BORING pt 2

For to måneder siden ga jeg dere et innblikk i hvordan hverdagen min på Briskeby ikke bare er fryd og gammen. Naboenes konstante opppussingsprosjekter går meg på nervene løs, og i dag var dem i gang igjen. Det startet med to timer konstant hamring i 07-tiden. Jeg var jo ute og drakk opp en hel bardisk i natt, så jeg hadde kun sovet i 2-3 timer. Å ligge i koma og høre på hamring samtidig er omtrent slik jeg ser for meg at det er i helvete. Jeg var for trøtt til å stå opp, og for plaget av hamringen til å kunne sove.

Så smalt det.

Jeg våknet opp fra komahamringhelvete i sjokktilstand mens jeg gispet etter luft – som om jeg hadde fått injisert et skudd adrenalin rett i hjertet. Det bråka så intenst; det føltes som om jeg ble voldtatt i ørene med et spett, samtidig som en russebuss spilte Skrillex-låter på høyeste volum, rett inn i hjernen min, inne på rommet mitt. Jeg forstod etterhvert at det ikke var begynnelsen på verdens undergang (som heldigvis bare er 9 dager til), men naboen rett over leiligheten min som har valgt å pusse opp badet. Med en blanding av angst, fylleangst, søvnløshet, morgenkvalme og desperat forbannelse løp jeg ut av leiligheten og stormet inn i leiligheten over meg. Der stod det en meksikaner med et fuckings trykkluftbor og lagde hull i gulvet på badet – rett over senga mi. Jeg skjønner jo at det skal et stort våpen til for å lage en så grusom lyd, men et trykkluftbor? Innendørs? Det er jo helt sinnsykt. Det blir som om jeg skulle kjøpt racerbil og brukt den inne i stua.

Jeg ropte til meksikaneren (sykt stereotypisk) en flere ganger. Han hadde selvsagt på seg skikkelig verneutstyr, så han hørte meg ikke, og så vel knapt noe som helst annet enn det gigantiske boret han holdt på å ødelegge livet mitt med. På fjerde forsøk la han merke til at jeg faktisk stod der inne med han, og stanset motvillig boringen. Jeg forklarte han deretter at han nettopp hadde ødelagt livet mitt, og at leiligheten min er ubeboelig. Jeg fortalte han også at jeg sover på dagen fordi jeg ikke liker mennesker – og for det meste er våken om natten. Han fortalte meg deretter at han begynner på jobb 07, og sånn er det. Vi ble enige om (les: jeg tvang han) til å ta en halvtimes pause slik at jeg i det minste kunne kle på meg og finne et sted å dra. Så gikk jeg ned igjen, gråt litt, og tok på meg klærne. Så lagde jeg denne filmen for å vise dere leserne mine hvor vondt jeg har det – selv om det er umulig å gjengi lyden med lydinngangen på kameraet mitt. Jeg trenger medlidenhet.

Det er ALLTID borebråking i blokka mi. Og nå skjer det i taket mitt. Hvorfor kan ikke alle disse borejævlene synkronisere oppussingen sin slik at jeg kan dra utenlands? Det er nesten så jeg begynner å tro på illuminati og secrets society’s, ass, og at naboene mine er utkårede terrorister som jobber for å gjøre livet mitt forferdelig fordi de er SÅ dumme at de faktisk tror jeg er konge på ekte. 

Men jeg er ikke en pessimist og har lært av Fattern å se fordelene med dette.
1) Jeg våkner tidligere enn noen sinne, og kommer meg ut av leiligheten.
2) Jeg kan bruke det som en god grunn til å høre på dødshøy technomusikk mens jeg spiser frokost – noe jeg helt seriøst liker å gjøre.
3) …. Tja, det var vel egentlig bare to fordeler for meg med dette, men det kan jo brukes som et militært våpen! Hvordan bekjempe Al-Qaida? Hvordan ruste seg mot rominvasjon? Hvordan behandle voldtektsmenn? Send meksikaneren med trykkluftboret!

Nå håper jeg dere har skjønt hvor vondt jeg har det. Jeg er ødelagt. Og Rambo har vondt i øra. Send blomster. Og penger. (Veldedighet.)

