GREEN FINGERZ

GIMME SOME LOVE! <3

Men uansett da. Dette innlegget handler om meg (bombe) og bestemoren min. Hun har fått kjørt seg på hjemmesiden min (som jeg oppdaterer dritofte) før, men nå er det en stund siden sist. Vi har et godt forhold, og i vinter var vi på vår tredje charterferie sammen. Kult?

Vel. Nå har det seg slik at hun trengte meg til å hjelpe henne. Oma er en av ganske få, som har kustus på meg. Når hun ber meg om noe, så gjør jeg det. Skulle jo egentlig bare mangle. Jeg tror hun har ryddet leiligheten min flere ganger enn hva jeg selv har gjort. Når hun kommer til meg, så blir jeg nærmest beordret ned i sofaen, slik at hun kan vaske og rydde for meg. I starten ba jeg henne om å la være, men det var bare å gi opp. Oma er sjefen, og i en alder av enogtjue, så må jeg ærlig innrømme at bestemoren min stadig vasker dassen min, pynter til jul, og bretter klærne mine. Dette inkluderer undertøy.

Så dro jeg hjem til henne på Bekkestua, da, og ble raskt satt i gang med den gamle gressklippern.

Null stress! Hils på Oma, forresten!

Så klippet jeg gresset. Hey-hey!

Legg merke til klesstilen. Jeg lekte at jeg var en ekte gartner!

Mens Oma ikke fulgte med, så tok jeg litt bilder av meg selv bak buskene.

Kodak(rip)-moment.

Bak buskene, så oppdaget jeg forresten søppelsekk-depoet hennes.

Altså, Oma samler faktisk på gamle, brukte søppelsekker. Det er dødskult!

Etter en halvtime, så var plenen skamklipt som en hipster fra Grünerløkka. Oma var raskt tilstede med en solseng, og bare: KOM HIT OG SOL DEG!

Ok, da. Det er du som bestemmer, Oma!

Også forsvant Oma inn en tur, slik at jeg akkurat rakk å ta et bilde av meg selv.

Jeg fikk slappet av i sola i omtrent ett minutt, før hun var tilbake. Med kaffe, så klart. Det er helt umulig å besøke besteforeldre uten å drikke kaffe. Seriøst, liksom.
¨
Jeg er sikker på at pensjonerte mennesker bruker en hel pakke med kaffe om dagen. Har tenkt til å gjøre det sjæl, den dagen jeg blir pensjonist.

Lol, jeg er jo pensjonert nå, da. Haha, jeg er en skikkelig looser…

Uansett.. Her ser vi en ekte kaffedrikker i aksjon. Dagens tiende kopp glir ned med stil.

Også spises det bakevarer… Det spises faktisk sinnsykt mye bakevarer, og alle skal få!

Deretter gikk det i klassiske samtaler som:

Har du tatt lappen enda?

Nei 🙁

Kan du fikse scooteren din, slik at du kan besøke meg oftere?

Jeg lover å gjøre det neste uke!

Trenger du penger?

………….. Eeeeh, neeei, men sier ikke nei-takk :):):)

Så fikk jeg lommepenger, før vi dro hjem til meg for å “hilse på den nye katten“. Han lå fortsatt klar med gunnern, og venta på fluer, og spøkelser åsånn.

Oma er veldig glad i katter, men jeg skjønte jo fort hvorfor hun eeegentlig ville bli med meg inn i den skitne leiligheten min. Det gikk knapt to minutter før hun var i gang med kluten.

Jeg hadde selvsagt ingenting å si.

Jeg er glad i bestemora mi. Vi har alltid hatt et litt spesielt bånd sammen, og før hun dro, så ga hun meg selvsagt en pose med varer, som hun “ikke trengte” selv.

Slik ser kjøleskapet mitt ut nå. Det blir nok en interessant diett under øya-festivalen.

16 kommentarer

Siste innlegg