer pels på klær!
      Pelssen er finere på dyret det tilhører, pelsen hører ikke til menneskene! Fy faen altså! Jeg blir forbanna.

    19. For en som er så god til å uttrykke seg som du er, burde det være helt unødvendig å komme med så sterke personkarakteristikker som du gjør her. Og dine utsagn om at du ikke bryr deg en døyt om Sp og Sandra Borch, står jo ikke til troende. Da hadde du jo ikke giddet å skrive dette blogginnlegget, som åpenbart er skrevet i affekt. Det er ikke bare Sandra Borch som burde tenke seg om to ganger og holde dritten for seg selv.

    20. Ufattelig bra skrevet, for jeg er sikker på at minst 1/4 av Norges befolkning har lett lenge etter ord som kan beskrive det brødhue nok. Alle skal få lov til å være så prkåte de vil, men når det går utover utrydningstruede dyr har du gått så langt over streken at du ikke ser den lenger. Håper Sandra Borch snart blir ferdig med fjortissfasen sin. Det toget skulle tross alt gått for over ti år siden.

    21. Har aldri hatt noe til overs for det menneske der. Helt enig i alt du skriver her, Halvor. Det er trist at sånne mennesker skal få så jævlig mye oppmerksomhet.

    22. Nå er vel ikke du den med minst eksponeringsbehov heller da? Statist over alt, står naken med bare en sokk over pikken på vine, er med på dagens mann, osv.. Jeg ler mye av det du gjør og synes du er en kul fyr, men føler ikke at du er helt den rette til å rakke ned på noen med eksponeringsbehov. Når det er sagt er jeg enig i at Borch må være utrolig PR-kåt…

    23. Jeg er så lei av “byfolk” som skal på død og liv prøve å beskytte alt som puster. Dere bor stort sett midt i Oslo, og merker aboslutt ingenting til om disse lever eller ikke. Dere tenker kun på st “åååå så søt”. Men i bygdastrøket (hvor disse ulvene stort sett holder til), er de et problem. Jeg er så irritert over alle som er SÅÅÅÅ imot pelsdyrindustrien! Jeg er fullstendig klar over at ved noen oppdrettsfarmer behandler de ikke dyrene bra, men stort sett blir de faktisk det. Og dere som er så imot pels, må jo også være imot kjøtt? Og melk? Og egg? Ellers har dere ingen troverdighet, og er bare dobbeltmoralsk.
      Og angående dette innlegget synes jeg nesten synd på deg. At Senterpartiet er et dusteparti?? NEI. Senterpartiet prøver så godt de kan å ta vare på utkantene. Om det finnes et dusteparti er det Høyre og FRP, som det virker som gjør alt de kan for å “utrydde” bygdene. Og det du har skrevet om Sandra her, er et direkte personangrep, og man kan GODT kalle det mobbing. Ser i en kommentar over her at det er skrevet i essay/kåseriform, men det gjør det IKKE greit å være direkte stygg mot enkeltpersoner.
      Jeg har ikke lest bloggen din men følger deg på twitter, og synes du er ganske morsom. Men etter dette innlegget har jeg mistet all respekt.
      Jeg er så lei av byfolk og dyreforkjempere som tror alle gårder og oppdretsfarmer driver med tortur. De fleste av dere tror vel melka og kjøttdeigen blir laga i butikken.

    24. Jon: Å være statist er noe jeg gjorde for 3 år siden for å tjene penger og for å se hvordan bransjen funket. Jeg har spilt i to reklamer. Dagens Mann var en vennetjeneste jeg helst skulle vært foruten og at man spiller ut en crazy karakter på Vine – et medium man må oppsøke for å få se noe av – ser jeg heller ikke helt hvordan kan sammenlignes med å oppsøke avisene med provoserende og idiotiske uttalelser hver gang man blir glemt bort. Jeg har ikke et eksponeringsbehov – Jeg har et produksjonsbehov, og tester ut veldig mye forskjellig via mine kanaler. Jeg har nesten aldri vært på TV eller i avisen. Ikke sammenlign meg med en som roper “drep ulven” fordi hun vil på tv – og det ER grunnen til at hun gjør det. Skjønner hva du og flere mener, men tro meg; eksponeringsbehov-tittelen min blir sterkt nyansert når jeg skriver et innlegg som dette, og jeg føler jeg har mitt greit på det rene.

      Jeg er humorist, individualist og en kritisk stemme til ting jeg og mange med meg opplever som feil, plagsomt, dritt. Sandra Borch står for samtlige av de tre – og hvis det er mobbing å påpeke svakhetene til folk som på død og liv skal vise dem frem for alle, bevisst for å høste oppmerksomhet, så vil jeg heller si at det er mobbing å la være.

    25. Kong Halvor: Takk for svar. Først og fremst vil jeg si at jeg er 100 % enig i at å gå til avisen/tv med en sak som hun gjør, bare for å få oppmerksomhet, er helt håpløst. Du har et godt poeng når det gjelder vine også. Medier som vine, blogger, o.l kan ikke sammenliknes med tv/avis fordi det som oftest må oppsøkes i større grad enn tv/aviser. Samtidig begynner f.eks vine å bli så populært at det som blir publisert der når ut til utrolig mange. Kan tenke meg at hvis en av de crazy vinene dine er på “popular vines” så er det mange som får seg litt av et sjokk, haha. Personlig synes jeg de er morsomme. Som du selv sier har du et produksjonsbehov, og det er vel og bra, men med tanke på hvor mange som ser det gjennom mediene dine, blir du jo eksponert for mange personer, og det vet du jo selv også. Selv om du ikke er mye på tv eller i avisa er det fortsatt mange som ser deg. Når det er sagt synes jeg det er bedre å f.eks lage crazy vines som du gjør, enn å gå ut i media slik som Borch gjør, med en så elendig sak.

    26. Jon: Absolutt. For øvrig når det gjelder Vine, så startet jeg tidlig sensur av mitt eget innhold da det begynte å ta av. Ikke at jeg eeegentlig føler at jeg trenger det. En sokk på utstyret er kanskje billig humor, men noen ganger er det ålreit med litt slapstick også hehe

    27. Men, eh, gir ikke du henne oppmerksomhet nå ved å skrive et helt blogginnlegg som handler kun om Sandra som vil ha oppmerksomhet? HAHA………………………………?

    28. Kjære Halvor.
      Jeg er veldig enig i hva du sier, men var det virkelig nødvendig å kritisere utseende hennes i denne saken? Syntes det var ganske unødvendig, da det ikke bare er Sandra Borch som er lavere enn gjennomsnittet her i landet. Men som sagt, enig med deg, hun blir ikke akkurat en troverdig politiker, og om målet hennes er å lede landet en dag så tror jeg hun har forvilla seg litt.

    29. Så utrolig bra skrevet! Håper virkelig hun leser det og føler seg dummere enn hun noensinne har følt seg.

    30. Hahahhahahha du får virkelig sagt det!! Så sinnsykt enig, Sandra Borch er desverre blitt litt fjorårets nå.

    31. Kjære Halvor. Jeg digger deg, og ingen kunne sagt dette bedre enn deg!
      Du er også kul, sterk og pen 😉 (a) hehe

    32. Rett fra levra, jeg liker det 😉 Tror den pelsdebatten aldri kan ta slutt. Men en ting er iallefall sikkert; alle de som kjemper og står for pels gjør det kun for sin egen selvfølelse, jeg mener… “Vi må ha pels for å holde oss varm” – bullshit. “Pelsindustrien er en viktig ressurs for norge” – bullshit. Det har ingen annen positiv vending annet enn at folk skal føle seg kule, rike og pene i jakker til 8000;-) Tipper sandra borch følte seg rimelig fin i pelskåpen sin

    33. Kjære Halvor.
      Det var som om jeg skulle sagt det selv! Jeg er så lei av den dama der at jeg kan spy.
      Du er pen, sterk og kul!!

    34. Idioten oppi her som mener at du må være imot kjøtt egg og melk for å være imot pels. Unnskyld meg men ble du mistet i bakken som liten? Trekk denne sammenligningen , ville du tatt på deg huden til nabon fordi den var varm når du likesågodt kunne kjøpt en vinterjakke? Og nei jeg mener oikke canada goose. Og at du bruker at du bor i en bygd og derfor har et enormt ulveproblem? Hva tenker du med, vet du hvor få ulver det er i norge? Dette er kun et problem for bønner, som uansett får penger for hvert ulveangrep. Jeg er selv vegetarianer og din kommentar provoserte meg til de grader. Gro deg selv noen hjerneceller

    35. Kjære Halvor.
      Jeg aner ikke om du er pen, sterk eller kul, men du skriver så godt at jeg tror jeg elsker deg.

    36. Hei kong kjekk og kul.
      Først og fremst vil jeg si at jeg har lest bloggen din i tre år, og stort sett alltid ler fornøyelig av innleggene dine, spesielt når de diskuterer en aktuell sak eller person.
      Trodde du var typen som klarte å holde deg i pelsen, i stedet for å gidde å bruke tid på noe så nytteløst og tåpelig som Sandra Borch`s uttalelser om ulven. Du gir henne akkurat det hun vil ha: oppmersomhet.
      Du er utrolig pen, sterk og kul (bortsett fra når du vier tid til fotballfrue og Sandra Borch).

    37. Jeg må si jeg ble temmelig sjokkert over dette blogginnlegget! Én ting er å ha sterke meninger og stå på sitt, som Sandra Borch har gjort i politiske saker, men at du skal gå i strupen på henne og hamre løs på henne om hvor “dum,utroverdig,irriterende,og plagsom idiot” hun er, da har du mistet respekten hos nok en fast leser. Direkte personangrep og mobbing er IKKE greit, uansett hvem det gjelder eller hvilket parti vedkommende står for. Å være usaklig og direkte usmakelig, det har du fint klart, Halvor. Når det er sagt, sikkert på at det ikke er du som har et eksponeringsbehov? Såvidt jeg har sett, så har du det. Det er vel derfor du kommer med dette innlegget også, og dukker opp naken på skjermen. Man kan faktisk si nei, til programmer som feks Dagens mann- som på lik linje med Paradise Hotel(som du trekker frem) inneholdt mindre intelligente svar og klein stemning. Vennetjeneste eller ikke. Da hadde du vel sagt ja til PH også, om jeg forstår rett? Tenk deg gjerne om et par ganger selv, før du skal komme med hodeløs kritikk mot personer du ikke engang kjenner. Hilsen én av flere følgene du har mistet.