15 kommentarer
    1. kjære halvor, jeg syntes det er veldig bra at du opptaterer hjemmesiden din mer regelmessig nå! jeg er utrolig betatt av deg, din skjønnhet, styrke og ikke minst kulhet! håper jeg kan få respons av deg på noe som helst vis, at du follower meg på twitter for eksempel! der heter jeg ” liksom_ ” 🙂 sees senere

    2. Kjære Halvor!
      Du er helt konge! Du er den peneste, sterkeste og kuleste personen jeg vet om! Digger deg! TUSEN KLEMMER OG KANSKJE ET PAR SUSSER!

    3. hahahahahha! synes synd på deg samtidig som jeg ikke klarer å slutte å le! du burde filmet meksikanerjævelen med boret så han aldri får jobb igjen, hahahahaha

    4. Hei Halvar! Du har kommet opp på min side. Jeg vet ikke riktig hvorfor, men jeg har blitt hacket. Så vidt jeg har forstått, har fremmede overtatt kontrollen over min datamaskin. For din egen trygghet og at det samme ikke skal skje med deg er det ikke lurt å være på samme side som meg og min familie Anders Michael Heltzen ringte og fortalte meg dette. Du burde ta bort bilde og det du har skrevet om oss bort, ellers kan uvedkommende som vi ikke kjenner bruke dette mot både deg og oss, og både du og jeg og våre familier kan få en masse ubehageligheter. Men hvis du ønsker det kan jeg kontakte deg igjen når det blir oppdaget hvem som står bak dette, og vi kan bli venner igjen på facebook. Flott med Konger, Dronninger, Prinser og Prinsesser. En i familien og flere av hans venner kalte seg for Konger av Bærum på begynnelsen av 90 tallet, men det var de jo ikke, men det var for at de synnes vi er så heldige å ha en Konge og et Monarki i Norge. Det var på den tiden noen raddisser mente det var ukult med Monarki. Vi synnes ikke Monarkiet er ukult, men at det er “kult”. Ønsker deg en God Jul og det beste for et Nytt uhacket Godt Nyttår! Vennlig Hilsen.
      Randi O. Heltzen Mollestad

    5. Naboene mine er homofile (ikke det at det gjør noe, men det er vesentlig for poenget her) og de gjør jo ikke annet enn å pusse opp. Og det har de egentlig gjort hver dag i ett år nå, så jeg kjenner følelsen. Det er som å ha barn; jeg må sove når de sover, rett og slett;)

    6. Altså jeg pleier ikke synes så mye synd på folk. Fordi mennesker nå til dags klager på alt som går ann. Kreative er de da. Og jeg pleier å være litt sånn eplekjekk og si “Ja jøss, du lever et hardt liv!” Men jøss, DU lever et hardt liv (til tider). På en syk måte. Nærmeste jeg kommer det der er raggarne (hater den mennesketypen) som har fest hver forbanna kveld ved esso her når jeg skal sove. Eller katter som lager sånne syke parringslyder jeg ikke trodde var mulig. Jeg burde jo kunne alt om dette med tanke på at jeg har hatt en del katter når jeg var sånn 1-6 år og katten min fortsatte å få kattunger etter den ble kastrert (om det er det det heter.) Men jeg klager ikke. Det er egentlig koselig. Okei, nei det er ikke koselig. Men klager ikke. Påpeker eller sammenligner mitt liv med ditt. Selv om egentlig ikke måler seg med ditt og ikke kan sammenlignes med ditt. Selv om jeg akkurat gjorde det tror jeg. Ja.. Jeg tar alt det der tilbake. Føler meg litt dum nå, men er egentlig den tiden her jeg begynner å bable masse dritt og blir flau av meg selv dagen etter. Jaja, vi får se om jeg blir det imorgen (eller etterpå da). Yolo liksom. Nei fy DET DER tar jeg hvertfall tilbake! Jeg bare driter meg ut.

    7. kjære halvor fra amerika. Jeg drømte om deg i natt, vi gikk bare rundt og tagget på folks hus, og de betalte oss litt cash. Det var morro, ville bare si takk for det. Du er jo pen sterk og kul, men det ved du

    8. Jeg digger hjemmesiden din, og skulle ønske du kunne lese bloggen min. Da ville jeg blitt veldig glad fordi du er så kul og morsom. JEG HADDE SATT PRIS PÅ DET. Håper du ser kommentaren i det minste.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg