Jeg er en tynn mann.

I fjor skrev jeg innlegget BEINRANGEL, i sjølvannet av den pinlige debatten rundt Fotballfrøkens Instagrambilde. Jeg skrev om hvordan det er å en tynn mann i ett samfunn som ser på tynne mennesker som syke. Så ble jeg oppringt av NRK Puls som ville gjøre en greie på det. Resultatet av det kan dere se her. Fra nå av ser jeg helst at dere kaller meg for Metaforkongen. På forhånd takk.

PS: Hvis dere ikke vil kalle meg Metaforkongen kan dere alternativt kalle meg Mr. Swag, for jeg har så voldsomt med swag om dagen. Ok? Takk. På forhånd takk. Takk på forhånd. Jeg elsker dere. (Seriøst, jeg elsker dere. Jeg vil gifte meg og lage barn med dere.)

17 kommentarer
    1. Jeg er overvektig og vet at mange ser på oss overvektige som syke, så jeg vet hvordan dere tynne har det med det 🙂
      Håper du får en god dag videre 🙂

    2. Yo, yo Mr . Swag . Personlig blir jeg sint og provosert hvis folk kaller meg tynn. Og det har hent tro meg , selv om jeg trener for å bygge muskler å har annlegg for det så har jeg hatt mine tider hvor jeg ikke har vært så muskuløs å da er det bare dårlig gjort av folk å påpeke at jeg er tynn.
      Som for eksempel da jeg lå på sykehus etter å ha falt fire etasjer ned i asfalten. Og folk vet jeg trenger ett komplemang og det er ikke “Å herregud så tynne bein du har nå” . Shame on those People! Folk har de genene de har og sånn er det med den saken , ikke vits å kalle dem verken tjukk eller tynn.

    3. Kjære Halvor/Metaforkongen/Jesus(selv om jeg ikke er religiøs).
      Jeg ELSKER når du viser hvor smart og seriøs du kan være.
      Og du er pen, sterk og kul.

    4. Tynn ligger til slekta, Halvor, sånn er det bare! (Det med barn hopper vi over: for det første, vi er i slekt, for de andre: de hadde blitt ekstremt tynne!!!…😱😱😱😄😄😄

    5. Kjære halvor,
      uansett om jeg kunne snakket i evigheter om hvor pen, sterk og kul du er –
      så vil jeg prøve å konsentrere meg om noe annet.
      Hvor flink du er til å forklare ting. Du gir ett godt innblikk i hvordan det føles å være tynn. Kanskje litt undervektig tilogmed, men hvem har noen rett til å kritisere/kommentere slikt om andre? Ingen burde få lov til å kommentere vekten til andre.
      Jeg er ett par kg overvektig selv, men moren min har derimot vært ekstremt tynn. Kroppene våre er forskjellige, noen er rett og slett naturlig tynne – og noen er naturlig kraftige. Sånn er det bare!
      Stå på!

    6. Kjære Halvor.
      uansett hvor kul. sterk og pen du er kommer jeg alltid til å elske katten din mere enn deg. sånn særriøst, det er den fineste katten jeg har sett<3

    7. Jeg må bare spørre, hvorfor er du i Drammen? Eller hvem kjenner du der? Er det Vegard M. du er med? JEG VIL SE DEG I DRAMMEN FOR DU ER SÅ JÆVLA DIGGGGGGG AZ

    8. Men kjære Halvor. Jeg elsker deg og. Jeg har jo nettopp sagt at jeg elsker deg på Twitter. Og jeg sendte med et frieri……

    9. Du skriver fortsatt bra Halvor, men det heter faktisk “kjølvannet” og ikke “sjølvannet”. Kan hende at du har blitt litt “sjølopptatt”. Men “kjølvannet” henspeiler til det vannet som dannes når kjølen på båten pløyer gjennom vannet. Så vet du det. M minus for denne!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg