Eksotisk reise til Legoland.

Ok. Vi har litt å ta igjen her. Jeg har hengt med trynet ned i Final Cut for å gjøre ferdig musikkvideoen til Klish – i tillegg til flere eksotiske reiser som New York, Danmark og Sagene. Jeg starter med Danmark, På andreplass over den siste tidens eksotiske ferieturer – etter Sagene, så klart.

Jeg har skrevet om mitt forhold til Legoland tidligere. Jeg var besatt av lego som barn, og nå kan jeg endelig leve ut kjærligheten min for lego gjennom mine småsøsken. De driter egentlig i lego – det er jeg som vil dit. Jeg elsker lego. Jeg pleide å spise lego da jeg var yngre. Jeg har en pose med lego hjemme i Oslo, kun for å berolige meg selv med tanken på at det er lego i nærheten.

Jeg reiste til København alene med fly, og møtte Fattern, bruttern og søstern min der. 

I Danmark var den blåblåblå (hvor mange blå’er er det?) regjeringen allerede trådt i kraft. Segwayer så langt øye kunne se. Jeg ønsker meg segway til jul, for å si’re sånn.

Så kjørte vi til Odense – i retning Legoland. Det var stor ståhei i bilen da jeg tok DJ-rollen og spilte favorittene mine i bilen. Blant annet gikk det i DJ Broiler med Afterski. Burzum med Det Som En Gang Var. Og selvsagt Bjørn Eidsvåg med Eg Ser. Sistnevnte havnet for øvrig høyt på lista over favorittene til min kjære søster, som tvang oss med sine skjærebrennende skrikelyder til å høre Eg Ser minst 150 ganger i løpet av turen. Dette er ikke tøys. Jeg har nok fått ødelagt den sangen for alltid.

Når familien min er ute og reiser pleier vi å gå for et billigere alternativ til hotell. Konseptet “vandrehjem” er faktisk så genialt at det er verdt å støtte – selv om det ikke er en win-win-situasjon. Tanken går ut på at man tilbyr små rom, på størrelse med fengselsceller, som er utstyrt med hengekøyer. Det er noe sjarmerende Auschwitzkt over det hele. Gjesten betaler penger for å bo der, men premisset går ut på at man selv må ha med håndklær, baderomsprodukter og sengetøy, og man må vaske seg grundig ut av cellen før man drar. Med andre ord: Du betaler penger for å være vaskehjelp på din egen ferie. Genialt. Jeg elsker det. Kjempesmart. Lillesøsteren min viser finger på bildet under, forresten. Jeg er et dårlig forbilde.

Odense ligger på lista over verdens beste byer, og grunnen til det er at de har installert gratis Wifi over hele byen. Dette er den klart smarteste ideen turistkontoret i byen (som ellers kan by på et gørrkjedelig museum om H. C. Andersen) har gjennomført, og turismen i byen skal nok ha betraktelig. Da vi kom frem til vandrehjemmet brukte jeg to hele dager på å pløye meg gjennom alt det jeg hadde missa i løpet av gårsdagen da jeg var i København. Jeg har et dårlig liv.

Heldigvis har jeg jo søsken med bedre utsikter enn meg selv. I hvert fall frem til de blir gamle nok til å registrere seg på sosiale medier/kjøpe Fernet på polet.

Fattern er et viktig menneske i livet mitt – og i verden. Ta vare på familiene deres – selv om det finnes uenigheter.

Dette bildet synes jeg beskriver meg ganske greit. Alene på en stor sandstrand, glanende utover horisonten, et sted jeg ikke hører hjemme – uten å vite hvor jeg skal. Det er sånn jeg føler meg. 

Neida, jeg føler meg jo bare som en snill gutt med mange tanker om livet mitt, som er greit middelmådig på metaforer. Noen må gi meg en premie i “try hard” snart.

Men så! Legoland! Endelig! Brusjan og jeg flashet noen passende gangsigns for kamera før vi sprang innenfor portene.

Vi flashet noen fete gangsigns på innsiden også. Familiebedriften vett. 

Vi var dessverre ikke så lenge i Legoland denne gangen. Været var dårlig og flere av attraksjonene var stengt. Men jeg var veldig glad i flere timer, så jeg er fornøyd. Kompenserte for de gode været med en kakao. Kakao er en drikk som er laget av varm sjokolade. Veldig godt – kan anbefales for alle.

Kakao er på en måte sønnen til Kaffe (far) og Te (mor). Jeg lurer på hvordan det ser ut når Kaffe og Te har sex. Ikke fordi jeg er pervers eller noe sånt, men altså … Alle har vel hatt den tanken før? Ikkesant?

Vi tok ferge hjem til Norge igjen.

(Ferge er egentlig bare en stor båt, så jeg kunne faktisk like gjerne ha skrevet:)

Vi tok en stor båt hjem til Norge igjen.

(Sånn. Nå kan du velge selv hvilken bildetekst du liker best.)

Håper verden er fin mot dere. Dra til Odense! Hilsen Halvor. PS: Halvor er jo egentlig veldig snill.

7 kommentarer
    1. Kjære Halvor.
      Du er utrolig pen, sterk og kul og eier en dritbra hjemmeside!
      Du er forresten et veldig godt forbilde

    2. Øl, øl på afterski! Eg ser er ikke festsangen, det er egentlig dagen derpå sangen… Eg ser at du er kvalm…
      Men veldig bra innlegg! Fortsett å lage fler!!

    3. Først tar jeg setningen om hvor pen, sterk og kul du er. Ok, du er så pen sterk og kul Halvor. Bra hjemmeside, liker at den slutter på .blogg.no, liker det, ok

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg