KJÆRE FATTERN.

5. August 1960. På et sykehus i Sverige, så blei Fattern født etter ni lange måneder på isolaten. En blond, liten pjokk uten anelse om hva det kommende livet skulle inneholde. 28 år senere, den 13. oktober 1988. På et sykehus i Bærum (aka. Bærum Sykehus). Halvor ble født etter et lengre opphold i påsan. Opprørsk som han var, så tok han veien ut via keisersnitt.

Hardcore!

Men uansett da. Poenget her er jo at Fattern nettopp har fylt femti år. Han ser ut som fem- og tredve, men han er faktisk femti! Selv, så har jeg jo ikke hatt muligheten til å kjenne han i femti år. Det var først denne nydelig oktoberdagen i 1988 at storken ikke orket å vente lenger. Det banket på døra, og der stod jeg med navlestrengen i hånda. Jeg og Fattern ble bestevenner på sekundet!

7. april 1990, så ble livene våres forandret da vi skulle på påskeferie i Danmark. Du greide å redde oss ut av flammene på Scandinavian Star. Båtbrannen som totalt tok 160 menneskeliv.

Vi ble rammet hardt. Jeg husker ingenting selv, men jeg vet at du husker alt for mye. Til tross for dette, så beundrer jeg måten du har taklet livet på. Dessuten tror jeg at ulykken knyttet oss ekstra hardt sammen som far og sønn.

Du er den klokeste i verden. Jeg kan alltid ringe deg, og få svar på det jeg lurer på. Også driver du med så sykt mange ting på en gang! Fritids-støttekontakt- og hjelpeverge. Freelance-altmulig. Samfunnsengasjert og politisk aktiv. På ett- eller annet vis, så jobber du forebyggende mot narkotika, tror jeg. Du er kreativ og SVÆRT produktiv.

(Forresten… Jeg skjønner FORTSATT ikke hva jobben din eeegentlig er. Jeg vet at jeg spør deg om det flere ganger i året, men… Kanskje du kan skrive det ned til meg på en mail, så kan jeg få Michael eller Christian til å forklare det for meg?)

Ellers, så er du religiøs. Du er en god familiefar. Du hjelper ALLE som spør- eller trenger hjelp til noe. Du er gavmild og snill. Kontoret ditt er fullt av hyper-sosiale og pratesyke gærninger hele dagen. Plutselig, så har du med deg en uteligger hjem for å spandere middag og en dusj. Jeg skjønner ikke hvordan du får til alt sammen. Du rekker til- og med å henge på cafè med gæmlissene, og en gang oppklarte vi en svindlersak sammen. Det var ganske kult.

Jeg ser opp til deg, og tenker på deg hver eneste dag. Du ga meg livet i gave, liksom. Det er ganske heftig!

Forresten! Den der hyttetomten på Eidsbugarden i Jotunheimen… Blir det noen hytte der snart, eller? Jeg trenger et sted og kjøre til når jeg endelig får ut fingern, og skaffer meg lappen.

Og angående 2pac t-skjorta mi… Vel, jeg skylder på oppveksten min i Huldreveien i Asker. Thug-life.

Som sagt da, så er du min største inspirasjon. Her prøver jeg faktisk å VÆRE deg.

Og her er vi på Mark Knopfler konsert, litt tidligere i år. 

Vi har også sett Kaizers Orchestra, Bob Dylan, Offspring og…

E-Type. Jepp, vi har sett E-Type…

Utover dette, så har vi hatt gjevnlige turer til Lizzy`s i Drammen. Vi har sett hundrevis av kinofilmer sammen. Blant annet, så var vi vel de eneste gutta i salen på “Den fabelaktige Amelie fra Montmartre”. Du har vel aldri digga actionfilmer noe særlig, men denne gangen gjorde det ikke noe. Begge digga Amelie! 

Også har vi kjørt rundt i hele Scandinavia med Volvoen da, mens vi overnattet på ymse bondegårder. Selv var jeg svært glad i de årlige turene til Legoland. Vi holdt oss mye i Scandinavia siden du er ikke så glad i å fly. Til gjengjeld, så KJØRTE DU til Italia for å hente meg og Oma i påskeferien 2002. Spontantur til Nord-Norge har forekommet. Why not. I det siste har vi fått til noen mindre kjøreturer til Stavanger, men planen er vel å råne litt i Stockholm før året er omme?

Du er spesiell på en bra måte. Jeg kjenner ingen andre som sitter alene på kontoret og ringer sentralbordet til NRK for å stemme på folk i Idol på TV2. Også får du skikkelig latterkrampe også. Alene.

Jeg digger det.

………………………………………………………………………………………………………………………………………………

Nå er klokka 04:05. Jeg har brukt åtte timer på dette innlegget fordi jeg sitter på Fatterns laptop hjemme i Asker, og av den grunn har greid og slette innlegget fjorten ganger. Ulempen ved å være teknisk tilbakestående, vett. Men jeg har ett siste ønske før jeg forhåpentligvis (Hvis ikke, så knuser jeg daten til Fattern i gulvet) får publisert innlegget mitt!

Fattern har blitt femti, og hvis du virkelig mener at all den tiden du bruker her inne er verdt det, så foreslår jeg at du skriver en hilsen til han. Gjerne en utfyldene en, for da blir alt så mye morsommere, også skjønner kanskje Fattern at jeg ikke er HELT hjerneskada, selv om jeg driter meg ut på internett hele tiden. Okay? Thanx, og god natt. Selv skal jeg opp om tre timer for å synge åsånn. Fett…

“Kjææære Fattern til Halvor…”

69 kommentarer
    1. Kjære Fattern til Halvor. Gratulerer så mye med dagen. Gratulerer med halvveis til hundre, og gratulerer med harley’n eller den røde, snertne sportsbilen som snart kommer til å stå i gården. Og gratulerer med en så pen, sterk og kul sønn!

    2. Kjææære Fattern til Halvor.
      (her kommer en utfyllende hilsen)
      Gratulerer så mye med dagen. 🙂
      Jeg kjenner ikke sønnen din, i det hele tatt, men jeg har nettopp begynt å lese denne bloggen, og finner Halvor både kreativ og unik, på en bra måte. Jeg liker det han gjør, og derfor velger jeg å skrive en kommentar der jeg gratulerer deg med dagen. Jeg føler 50 er en spesiell bursdag. Jeg kan også relatere meg til begivenheten, da mamma fylte 50 i april.
      Håper du får en strålende dag sammen med Halvor og resten av menneskene som står deg nær.
      For øvrig så synes jeg dette innlegget var fantastisk, og jeg ble en smule rørt av å lese det. Båndet og kjærligheten dere i mellom, lyser på lang vei, av disse ordene, og bildene.
      Utrolig fint å lese. Håper mine fremtidige barn vil sette like stor pris på meg, som Halvor angivelig setter pris på deg. Du må ha gjort mye rett som far. 🙂 Beskrivelsen hans av deg gjør at du høres ut som en veldig stor mann. Blir glad av tanken på at det finnes slike.
      Ønsker deg/dere alt godt!
      PS. Jeg tror sønnen din er en av de få menneskene som IKKE er hjerneskada, men som er sykt bra fordi han tør å være forskjellig fra “alle andre”.
      Jubileumshilsen fra Christel!

    3. Kjære pene, sterke, kule halvor!
      For en fantastisk beskrivelse av fattern!!! SPOT ON!! alltid vært så stor hjelp til lite og stort.. spesiell takk til Jan som satt i 20 timer med meg å “pyntet” på bachelor oppgaven min til stor success…bare Jan som kan gjøre noe sånt!! godt å høre at heller ikke du vet hva han “egentlig” jobber med annet enn å være verdens rauseste medmenneske!!

    4. Kjære fattern til Halvor!
      Jeg er typen som leser denne bloggen hver dag og aldri kommenterer, fordi jeg syns det er litt flaut…ikke å kommentere, men at jeg leser denne bloggen. Bloggen er jo litt anderlenes..Halvor er litt anderlenes…Men dette innlegget han skrev om det var så fint, og du hørtes ut som en skikkelig koselig kar, verdens beste pappa…en sånn fyr som alle liker og som alle vil være venn med! Derfor vil jeg ønske deg gratulerer med med dagen! Jeg ønsker deg og dine en fantastisk dag! Halvor er heldig som har en slik kul og koselig pappa som deg!
      Du ser forresten også skikkelig kjekk ut og ser veldig ung og sprek ut til å fylle 50 år!
      Saludos de Costa Rica 🙂

    5. Kjære storebroder’n – og kjære Halvor! Gratulerer med dagen!!! Som lillesøster (til Jan) og tanta di, Halvor, må jeg retten og sletten innrømme at jeg har sittet her på jobb og tuta en rørt skvett over kaffekoppen… Det var nydelige ord, Halvor – og jeg skriver under på alle de egenskapene du beskriver! Dere er begge helt unike. Livet har dere fått i gave – og hver eneste dag evner dere å glede andre mennesker. Jeg er målløst stolt av dere! Jeg innser at dette innlegget fort kan bli veldig sentimentalt, så jeg avslutter med verdigheten i behold, med et rungende 3 x 3 HURRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA ! ! ! ! ! Jan: du har vist at 50 kun er et trivelig tall og en anledning til å feire. Ser frem til løpeturer med deg når vi er i hus i Asker – og alt annet i årene som kommer…
      Vi sees til dyst i ettermiddag!
      – Schwesterline

    6. Kjææære Fattern til Halvor. Når man blir 50 er man på mange måter litt midt i livet. Man kan se fremover og man kan se bakover, men i dag foreslår jeg at du tar en god å lang titt på navlen din og beskuer den. Det er jo DIN dag i dag.
      Det er nok ikke flere timer i dette døgnet enn andre så det lønner seg å bruke de som godt som mulig. Gjør akkurat det du ønsker å gjøre og ikke hva andre forventer at du skal gjøre. Ha rundt deg de menneskene du liker og som betyr mye for deg.
      Det er ingen tvil om at din sønn er veldig glad i deg og jeg kjenner meg veldig godt igjen.
      Halvor er nok ikke helt hjerneskadet, men det kan hende at han tilbrakte litt for mange timer under en høyspentledning som liten.
      ha en knakende god bursdag!

    7. Kjære fatter’n til Halvor :):)!
      Gratulerer med dagen! Sant det Halvor sier om at du ikke ser én dag eldre ut en trettifem! Også ser jeg hvor han får sitt kjekke ytre fra! Dette innlegget rørte meg litt til tårer. Du må være en bra mann som har klart å oppdra noen så bra som det du (tydeligvis) har gjort med Halvor.
      Gratulerer igjen. 🙂

    8. Kjære Pappaen til Halvor. (I Tromsø sier vi ikke fattern..)
      Gratulerer så masse med femtiårsdagen! Om du fremstår som bare halvparten så bra som Halvor beskriver deg, er det ingen tvil om at du er en bra mann! Håper og tror at feiringen blir sånn som dere ønsker, og at dagene fremover blir fantastiske! Bursdagsklem fra Tromsø.
      (Og til slutt her; kjære Halvor! Jeg digger bloggen din, og ler mye av deg og dine vanvittige innlegg. Jeg har aldri mistenkt deg for å være hjerneskadet, da jeg innser at det trengs en del hjerne for å konstruere de innleggene du gjør.
      Dette innlegget beviser i grunnen bare det samme, og hvor høyt du setter faren din.
      Takk for det. 🙂

    9. Kjære Fattern til Halvor! Gratulerer så mye med halvveis til hundre, er du klar for neste etappe? Stå på!

    10. Kjææære Fattern til Halvor.
      Jeg gidder ikke å overgå disse kommentarene, såå; GRATULERER DA.
      Forresten Hælvær, jeg har fin rumpe

    11. Kjære Fattern til Halvor, vår tidligere lærer årgang 74. borgenskole.
      Halvor du beskriver din far bra! selv om det er over 20 år siden vi hadde Jan som lærer så strømmer minnene på.
      Han var omsorgsfull, tok seg tid til å virkelig lytte.Humor også-
      Husker speiselt når det var besparinger på skolen.
      Jan mente vi brukte for mye dopapir, han mente:
      LES- at vi bare skulle bruke et tørk! ikke nok med det, han mente også at vi skulle bruke den på begge sider!! LOL
      Gratulerer med din fars 50 års dag.
      David Piquet årgang 74.

    12. Kjære fattern til Halvor!
      Liker ikke å kommentere blogger, men nå sitter jeg faen meg å gjør det. Så here it comes: Gratuelerer så mye med dagen. Du virker som en fantastisk far, og at du gjør så mye godt for sønnen din er nesten rørende. Håper du får en kjempefin dag, og at du koser deg med Halvor. SIkkert mange som ville vært i hans selskap – du er heldig.. Og Halvor er faktisk litt heldig han også forresten – siden han får være med deg.
      Kjempefint innlegg. Gratulerer så mye med 50-års dagen. Hilsen Julie! <3

    13. Kjære Fattern til Halvor. Gratulerer så mye med dagen. Du virker som en sykt kul far, og du har verdens kuleste sønn. Sånn serr.
      HURRA FOR DEG SOM FY.. nei orker ikke. Gratulerer med dagen!

    14. Kjære Fattern til Halvor!
      Du er sikkert også like sterk, kul og morsom som sønnen din, men jeg kjenner jo ingen av dere og har vel egentlig ingenting å si om akkurat det der.
      Gratulerer med vel overståtte 50 år! Fattern min fylte akkurat like mange år den 2. august, som vil si at dere nesten burde ha sendt hverandre en high-five i posten, hvis Posten (eller Bring) skulle finne ut at dette var noe å satse på.
      Kjære Halvor. Tusen takk for et fantastisk bra innlegg, hvor jeg kjente meg igjen flere ganger! Du er så klart også sterk, kul og morsom.
      Koz dere begge to!

    15. Yo King DadyO! Håper dagn har vært fortreffelig! Håper du får deg en skikkelig fest, eller noe digg mat med smelta ost, jeg har nemlig funnet ut at all mat blir bedre med smelta ost!! Kos deg masse, å spis litt smelta ost! Biff er også digg!! Biff med smelta ost, fløtegratinerte poteter, og gratinerte grønnsaker… selvfølgelig med ost!!

    16. Kjææære Fattern til Halvor.
      Gratulerer så mye med 50 års dagen! Jeg håper du får en kjempe fin dag med famile og venner.
      (Til Halvor: Bra! Du har endelig vist at du har en følsom side, og dette var et kjempe bra innlegg som virkelig kom fra hjertet! (dette betyr ikke at jeg ikke syntes de andre innleggene er bra! Det er fint med litt variasjon:) ))

    17. kjææære fattern til halvor! du er pen, sterk og kul – som far som sønn. gratulerer så mye med femtiårsdagen. måtte de neste femti være like gode!

    18. “Kjææære Fattern til Halvor…”
      Gratulerer så meget med the big 5-0! Det er jommen et fint og rundt tall det der. Jeg er 25, som også er et relativt fint og rundt tall (men ikke fult så rundt og fint som ditt da..). Så sånn sett har vi jo noe felles 🙂 Og om jeg forstår det rett heter du Jan, jeg heter Jahn, så der har vi jommen meg enda en ting sånn nesten felles-ish. Og når jeg tenker meg om, pappsen min er også 50..dette begynner nesten å bli skummelt..Uansett det er et kjent faktum at folk som heter Jan/Jahn-ish som regel er helt awesome karer ! Nå kjenner jo ikke jeg deg noe personlig men om du er en kjernekar på det nivået som din sønn her projiserer så høres du ut som en alle tiders pappa! Derfor vil jeg ønske deg en alle tiders 50 års dag! Håper festen blir festen over alle fester! WOHO og hipp hurra!

    19. Kjææære Fattern til Halvor!
      Grattis med dagen! 50 er vel stor, ikke sant? Du er jo faktisk halvveis til hundre nå. Hmm.. er litt usikker på hvordan man skriver en gratuleringshilsen til noen man aldri har møtt…
      ps: hvorfor har Halvor Louis Vuitton’s logo som bakgrunnbilde..?

    20. Kjære Fattern til Halvor! Utifra det sønnen din skriver, virker du som et herlig menneske. Gratulerer så mye med halvveis til hundre – og kan du ikke forklare Halvor hva jobben din egentlig er? Så kan han skrive om det, så kan jeg vite hva det er og kanskje forstå hva det yrke jeg plutselig fikk veldig lyst til å ha, er. Uansett, kos deg på dagen din!

    21. Fantastisk flott og litt rørende innlegg! 🙂 Liker bloggen din, helt sjef å ikke være så sabla blodseriøs og korrekt hele tiden!
      Og gratulerer med dagen til den flotte pappan din 🙂
      Ha en fin dag! 🙂

    22. Kjære fattern til Halvor 🙂
      Du virker som et helt fantastisk menneske. Bare igjennom Halvors innlegg sprer du glede og kjærlighet til omverdenen. Selv om jeg ikke kjenner Halvor, så kan jeg føle ut ifra bloggen (hjemmesiden) hans at han også er et herlig menneske. Dere bør være stolte av hverandre.
      Gratulerer så mye med 50 årsdagen, det ser ikke ut som om du er en dag over 30. Feir med måte og kos deg på dagen din!
      Og til deg Halvor: du er awesome!

    23. Kjæææære Halvor!!
      For et innlegg!! …for en fatter!! …og for en sønn han har!! Jeg digger bloggen din som gjenspeiler din personlighet, ergo digger jeg deg. Og jeg er kjempeglad i deg og fattern din (som til informasjon for andre altså er min storebror). Jeg er rett og slett stolt av å være en del av denne rare, originale høyspente familien. Gleder meg til høy kakeføring senere i dag.
      Stooor klem fra Titti 😉

    24. Hei, og kjære pappaen til Halvor. Gratulerer så mye med dagen!
      Siden jeg er så heldig at jeg kjenner din sønn, kan jeg med sikkerhet si at du har gjort en strålende jobb. Han er kanskje litt rar, men det er derfor man elsker han.
      Ha en fantastisk dag!
      Og Halvor..? Jeg tror ikke faren din setter noe særlig pris på om du knuser DATEN hans…

    25. Gratulerer med dagen fattern til Halvor! Det er tydelig at Halvor virkelig ser opp til deg, og det tror jeg alle vil etter dette inlegget. Du virker helt fantastisk, og det er rørende å se hvor glad du gjør Halvor. Du bør virkelig være stolt av deg selv! Håper du får en utrolig bra feiring, for det fortjener du 🙂 Hipp hipp!

    26. kjæææære, faren til halvor. 🙂
      gratulerer så mye med dagen. håper du får en superflott dag. sønnen din er flink til å være en god blogger.
      og du virker som en fantastsik far, faren til halvor.

    27. Kjære Pappan til Halvor!
      Gratulerer masse med 50 års dagen din! Håper du får en super dag!
      Ps. Halvor.. Jeg er litt emosjonell om dagen, og jeg starta faktisk å grine av det innlegget her. Var skikkelig koslig skrevet om pappan din. Han kunne vært supermann!

    28. Kjære fattern til Halvor. Du virker kul. Du virker som en ressurs for mange, og jeg tror du har påvirket Halvor på en ganske positiv måte. Han virker forresten også ganske glad i deg. Og du, den tomta på Eidsbugarden. Det stedet er nydelig. Bygg en hytte der. Jeg tror det blir bra, både for deg og Halvor. Grattis!

    29. Kjære fattern til Halvor!
      Gratulere så mye med dagen! Du virker som en fantastisk god mann 🙂
      Ha en fin dag!

    30. Kjære pappaen te Halvor!
      Du e då altfor good looking te å faktisk fylle femti år, og i tillegg virka du kul og snill. Og det lika vi!

    31. Kjære Halvor.
      All cred til deg for et skikkelig feel-good-innlegg.
      Til Jan, Halvors fatter.
      Nydelig at det finnes slike mennesker som deg. Tenk om vi alle kunne invitert uteliggere med oss hjem! Ha en flott feiring.

    32. Kjæære fattern til halvor.
      Gratulerer mye med dagen, håper det har vert en fin dag:)
      Du virker som en skikkelig ålreit type!
      Kjære Halvor. Dette var et utrolig fint innlegg:D Du er søt.

    33. Kjææære Fattern til Halvor.
      Gratulerer så mye med 50-års dagen! Halvveis til hundre, midt i livet. Håper du er klar over hva du har gitt liv til (det var ikke negativt, selv om det høres sånn ut). Halvor er superkul, og som han beskriver, høres ikke du så verst ut heller. Kos deg, og feire med måte.
      Stay cool (,daddy cool?)

    34. Kjææære Fattern til Halvor..
      Tusen, tusen takk for at du ga Halvor livet i gave, uten deg hadde jeg ikke hatt Halvor.
      Du har gitt mitt liv mening.
      Sånn ellers virker du som en knakanes kar, grætz med dagen, lzm.

    35. Kjære fattern til Halvor, gratulerer med dagen!
      Nå er jo den snart ferdig, men whatever…. Håper du har hatt en bra dag da i hvert fall! 😀
      Og forresten…. Takk for at du skapte Halvor. Han er så sykt pen, sterk og kul. Jeg digger han. Litt. Mye.

    36. Kjære Halvor.. du er litt av en type som lager så langt innlegg om fattern din liksom, creds for det!
      Gratulerer med dagen fattern til Halvor! Du høres ut som en kjerne kar! Håper du får et fantastisk liv videre.
      Trenger vel egentlig ikke skrive så langt og utfyllende, eller hva Halvor? Tror fattern din skjønner at du er hjerneskada anywayys : ))

    37. Kjæææææææææææære papsen til Halvor. Først og fremst skal du vite at jeg ikke synes Halvor er hjerneskada i det hele tatt. Tvert imot. Han imponerer med godt skrevede tekster, bilder og ikke mist skikkelig gjennomførte videoer.
      Papsen til Halvor; du høres ut som en utrolig bra fyr. Så gratulerer så mye med dagen! Bare 50 år til du får bursdagshilsen fra dronningen i posten! For det burde være ditt mål. Det er i alle fall mitt.

    38. Kjære fattern til Halvor.
      Gratulerer så masse med hele femti år! Dagen du reddet sønnen din og deg fra brannen, ble jeg født. Jeg ser på det som et tegn. Jeg er avstandsforelsket i sønnen din, og som den gode faren du er kan du jo overbevise han om at jeg er den rette.
      Jeg håper du får en flott burdsdagsfeiring med kjente, kjære, nære og fjerne. Jeg håper du skal spise masse god mat, drikke god vin og le med hodet bakover og lukkede øyne. Jeg håper også at dine femti neste år blir bra.
      GRATULERER med dagen! 3 x hurra!

    39. For en fantastisk flott måte å sende en hilsen på 🙂
      Gratulere med dagen, fatteren til Halvor 🙂 Håper at du får en flott dag 🙂

    40. Kjææære Fattern til Halvor!
      Gratulerer så mye med dagen! håper du får en fin dag med familien 🙂
      jeg kjenner ingen av dere,men leser bloggen til sønnen din! den er så utrolig bra. den gutten er utrolig tøff og eier ikke å være sjenert! du burde være stolt av sønnen din, han tør så mye mer enn alle andre.. den teksten her som han lagde var utrolig rørende å lese, man fikk se en litt annen side av han, en litt mer serriøs side! men jeg digger bloggen hans uansett! og håper dere har det bra sammen, resten av livet!

    41. Kjære Halvor sin pappa.
      Gratulerer så mye med 50-års dagen! Håper du hadde en flott dag med Halvor og alle andre som står deg nær. Dette innlegget var virkelig bra, kjære Halvor! Herlig med litt variasjon, men du vet jeg digger deg uansett. Fattern til Halvor; du skal være stolt av din sønn, og han skal være stolt av å ha deg som sin far. TAKK for hva dere gir verden! Og ja, ahh, jeg skulle likt og lære å kjenne faren til Halvor personlig, for denne beskrivelsen av han var fantastisk. Jeg må innrømme at tanken om å ha deg som svigerfar slo meg et sted midt i lesingen, og det var ikke feil eller negativt altså…
      Uansett, et flott innlegg og igjen: håper dere hadde en flott dag sammen! Lykke til videre.
      Og ja, Halvor, du er tøff.

    42. Kjææære fattern til Halvor….
      Du har gjort en fantastisk jobb med å skape denne deilige, attraktive skapningen av en mann – nemlig Halvor. Gratulerer så mye med dagen. Håper du får ei storslått feiring!

    43. Kjææære Fattern til Halvor.
      Jeg digger deg like mye som Halvor – dere er kliss like og like pene sterke og kule begge to.
      Herlig innlegg, du er heldig med fattern din Havlor – og Fattern til Halvor; du er heldig med sønnen din 🙂

    44. Kjære pappan til Halvor. Gratulerer så mye med dagen. Vanligvis ler jeg når jeg leser bloggen til Halvor, men i dag måtte jeg nesten gråte. Min kusine ble nettopp konfirmert, og leste dette utdraget til faren sin på konfirmasjonsdagen:
      “…d?er sånne folk som fortjener den nevnte glorien
      setter av litt tid helt uten å kreve noe igjen
      kan være en vanlig kar men er en helt for andre
      som tar en vanlig dag og gjør den helt forandret
      ekke store handlingen som må til
      gjorde noe for andre og mere til
      bare ofret litt lager ofte tid
      små ting som må til for et bedre liv
      jeg ler jeg ler mens jeg sitter på natta og skriver ned hver klisje
      men jeg ville bare få det ned og jeg håper du ser at jeg virkelig mener det
      sender en varm og kjærlig tanke
      gir en fortjent oppmerksomhet
      et klapp på skulder?n for å takke
      viser hverdagshelten kjærlighet…”
      Du må forresten ha gjort en fantastisk jobb med å oppdra Halvor, bare det faktum at dere digga Amelie, beviser det.

    45. Eneste seriøse innlegget jeg har lest inne her, tror jeg! Så søt du er! Og faren din da…. Hadde ikke sparket han ut av sengen, for å si det sånn… 🙂

    46. Kjære Halvor og fatter’n til Halvor:
      Jeg vet jo allerede at Halvor er veldig kul og awsome,
      og nå fikk jeg joggu vite at fatter’n hans også er kjempekul!!
      Jeg må si meg enig med Hilde i at dette er nok det mest seriøse innlegget jeg har lest her, ja.
      Fatter’n til Halvor: Du virker som en flott kar, og en god far!

    47. Kjære Pappen til Halvor! Dette kommer 2 år forseint, men … Gratulerer med 50 års dagen den gang. Er godt å lese at folk står på for andre mennesker. Fine folk som virkelig ikkje er A4. Det gleder..

    48. Dette var vakkert. Jeg kunne lest dine tekster i timesvis. Måten du skriver på er unik for meg. Det er nemlig ikke mange som klarer å få meg til å føle like mye som det du gjør med dine tekster.
      <3

    49. Wow, kom over dette innlegget nå 5 år etter publisering. Må være noe av det fineste jeg har lest.

    50. Kjære fattern til halvor
      Du er tøff! Grattis med daan, håper den svinger!
      Stor klapp sendes.. Håper du mottar den når du blåser ut lysene på den store marsipankaken du får.(sansynligvis.. Vertfall)
      Gooood bursdag!

    51. Kjære Fattern til Halvor! Gratulerer så mye med dagen. Du høres virkelig ut som en knakende kar!

    52. Kjæære fattern (her stod det først datteren, pga autocorrect!! Skal jeg ta det som et tegn fra himmelen?! Anyways..:) til Halvor!
      Håper du idag (5 år senere) leser alle disse gratulasjonene om igjen!
      Du virker som en fantastisk pappa, og det er ikke så mange søte guttunger som Halvor som hadde tatt seg tiden til å skrive dette innlegget per 2015, eller per 2010 for den saks skyld, så forholdet deres må være gull verdt!
      Selv skulle jeg gjerne kjent deg, jeg, du virker like søt og snål som Halvor, og dere to sammen må være som en dag på tusenfryd! Eller tivoli!
      Håper dagen din blir superduper, og at sønn og fatter tilbringer litt tid sammen idag!
      Og du Halvor!? Jeg har faktisk funnet ut at tanten din (eller no) jobber på samme skole som min mamma! Jeg husker ikke hva hun heter lenger, men jeg gikk på den skolen og da jobbet hun der, og det gjør hun fortsatt gitt!
      Du hadde henne med i en av dine vines, og da skvatt jeg!! For det tryne har jeg sett maaaange ganger! Det er ganske så lenge siden da, men hun har jo ikke forandret seg. Hun har mørk/grått krøllete hår?! Og hun jobber på Levre skole, haha!
      Anyways… Jeg hadde også en Tupac t-skjorte da jeg var mindre… Skyldte vel oppveksten min i Bærum.. Thug life!
      Igjen, grattis til fattern til Halvor som virker som en knakanes kar, og fortsatt god ferie, Halvor! Du og fattern din er så unike at jeg skulle ønske dere var mine venner! <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg