En uke på rømmen.

Da var sydenferien over, og jeg ser ut som en blanding av Lars Tangen og Lars Monsen. Flyturen ned måtte jeg såklart dele med to tilbakeståendetjukkaser, med trang til å fortelle om sine kjempespennende flyhistorier igjennom 20 år. Heldigvis glemte flyvertinnen å ta betalt for min siste Ringnes på EN hel uke.

Så kom vi frem til hotellet. Slik så det ut der.

Jeg så mitt snitt og løp til nærmeste butikk for å kjøpe…

Noe som resulterte i en dyp søvn. Faktisk 17 timer søvn.

Slik ser man ut etter dvale.

Jeg skjønte at det var lurt å komme seg ut. En tur i handlegata skader ikke. Oppdatere seg litt på motefronten.

Det gjelder å følge trenden.

Jeg droppa et altfor stort innkjøp av klær og stæsj. Mye tvilsomme merker som Gouiss vuitton og Helly Wester gjorde lommeboka mi heller tvilsom. Jeg slapp unna med en skinnjakke av poliester. Den kosta bare 25 Euro og ser ekte ut om natta.

Så kom soldagene og jeg prøvde å sole meg.

Mmmm, digg.

Så spiste jeg superdyr middag på fasjonabel resturant.

Tenerife er full av fulle Briter. Slik ser dem ut.

Dessuten er det enkelte innslag av Nordmenn også.

Her er et eksempel på disse.

Jeg fikk faktisk Bestemoren min til å ta et vanlig bilde av meg også. Sånn i siste liten.

Så var jeg plutselig hjemme i palasset mitt på Briskeby igjen. Har allerede meldt min ankomst hos Pizza Pancetta og Ringnes sa jeg hei til på flyet.
Føler hodet mitt seg bedre? Nei… Nå er den Norske hverdagen forskjøvet en uke frem og imorgen har jeg nok å ta igjen. Alt skal jo skje mens jeg er borte.

Det er ikke alltid lett å være Sjefen, men det er nok en grunn for at akkurat jeg måtte gi megselv den rollen. Hverdagen fungerer ikke uten. Jeg har en viktig rolle i samfunnet. Selvom jeg spytter på det…

Så har en et løst spørsmål tilslutt. Hvorfor er det bare de solbrente, skrukkete  og ekle, 100 år gamle damene som soler seg toppløse?

11 kommentarer

Siste innlegg