    38. Sara: At du trekker frem 10 minutters deltagelse i pilotsesongen for et tv-program med både produksjon og programleder i min egen vennekrets for tre år siden for å diskutere eksponeringsbehovet mitt opp mot ei dame som dytter seg selv inn i mediene så ofte hun kan med utsagn og holdninger hun bevisst kommer med for å provosere – og da snakker vi ikke om å reality-tv, men drap av utrydningstruede dyr og kontinuerlig offerrolle basert på at alle som kritiserer henne er mobbere – funker faktisk ikke her. Å skrive det jeg har gjort her ER helt innafor. Faktisk. Med mindre man digger Sandra Borch, så klart, men da må jeg si jeg setter meg et spørsmålstegn ved ditt vedkommende også, Sara.

      Det morsomme her er at ingen her kommer med noe som faktisk backer opp alt bullshittet Sandra Borch driver med – kun mas om at jeg selv har et eksponeringsbehov (som strengt tatt ikke er større enn en hver person med profil i sosiale medier) og at man ikke skal gå i strupen på Sandra Borch. HVORFOR skal man ikke det? Hun stiller seg jo 100% åpen for offentlig slakt.

    39. Kjære Halvor, jeg synes du er utrolig pen, sterk OG kul. Det synes jeg er helt ok å si 🙂
      Og forresten, hahahaha, utrolig morsomt, og ikke minst på kornet. Liker! Og god helg!
      Hilsen Madeleine

    40. Så når folk e oppmærksomhetssyk, dum og sprer dritt, så skal man bare holde kjæft å la dæm slippe unna med det. Nei takk, æ e da ikke helt idiot. Man lar ikke idiota få styre debatten fritt.

    41. Kjære Halvor! Så deg nettopp på Kvitter og skjekket deg mer ut her pga du er virker smart og morsom. Derfor ble jeg også noe skuffet da jeg da kom over dette Borck innlegget. Jeg forstår seriøst ikke hva som gjør henne verre enn en mengde andre. Hun poserer med ulv på egen facebookside og det er faktisk respekt at ho gjør det når alle mener at saueskinn er jo naturlig å ha i både stoler og seng, tråkke på i Uggs, og lage votter av. Hva gjør ulven så jævlig mye mer verdt enn en sau?! Fordi den er vill mens sau, ku og gris er domestiserte (slaviserte)?? Hva gjlør sandra så mye verre enn idiotiske fotballkjerringer og andre puppebloggere som gjør aaaalt for oppmerksomhet. Faktisk så er det tøft at hun er som hun er på tross av sin fysiske tilstand. mens du som er perfekt bruker bloggplass på å angripe en easy target. Greit nok, det er din blogg og du misliker damen. Men du kunne jo nevnt journalistene og. Det er dem som lager blest av hva folk poster i egen fb side! Ellers super blogg.

    42. Kjære Halvor.
      Newsflash: Sandra Borch er et menneske. Med følelser. Du veit. Sånne følelser som du skriver om, når folk spør deg om du har blitt enda tynnere, eller hva du egentlig skal gjøre med livet ditt og hvordan var det egentlig med den båten igjen?, du veit? Sånne.
      Og du kan være så uenig du bare vil i det hun mener, det hun skriver, det hun står for. Jeg er uenig i det meste av det. Jeg facepalmer og ringer henne og sier at “nå er du skikkelig dust ass”, og ber henne om å i himmelens navn ta seg sammen og putte den ulven tilbake i klesskapet.
      Men jeg kommer aldri til å slutte å holde rundt henne når hun gråter over det mennesker som deg skriver om henne, sier om henne, kaller henne. Det dere truer henne med, det dere reduserer henne til.
      For jeg kjente Sandra før hun ble kjent. Jeg veit hvorfor hun gjør som hun gjør. Og hun er et av de fineste menneskene jeg kjenner.
      Selv om jeg er blodrød, og hun er turkisblå.
      Jeg har aldri hørt henne si noe stygt om noen. Og på den måten, Halvor. På den måten er det lille PR-kåte drittmennesket du velger å skrive blogginnlegg om 100 ganger bedre enn deg.
      Mvh
      Tonje R Tunstad

    43. Kjære Halvor, jeg kunne ikke sagt meg mer enig i det du skrev. Hun er så pr kåt at jeg blir kvalm og hun er kun ute etter å provosere og er ikke i noen stand et godt forbilde for sv når hun blir tatt så useriøst.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg