VAD LAVER DO, MAND!

For det første. Det er mye snakk om at jeg må barbere meg om dagen, og dette vil jeg gjerne si meg helt enig i. Barten er nemlig skikkelig i veien. Den stikker, klør, vokser ugjevnt og ser dum ut. Alle spør meg om den, og jeg skjønner at ansiktet mitt ikke er laget for bart.

Men jeg bryr meg ikke.

Denne saken er av prinsipp. Bart er et av mine få privilegier som mann, og den SKAL være der litt til. Jeg har bare så veldig lyst til å se hva som skjer, og har allerede oppdaget tre ginger-hår under haka.

Egentlig er det mer interessant at ingen har kommentert den nye hårfargen min. Jeg prøvde å farge håret til ginger-oransje da jeg var på ferie, men det funket bare halveis. Kanskje like greit, men uansett, da. Bart- eller ikke. Noen som egentlig lurer på hva jeg driver med om dagen?

Ikke det, nei…

Jeg er nemlig ganske lite hjemme. Litt dumt nå i mørketiden, egentlig. Rambo blir jo veldig fort mørkeredd, og pelsen hans minner litt om håret til han morsomme i Madcon. Sorry, Rambo.

Da jeg kom hjem fra ferien, så dro jeg rett på Halloween-fest med Christine og Øystein. Det var ganske kult, og jeg er ganske sikker på at jeg prøvde å spise et starwars-sverd i løpet av kvelden.

Jeg tok meg en tur i byen, jeg. Her ser vi en Freia-ansatt stille klokka over til vintertid.

Her har vi en annen fyr. Han var trøtt, og tok seg en velfortjent lur.

Så spiste jeg på Bislett Kebab. Jeg har lovet NOEN dette i lang tid nå, og da jeg endelig gikk tom for gammel tilbuds-frossenpizza, så dro jeg rett til Grünerløkka for å spise kebab på Bislett. Logisk, som det høres ut.

Utover det, så har jeg har vært mye på fest i det siste. Eller… Det heter kanskje ikke fest når man sitter alene hjemme med smuglersprit på gamle colaflasker? Ok, jeg har vært alene hjemme da. Med smuglersprit og bart.

Og etter seks kvelder alene hjemme med spriten, så hadde jeg spist èn t-skje, klippet pannebånd av alle t-skjortene mine, og parret med en stokk. Jeg skjønte at smuglersprit ikke var helt min greie, og begynte med julebrus i stedet.

To sek, a’. Skal bare åpne den siste julebrusen fra i går.

Merker selv at jeg er hard på flaska om dagen…

Jeg unnskylder meg med at det er vinter, og at julebrusen er det eneste som står i veien mellom meg og gunnern.

Men jeg har jo gjort fornuftige ting også! Brukt flammekaster for eksempel. Jeg tenkte jeg skulle bruke den til et bankran.

Også har jeg jobbet en del, den siste tiden! Gjør ikke så mye spennende der, egentlig. Får de andre til å ta teite bilder av meg, liksom.

Her er kollegaen min, forresten. Hun fant ut at jeg hadde blogg, og da fikk jeg ikke lov til å ta bilder av henne lenger.

Jeg bare: “Halloooo. Jeg har en hjemmeside, og har jo ikke tenkt til å legge ut bilder av deg der!” Ja, ja. Hun er snill, og heter Nina. Hun er et menneske.

Ok, nå sliter jeg med å komme på flere ting jeg har drevet med. Eller… Jo! For litt siden, så spilte jeg inn de siste norske scenene til filmen jeg spiller hovedrollen i. Det er jo litt kult!
Den handler om partysvensker i Norge, og jeg måtte faktisk lære meg svensk for å kunne spille rollen. Eller. Svorsk, i hvert fall!

Jeg spiller en mann fra Småland, som har jobbet på Deli Deluca i Oslo i tre år. Sjefen hans vil ikke gi han kontrakt, og midt i kaoset flytter han på kollektiv med tidenes søteste Malmø-jente. Hun vil bo i Oslo, men helten vår sparer penger for å kunne bli bartender i Barcelona.

De siste scenene skal spilles inn i Barca neste uke, og jeg gleder meg veldig mye. Filmen kommer på kino i April, og traileren blir forhåpentligvis lagt ut på nett i desember.

Noen som blir med å lage en sekt, eller? Jeg har alltid hatt lyst på en sekt, og føler at dette må være det rette tidspunktet å gjøre det på. Jeg tror på barter, julebrus og masseselvmord. Let me know!

21 kommentarer
    1. Hei, fine Halvor!
      Ser du nevner i fleire innlegg på heimesida di at du går på skule, då blei eg nysgjerrig, KOR? :p

    2. Kjære Halvor.
      Jeg vet ikke helt om jeg skal være mann nok til å spørre, men la gå. Hva er det du egentlig jobber med? Jeg tror kanskje jeg skal føle meg veldig dum som ikke har fått med meg det, burde jeg det?
      Du er kul
      Du er pen
      Du er sterk
      Whotta

    3. Kjære Kong (!) Halvor.
      Du er pen, sterk og kul. Ekstra pen med skjegg, så behold det uansett hva noen sier. Kanskje det til og med blir jevnt etterhvert!

    4. Kjære Halvor…
      siden vi nå har kommentert hverandres innlegg med intert snakk om munch føler jeg ikke at det er fult så kleint å si “kjære Halvor” denne gangen. Dog det fortsat er jævli kleint…
      Jeg har forresten også tenkt på å lage en sekt. Din tro på barter, julebrus og masseselvmord er slettes ikke så ulik min tro på barter, julebrus og masseselvmord. Men jeg hadde nok kommet til å adde noen fler grunnprinsipper for denne sekten, inklusive munch.

    5. Kjære Halvor.
      Jeg kan ikke ignorere hvor pen, sterk og kul du er. Derfor lurer jeg på hvilken butikk du jobber i? Må kanskje stikke en tur innom engang om jeg har sjangsen isåfall. Rett og slett fordi jeg vil beundre deg i det ekte liv.

    6. Å fy faen nå vil jeg ha mat….
      Takk for at du endelig spiste den kebaben for meg Halvor.
      Beste bursdagsgaven jeg har fått noen sinne. Serri lissom.
      (Jeg er virkelig ikke edru nok til å være på blogg…)

    7. Awesome halloween-kostyme forresten, jeg vurderte å kle meg ut som en skummel klovn jeg også! Neida, jeg bare joker <3 (tog du ann?)
      Og fra en bestevenn til en annen; facialhair er hot, så keep the bart! 😉

    8. Et tips søte Halvor. Å kysse en med masse skjegg, er som å kline med sandpapir, altså ikke særlig deilig.

    9. aah, hva er det med menn og bart? Samboeren min driver akkurat som deg å tviholder på den, og i år er det adventsbart-prosjekt på gang!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg