Handel i grensehelvete

Til dere som ikke lurte på hvor jeg befant meg i forrige innlegg, så kan jeg fortelle at jeg var på Brakerøya stasjon i utkanten av Drammen. Et bedre spørsmål er kanskje hva jeg gjorde der? Jeg gir ikke bort noen solkort, forresten. Jeg er verken 17 år gammel, homo eller blond, så det er overhode ingen grunn til at jeg skal gi bort solkort.

Sånn ser jeg ut når jeg stalker jentene fra Paradise Hotel i fjor, forresten.

Er det flere enn meg som føler at Osram-fabrikken er Drammens største landemerke? (Sånn, nå har jeg brukt opp kvota mi på antall spørsmål i ett innlegg.)

Uansett, da. Jeg dro jo ikke til Drammen for å henge på Brakerøya. Christian bor i Drammen nå, så jeg måtte dra dit for å få bli med på harrytur i Sverige – og med det håper jeg du følte at alle brikkene falt på plass. Flaks for deg, i så fall. I hodet mitt har brikkene løsnet fra romstasjonen og svevd avgårde i verdensrommet i hjernen min for lengst.

Jeg føler meg ikke bra.

Men jeg spiste frokost i bilen, da. Jeg tror det var hun ene bingo-kjerringa fra Charterfeber som lagde den til meg. Grusom burger, men det er fortsatt en enklere frokost enn å smøre brødskiver og andre sånne oldschool ting som middelaldrende mennesker og folk med hjerneskade gjør.

Her har vi meg i en flott positur bak i bilen. Det er det som er så gøy med bilder; at man med de rette grepene kan få ting til å fremstå slik man selv vil.

Her ser vi det hele fra en ny vinkel, og med det ser vi hvordan jeg egentlig så ut. Blod til hjernen var motivasjonen bak denne spenstige posituren.

Bilturen til Sverige er ufattelig lang og kjedelig. Jeg prøvde å sole meg litt, sånn som de gjør på Paradise Hotel, men jeg hadde klart å glemme igjen sololjen hjemme. 

Å sole seg uten sololje er som å tørke seg i munnen før man bæsjer og tenker på symetri og Sodomi. Sudoku, ja.

Turen til Sverige er egentlig ikke verdt det. Det er en umenneskelig lang biltur, og det er ingenting å se på bortsett fra død rev og stygge fugler.

Etter hvert ga jeg opp å lete etter noe interessant å se på.

Dette her kan jo ikke kalles et landskap engang, liksom. Grand Canyon er landskap, det! Dette her er bare noen stygge trær og no gjerde. Gi oss noe Grand Canyon! Stordalen? Thon? Hvem som helst.

Etter en times tid på veien, så fikk plutselig hele turen en drastisk endring, da jeg endelig oppdaget noe annet enn stygge busker.

Jeg talte 8 rådyr. 8! På bildet ser man bare 6, men det var 8 der i virkeligheten.

Jeg har alltid hatt lyst på mitt eget rådyr. Jeg skulle ha kalt den for Nasse. 

Så kjørte vi inn i Sarpsborg, og jeg bare: Hællæ!

Og de bare: 

Så tok jeg 3 bilder hvor jeg later som at jeg ser på ting.

Mye bra peking her, gitt. Og så var vi plutselig på Nordby supermarket. Scandinavias største samleplass av stygge, innavla og ekle nordmenn. Og meg og Christian.

Når jeg befinner meg på store steder med mye mennesker, så studerer jeg automatisk alt som skjer rundt meg. 

Her er det for eksempel en idiot som på en eller annen måte har kommet seg opp på taket for å lete etter inngangsdøra. Han SKULLE inn, han. Nektet å gi seg. Garantert nordmann.

Jeg gidder ikke skrive mer om Sverige. Det er mye morsommere å prate om den ufattelig, uutholdelig kjedelige veien frem- og tilbake dit. Vi skulle jo hjem igjen også, og den turen var jo virkelig ikke noe særlig bedre.

Til slutt var det ikke en evighetskule i verden som kunne hjelpe meg.

Ting ble ikke bedre, selv om vi kjørte gjennom Moss og med det var et skritt nærmere en sosialt akseptert sivilisasjon.

Slik ser det ut i Moss.

Og så kom vi til Vestby. Jeg knekker alltid sammen av Vestby. Det er en blanding av innavlen og alle de døde dyrene langs veien der som gjør at jeg ikke klarer holde igjen på latteren.

Her er Vestby sentrum.

Turen endte selvsagt med at jeg, etter hundre år, endelig kom hjem og fylte opp kjølern med mat og brus. Stakk en tur på byen. Våknet opp dagen etter med nerver og gullfiskhukommelse fra dagen før, og folk jeg aldri hadde sett før liggende rundt i leiligheten. Prøvde å dusje bort nederlaget med en kalddusj. Matet Rambo for første gang på flere dager. Spiste spaghetti til frokost. Prøvde å henge meg med en sokk. Spiste en dent.

Alle har opplevd dette før, så jeg trenger ikke mase mer om det. Bruk livet deres mer fornuftig enn mitt.

43 kommentarer

Siste innlegg